کد خبر: 3712
1399/04/21 - 13:31


یک فعال سیاسی اصولگرا:

یک فراکسیون قوی در مجلس تشکیل نشد

آقایان در مجلس یازدهم قبل از اینکه به محکمه و دادگاه بروند و بخواهند استیضاح کنند حکم را صادر کرده‌اند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- «حسین کنعانی‌مقدم»، فعال سیاسی اصولگرا، در خصوص اظهار نظر برخی نمایندگان مجلس مبنی بر مقایسه روحانی و بنی صدر گفت: به نظر می‌رسد که آقایان در مجلس یازدهم قبل از اینکه به محکمه و دادگاه بروند و بخواهند استیضاح کنند حکم را صادر کرده‌اند و این موضوع نشان‌دهنده این است که کسانی که چنین مسائلی را مطرح می‌کنند، در یک سناریویی در حال بازی کردن و نقش آفرینی هستند که عمدتا برای ایجاد خلاِ قدرت در کشور است. طرحی که آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند.

او افزود: به نظر می‌رسد مراجع قضایی باید نسبت به این موضوع حساسیت نشان دهند و عناوین مجرمانه‌ای که توسط برخی از افراد در ارتباط با رئیس‌جمهور مطرح می‌شود را مورد پیگیری قرار دهند. در واقع ایجاد چنین فضایی در کشور، در شرایطی که دولت به شدت درگیر مشکلات اقتصادی، بیماری کرونا و مسائل و مشکلات منطقه‌ای و کسری بودجه و در نهایت مسائل بین‌المللی است، بازی کردن در زمین دشمن است.

کنعانی مقدم در خصوص دور شدن مجلس از اولویت‌ها و در عین حال پرداختن به حاشیه‌سازی عنوان کرد: به نظر می‌رسد که آقایان هنوز احساس نکرده‌اند نماینده مجلس هستند. در واقع همچنان تصور می‌کنند که در رقابت‌های سیاسی به سر می‌برند و طرف مقابل را تا جایی که می‌توانند از لحاظ سیاسی مورد هجمه، قرار می دهند. درحالی که نمایندگان مجلس باید درگیر مشکلات و مسائلی باشند که معیشت و اقتصاد مردم را تحت الشعاع خود قرار داده است. از این رو این نمایندگان باید به حل این مشکلات بپردازند تا بتوانند موانع را از سر راه مردم بردارند.

این چهره سیاسی اصولگرا بیان کرد: به هر حال پرداختن به این موضوع، آن هم در سالِ پایانیِ ریاست جمهوری روحانی، شاید به نوعی فرصتی برای رئیس‌جمهور هم باشد تا مشکل‌آفرینی‌های جریان رقیب، بر سرِ راه دولت بیان کند.

دبیرکل حزب سبز در پاسخ به این سوال که این حاشیه‌سازی‌های مجلس از استیضاح هیئت رئیسه گرفته تا فراکسیون سیر و عدس، به کجا خواهد رسید؟ تاکید کرد: به نظر می‌رسد وقتی که اولویت‌ها تشخیص داده نمی‌شود متاسفانه این گونه مسائل رخ می‌دهد. متاسفانه یک فراکسیون قوی در مجلس تشکیل نشده است. اگر این فراکسیون ایجاد نشود و تعاملی بین نیروهای سیاسی در مجلس شکل نگیرد هر روز ممکن است، 5 نفر بلند شوند و طرحی را مطرح کنند و 10 امضاء جمع آوری کنند و 20 نفر هم استیضاح  کنند و غیره، و اینها نشان می‌دهد که مجلس انسجام لازم را ندارد و مقصر آن نیز، کسانی هستند که جریان اصولگرایی را حمایت کردند و  وارد مجلس شدند و در نتیجه نتوانستند، مدیریت جریان اصولگرایی را برعهده بگیرند.

کنعانی مقدم در پاسخ به این سوال که آیا احمدی‌نژادی‌ها و پایداری‌ها را در این روند مقصر می‌دانید؟ تصریح کرد: در حال حاضر همه مقصرند. به ویژه وقتی خروجیِ مجلسی که اکثریت آن اصولگرا است، نتیجه‌ای جز ایجادِ تفرقه و تشتت ندارد. بنابراین ابتدا نمایندگان باید دست به دست هم داده و یک فراکسیون قوی و منسجم تشکیل دهند. قاعدتا از خروجی این فراکسیون می‌توانند، برای حل مشکلات و رفع مطالبات مردم استفاده کنند. به همین دلیل هم این نمایندگان به مجلس رفته‌اند اما اگر این نمایندگان به دنبال دعواهای سیاسی باشند، بهتر است خارج از مجلس دعوا کنند./ برنا/ 940

انتهای پیام


صدای زنجانحسین کنعانی‌مقدماستیضاح روحانیمجلس یازدهم
sedayezanjannews.ir/nx3712


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»