کد خبر: 4165
1399/06/06 - 16:10


ادامه تعطیلی خارجه

رئیس کمیسیون تجارت و روابط خارجی اتاق بازرگانی استان از طولانی شدن تعطیلی دفتر وزارت امور خارجه در زنجان خبر می‌دهد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس کمیسیون تجارت و روابط خارجی اتاق بازرگانی استان با اشاره به طولانی‌شدن تعطیلی موقت دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در زنجان که گفته می‌شود به دنبال اختلاف بین چند بخش دولتی است، گفت: با توجه به اینکه بخش خصوصی بیش‌ترین نیاز برای بازگشایی این دفتر جهت تسریع در فرآیند امور را دارد، از استانداری درخواست می‌کنیم تا پیگیری‌های لازم برای بازگشایی هر چه سریع‌تر آن انجام دهد، در این بین اتاق بازرگانی استان زنجان هر آنچه در توان داشته باشد در از سرگیری فعالیت نمایندگی وزارت امور خارجه در زنجان مضایقه نمی‌کند.

بهمن‌ماه سال ۱۳۹۴ به منظور ارائه خدمات کنسولی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان زنجان با حضور حسن قشقاوی، معاون پارلمانی و امور کنسولی وزارت خارجه افتتاح شد.

تفاهم‌نامه‌ تأسیس دفتر نمایندگی وزارت خارجه در زنجان توسط جمشید انصاری استاندار وقت زنجان و مهدی دانش‌یزدی، معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه منعقد شده بود و در همین راستا این دفتر با هدف ارائه خدمات کنسولی به هم‌استانی‌ها و اتباع خارجی و تسهیل در گسترش روابط تجاری بین کشورها و استان زنجان آغاز به کار کرد.

افزایش تعاملات فرهنگی، اقتصادی و تجاری استان زنجان، انجام بخشی از اموری که فعالین اقتصادی و حتی دانشجویان زنجانی، پررنگ کردن دیپلماسی اقتصادی در قیاس با دیپلماسی سیاسی از جمله اهداف راه‌اندازی دفتر وزارت امور خارجه زنجان بود.

شنیده‌ها حکایت از آن دارد به دلیل بی‌توجهی به درخواست‌های دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه برای بهبود فضای فیزیکی دفتر و در اختیار گذاشتن خودرو، این نمایندگی حدود سه ماه است که تعطیل است. البته استانداری زنجان در راستای خدمت به مردم و فعالان اقتصادی، موضوع از سرگیری فعالیت دفتر را پیگیر است اما ظاهرا تا به امروز پیگیری‌ها منجر به بازگشایی این دفتر نشده است تا مراجعان به ویزه فعالان اقتصادی بتوانند در شرایط کنونی که با فشارهای اقتصادی مواجهند، چرخ‌های تولید را به حرکت درآورند.

مهدی رنگ‌رونا، رئیس کمیسیون تجارت و روابط خارجی اتاق بازرگانی استان در این رابطه با اشاره به تلاش‌های بخش خصوصی برای استقرار دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در زنجان می‌گوید: کاهش تردد مراجعه‌کنندگان به تبریز و تهران جهت تائید اسناد تجاری و سجلی و غیره، کاهش هزینه‌های رفت‌وآمد، جلوگیری از اتلاف زمان، ایجاد پل ارتباطی بین تجار زنجان با فعالان اقتصادی سایر کشورها، زمینه‌سازی برای حضور هیئت‌های تجاری کشورها در زنجان، بهره‌گیری از منابع اطلاعاتی رایزنان وزارت امور خارجه جهت شناسایی بازارهای تجاری در کشورهای هدف از جمله مزایای استقرار این دفتر است.

رئیس کمیسیون تجارت و روابط خارجی اتاق بازرگانی استان با اشاره به طولانی‌شدن تعطیلی موقت دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در زنجان که گفته می‌شود به دنبال اختلاف بین دولتی‌ها صورت گرفته است، تصریح می‌کند: با توجه به اینکه بخش خصوصی بیش‌ترین نیاز برای بازگشایی این دفتر جهت تسریع در فرآیند امور را دارد، از استانداری درخواست می‌کنیم تا پیگیری‌های لازم برای بازگشایی هر چه سریع‌تر آن انجام دهد، در این بین اتاق بازرگانی استان زنجان هر آنچه در توان داشته باشد در فعالیت نمایندگی وزارت امور خارجه در زنجان مضایقه نمی‌کند.

رنگ‌رونا با اشاره به نقش نمایندگی وزارت امور خارجه در زنجان در تحقق اهداف نقشه راه تجارت خارجی استان تاکید می‌کند: در حال حاضر به دلیل عدم فعالیت این دفتر، به صورت مستقیم با وزارت امور خارجه مکاتبات لازم انجام می‌گیرد که روند دریافت نتیجه بسیار کند بوده و ما عملا فرصت را از دست می‌دهیم./ 941

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاندفتر وزارت خارجه در زنجانمهدی رنگ‌رونااتاق بازرگانی زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4165


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»