کد خبر: 3935
1399/05/12 - 11:40


تعطیلی همه تورهای گردشگری در زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: طی ماه‌های اخیر، آمار مسافران بسیار کاهش یافته و طی سه ماهه نخست امسال درصد اشغال اماکن اقامتی فقط 3 درصد و در تیرماه نیز 11 درصد بوده است.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: طی ماه‌های اخیر، آمار مسافران بسیار کاهش یافته و طی سه ماهه نخست امسال درصد اشغال اماکن اقامتی فقط 3 درصد و در تیرماه نیز 11 درصد بوده است.

امیر ارجمند اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا مراکز فعال زیر نظر میراث فرهنگی استان زنجان ضرر بسیاری متحمل شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از کاهش اقامت در هتل‌ها و اماکن اقامتی استان خبر داد و گفت: در واقع طی این مدت آمار مسافران بسیار کاهش یافته و طی سه ماهه نخست امسال درصد اشغال اماکن اقامتی فقط 3 درصد و در تیرماه نیز 11 درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه سال قبل درصد اشغال و ظرفیت اقامت استان بالای 60 درصد بود، اضافه کرد:  به علت شیوع کرونا و نبود مسافر این آمار امسال کاهش چشمگیری کرده است.

ارجمند تعطیلی تورهای گردشگری را نیز از دیگر موضوعات موثر در کاهش اقامت در استان اعلام کرد و گفت: البته تعطیلی تورهای گردشگری نیز به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه تاکنون برگزاری هرگونه مراسم تجمعی در استان ممنوع بوده است، تصریح کرد: از چند روز قبل نیز تعطیلی موزه‌ها تمدید شده است.

وی با اشاره به اینکه میراث فرهنگی به دنبال تخمین ضرر و زیان وارده از محل کرونا به واحدها زیرمجموعه است، تصریح کرد: احصای خسارت وارده ناشی از کرونا در بخش‌های مختلف در حال انجام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به بسته‌های حمایتی در نظر گرفته شده از سوی دولت گفت: امهال اجاره‌ها، کمک‌های بلاعوض، کمک‌های فنی و اعتباری از جمله این حمایت‌هاست و البته طی چند روز آینده از طریق سامانه «کارا» از سوی وزارت تعاون ثبت‌نام وام‌های کم‌بهره برای صنایع گردشگری انجام می‌شود./فارس/

انتهای پیام


صدای زنجانتورهای گردشگریمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنسامانه «کارا»
sedayezanjannews.ir/nx3935


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»