کد خبر: 3677
1399/04/12 - 16:17


رییس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان:

رعایت نکردن دستورهای بهداشتی باشگاه‌ها را تعطیل می‌کند

رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان گفت: اگر پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا از سوی باشگاهداران جدی گرفته نشود شاهد تعطیلی مجدد باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام خواهیم شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان گفت: اگر پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا از سوی باشگاهداران جدی گرفته نشود در این صورت شاهد تعطیلی مجدد باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام خواهیم شد.

مهران زرگری افزود: لازم است باشگاهداران برای تعطیل نشدن باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام با دقت هر چه تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و به ارتقاء سطح سلامت باشگاه‌ها و مربیان و ورزشکاران توجه جدی‌تر داشته باشند تا مشکلی از بابت انتقال ویروس کرونا پیش نیاید.

وی اظهار داشت: در حال حاضر باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام زنجان با توجه به شیوع مجدد این بیماری در آستانه تعطیلی قرار گرفته‌اند که فقط با رعایت دقیق و جدی پروتکل‌های بهداشتی می توان از این کار پیشگیری کرد.

زرگری با بیان اینکه اوج‌گیری ویروس کرونا در زنجان، موجب تعطیلی مدارس فوتبال این استان شده است که با ادامه این روند تعطیلی باشگاه های بدنسازی و پررش اندام نیز دور از ذهن نیست، افزود: متاسفانه چند تن از باشگاهداران باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام این استان، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی کنند که با ادامه این سهل انگاری، به دیگر باشگاه ها صدمه و آسیب خواهند زد.

وی تصریح کرد: لازم است فعالان در این عرصه ورزشی اعم از باشگاهدار، مربی و ورزشکار هنگام ورود به باشگاه از ماسک استفاده کنند تا سهم خود در پیشگیری از شیوع این ویرس و ابتلا به این بیماری، ایفا کنند.

رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان گفت: از متولیان باشگاه ها انتظار می رود با درک این شرایط ویژه نسبت به تامین مواد گندزدا و ضد عفونی کننده، صابون مایع و همچنین دستکش و ماسک در محیط باشگاه اقدام کنند تا زمینه برای سلامت خود و ورزشکاران، فراهم باشد.

زرگری افزود: هرچند تهیه و تامین این اقلام بهداشتی برای باشگاهداران با توجه به درآمد پایینی که دارند سخت و مشکل‌آفرین است اما این کار و هزینه تحمیل شده به آنان بطور قطع و یقین با صرفه‌تر از تعطیلی باشگاه ها خواهد بود.

وی اظهار داشت: بهتر است خود مربیان و ورزشکاران نیز برای ورود به باشگاه‌ها و انجام تمرینات روزانه به حتم ماسک، دستکش مخصوص تمرینی، اسپری ضدعفونی کننده دست و حوله شخصی به همراه داشته باشند تا باشگاهداران بیش از این متضرر نشوند.

زرگری تصریح کرد: تعداد ورزشکاران در اکثر باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان به یک سوم رسیده است که کفاف هزینه‌ها از جمله پرداخت اجاره بها و دستمزد مربیان را هم نمی‌دهد به همین علت نیز برخی باشگاهداران تنها راه چاره برای فرار از بدهی های تحمیل شده را در فروش تجهیزات و بستن درب باشگاه خود می بینند که این نیز خوب نیست.

وی از موجران خواست، با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا، باشگاه‌های ورزشی زنجان را که با مشکلات عدیده مالی بسیار مواجه هستند دریافته و رعایت حال باشگاه‌داران زنجان را در این شرایط کرونایی بکنند.

زرگری اظهار داشت: متاسفانه برخی باشگاه‌داران زنجان به منظور جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر، به اجبار وسایل و تجهیزات ورزشی خود را به نصف بها و حتی کمتر، فروخته و به‌رغم میل باطنی درب باشگاه های ورزشی خود را می بندند که در صورت حمایت های مالی می توان از این کار پیشگیری کرد.

وی از متولیان امر ورزش استان زنجان خواست در ارایه تسهیلات بانکی به باشگاه‌داران تسریع داشته باشند تا آنان بتوانند دستمزد عقب افتاده مربیان و موجران را پرداخت کنند و بیش از این در تامین معیشت خانواده و هزینه‌های زندگی در سختی و مشکل نباشند.

تعداد باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام این استان قریب ۱۷۰ باب است و حداقل ۸۰۰ نفر در باشگاه‌های بدنسازی مشغول به فعالیت بوده و از این طریق ارتزاق می‌کنند.

از پنجم اسفند ماه پارسال (سال ۹۸) فعالیت کلیه اماکن ورزشی دولتی و خصوصی به خاطر حفظ سطح سلامت فعالان در عرصه ورزش و کاهش نگرانی مردم به ویژه خانواده‌ها، به مدت قریب سه ماه،  ممنوع اعلام شد و باشگاه‌داران از این حیث متضرر شدند./ ایرنا/ 940

انتهای پیام


صدای زنجانهیئت بدنسازی زنجانمهران زرگریپروتکل های بهداشتی
sedayezanjannews.ir/nx3677


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»