کد خبر: 4005
1399/05/19 - 10:9


صدای زنجان موضوع حذف اضافه‌کاری از فیش حقوقی کارگران فضای سبز شهرداری را بررسی می‌کند

«یقه‌سفیدها» در فضای سبز شهرداری زنجان

عضو شورای شهر زنجان: در فضای سبز شهرداری حق‌خوری زیاد اتفاق افتاده و بعضاً شاهدیم افراد چند ده نفر را وارد شهرداری کردند و قبیله‌گرایی رخ داده است

پایگاه خبری صدای زنجان

#اختصاصی_صدای_زنجان


الهام احمدی- تعدادی از مخاطبان صدای زنجان با ارسال تصاویری از فیش‌های حقوقی کارگران فضای سبز شهرداری زنجان، از حذف اضافه‌کاری در این فیش‌ها گله‌مند بوده و درخواست پیگیری این موضوع را داشتند.

در پی بررسی این موضوع منصور مرادلو، عضو کمیسیون خدمات شهری شورای شهر زنجان در واکنش به حذف اضافه‌کاری از فیش‌های حقوقی کارگران فضای سبز شهرداری زنجان به ورود شورای شهر بر این موضوع و پیگیری آن اشاره داشته و اظهار کرد: متأسفانه در امر پرداخت اضافه‌کاری بین مناطق مختلف شهرداری به صورت سلیقه‌ای برخورد شده به طوری که در برخی از مناطق حداکثر مبلغ اضافه‌کاری به کارگران پرداخت می‌شود در حالی که در مناطق دیگر این پرداختی‌ها حذف شده است.

به محض اتمام بررسی‌ها، شفاف‌سازی می‌کنیم

وی با تأکید بر این‌که در تلاشیم تا شفاف‌سازی‌های لازم در این زمینه انجام شود، بیان کرد: در همین راستا گزارش پرداخت اضافه‌کاری‌ها را از تمامی مناطق شهرداری درخواست کردیم و به محض بررسی گزارشات لازم ارائه می‌شود.

این عضو شورای شهر در پاسخ به این سوال که آیا حذف اضافه‌کاری از فیش حقوق کارگران طبق دستور سازمان بازرسی مبنی بر ممنوعیت پرداختی‌ها طبق روال گذشته است یا خیر؟ عنوان کرد: اگر این اقدامات طبق نامه ارسالی از سوی سازمان بازرسی بوده چرا در مناطق مختلف شهرداری به صورت سلیقه‌ای با آن برخورد شده به طوری که یک منطقه در کل اضافه‌کاری را حذف کرده در مقابل منطقه دیگر حداکثر پرداختی را به کارگران ارائه می‌کند.

وی با بیان این‌که برای جبران دریافتی پایین کارگران فضای سبز شهرداری نسبت به دیگر کارکنان شهرداری می‌تواند پرداختی آن‌ها از طریق اضافه کاری، تعطیل کاری و شب کاری افزایش دهد، تصریح کرد: متاسفانه در این نوع پرداختی‌ها سلیقه‌ای برخورد شده و پرداختی‌ها با تبعیض انجام می‌شود.

وجود یقه‌سفیدها در فضای سبز شهرداری زنجان

مرادلو به وجود افراد به اصطلاح (کت شلواری) در شهرداری زنجان به ویژه فضای سبز آن اشاره کرد و گفت: این افراد به مثابه همان یقه‌سفیدهایی هستند که بدون رعایت مراتب و به محض جذب در شهرداری با استفاده از حامیان خود در شهرداری و یا شورای شهر پست می‌گیرند در عوض افرادی نیز هستند که با وجود چندین سال فعالیت هیچ ارتقایی نگرفتند.

وی با تأکید بر این‌که کارکنان در حوزه فضای سبز شهرداری به چند دسته تقسیم می‌شوند که از جمله آن کارگر، باغبان و سرباغبان است، افزود: به‌طور یقین افراد متخصص و دارای سابقه کار بیشتر باید دریافتی بیشتری نیز داشته باشند ولی متأسفانه این‌گونه نبوده و شاهد اعمال تبعیض‌هایی در این حوزه هستیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر زنجان با اشاره به این‌که شورای شهر بارها در خصوص شفاف‌سازی در مورد پرداختی‌ها در شهرداری اشاره کرده است، خاطرنشان کرد: آنچه در حوزه شفاف‌سازی در پرداختی‌ها به کارکنان شهرداری به دنبال اجرای آن هستیم زمانبر است.

قبیله‌گرایی در شهرداری رخ داده

وی با تأکید بر این‌که متأسفانه در فضای سبز شهرداری حق‌خوری زیاد اتفاق افتاده و بعضاً شاهدیم افراد چند ده نفر را وارد شهرداری کردند و قبیله‌گرایی رخ داده است، بیان کرد: این افراد در ادامه کار مجبورند از منافع افرادی که از طریق وی وارد سیستم شده‌اند حمایت کنند به همین دلیل کسی که آشنایی در شهرداری و یا شورای شهر ندارد حقش خورده می‌شود.

مرادلو با بیان این‌که در حال حاضر با توجه به قرارگیری در فصل کاری انتظار توجه بیش از پیش به کارگران فضای سبز را داریم چرا که با اتمام فصل کاری با این افراد تسویه می‌شود، خاطرنشان کرد:  در حال حاضر دغدغه اصلی ما تعیین تکلیف تبدیل وضعیت افرادی است که بیش از 20 سال در مجموعه فعالیت دارند ولی هنوز بلاتکلیفند.

 انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاننیروهای فضای سبز شهرداریشهرداری زنجاناضافه کاری نیروهای فضای سبز زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4005


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»