کد خبر: 3670
1399/04/11 - 13:41


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان اعلام کرد:

تزریق واکسن آنفلوانزا از اواخر شهریور تا پایان مهر

کمبود ماسک و مواد ضدعفونی نداریم

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان صبح امروز در نشست خبری کروناویروس با ابراز تاسف از افزایش تعداد بیماران مراجعه‌کننده و بستری‌ها در بیمارستان‌های استان اظهار داشت: وسایل حفاظتی ازجمله ماسک و دستکش در حد نیاز در استان تولید می‌شود و در این خصوص کمبودی وجود ندارد.

جواد تاج‌کی افزود: حدود پنج واحد مجوز تولید ماسک دارند و یکی از این واحدها دارای دستگاه تمام اتوماتیک است و روزانه ۵۰ هزار ماسک تولید می‌کند و واحدهای تولیدی دیگر نیز درصدد هستند که دستگاه خود را تمام اتوماتیک کنند و اگر اینها هم بتوانند روند تولید خود را افزایش دهند، تولید روزانه ما بسیار بالا خواهد رفت و در این حالت، علاوه بر تامین نیاز استان، می‌توانیم به استان‌های دیگر هم ماسک صادر کنیم.

 وی ادامه داد: علاوه بر تامین نیازهای مراکز درمانی دولتی، نیاز مراکز خصوصی، خیریه‌ها و نهادها را هم در زمینه ماسک تامین می‌کنیم و به صورت هفتگی ماسک از طریق شرکت تعاونی داروسازان که یک شرکت پخش است در سطح داروخانه‌های استان توزیع می‌شود و همچنین، ازطریق شرکت پخش البرز و رازی هم در سطح داروخانه‌ها، توزیع ماسک را داریم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به انواع ماسک‌ها تصریح کرد: در سطح استان ماسک سه لایه و ماسک n۹۵ (پنج لایه) را تولید می‌کنیم که این ماسک‌ها از نفوذ ذرات ریز و ویروس‌ها جلوگیری می‌کند و در این زمینه به اندازه کافی تولید داریم.

وی با بیان اینکه تقاضای زیادی برای استفاده از ماسک n۹۵ در سطح عموم وجود ندارد و این طبیعی است، ابراز داشت: ماسک‌های n۹۵ عمدتاً در مراکز درمانی و برای بیماران و افرادی که در معرض آلودگی هستند کاربرد دارد و از ماسک n۹۵ مازاد هم داریم و یکی از اقلامی که می‌توانیم به استان‌های دیگر و خارج از کشور صادر کنیم، این ماسک‌ها هستند.

به گفته تاج‌کی مقدار زیادی ماسک‌های غیر صنعتی سه لایه هم در استان توسط یک شرکت بزرگ ریسندگی و بافندگی در شرایط بهداشتی تولید می‌شود و از طریق داروخانه‌ها در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود: در بحث دستکش، دستکش‌های نایلونی و لاتکس، نیتریل و وینیل داریم و آن چیزی که نیاز است برای حفاظت فردی استفاده از دستکش نایلونی است و دستکش لاتکس و ... مخصوص پزشکان و پرستاران است که جراحی می‌کنند و افرادی که در مراکز درمانی با وسایل آلوده سر و کار دارند، و برای مشاغل پرخطر است.

وی با تاکید بر اینکه نیاز نداریم که در سطح جامعه از دستکش لاتکس، نیتریل و بینیل استفاده کنیم تصریح کرد: به خاطر حفاظت فردی تمامی دستکش‌های نایلونی می‌تواند کمک کننده باشد و نهایتاً برای حفاظت فردی، باید اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنیم.

تاج‌کی ادامه داد: در خصوص مواد ضدعفونی کننده کمبودی نداریم و انواع ضدعفونی کننده‌ها به شکل ژل، محلول‌های الکلی و محلول‌های با پایه آب در استان تولید می‌شود و همچنین از طریق شرکت‌های پخش از استان‌های دیگر هم وارد به استان وارد، و در سطح داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

 معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در مورد واکسن آنفولانزا نیز اظهار داشت: واکسن آنفلوانزا از اواخر شهریور تا پایان مهرماه تزریق می‌شود و به جهت اینکه این واکسن در کشور تولید نمی‌شود، در این راستا وزارت بهداشت پیگیر ورود این واکسن به کشور است و امیدوار هستیم که بتوانیم این واکسن را تامین، و در اختیار افرادی که نیازمند هستند قرار دهیم./ وبدا/ 940

انتهای پیام


صدای زنجانواکسن آنفلوآنزاجواد تاج‌کیمعاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان
sedayezanjannews.ir/nx3670


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»