کد خبر: 4610
1399/07/24 - 10:46


رئیس اتاق بازرگانی زنجان:

احتمال منتفی شدن فعالیت دفتر وزارت خارجه در زنجان

علی یگانه‌فرد: نتوانستیم از فرصت بودن این دفتر در زنجان استفاده کنیم

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- پس از تعطیلی دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در بهار سال جاری و قول مساعد استانداری زنجان برای ازسرگیری مجدد فعالیت آن، این دفتر در زنجان همچنان تعطیل است. البته شنیده‌ها حاکی از منتفی شدن فعالیت این دفتر به دنبال تصمیم وزارت امورخارجه برای انجام متمرکز خدمات کنسولی به مردم و اتباع خارجی و تسهیل در گسترش روابط تجاری بین کشورها و استان‌ها است.

علی یگانه‌فرد، رئیس اتاق بازرگانی زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به تصمیم حدود دو ماه پیش وزارت امورخارجه مبنی بر انجام تمامی خدمات کنسولی و تجاری به صورت متمرکز اظهار کرد: به احتمال قوی فعالیت مجدد دفتر وزارت امور خارجه در زنجان که بسیاری از استان‌ها موفق به استقرار این دفتر در مرکز خود نشده بودند، منتفی شود.

او با اشاره به تعطیلی دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در زنجان و عدم همکاری استانداری برای بازگشایی مجدد آن گفت: اتاق بازرگانی به منظور تسهیل در روند فعالیت‌های تاجران و فعالان اقتصادی و تحقق اهداف صادراتی طبق نقشه راه ترسیم شده در حوزه صادرات، تلاش‌های فراوانی برای بازگشایی این دفتر کرد. تداوم تعطیلی‌ این دفتر از یک سو و تصمیم وزارت امورخارجه از سوی دیگر سبب شد تا ما نتوانیم از فرصت استقرار دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در زنجان استفاده کنیم.

یگانه‌فرد با اشاره به مزیت‌های دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه و تاثیر آن در رونق صادراتی و حضور موفق فعالان اقتصادی استان در عرضه تجارت خارجی ابراز کرد: وجود این دفتر در اجرای سازماندهی شده امورات مربوط به حوزه تجارت و تسریع در روند آن تاثیرگذار است. علاوه بر آن این نمایندگی به عنوان رابط بین تجار و هیئت‌های تجاری ایرانی و کشورهای خارجی می‌تواند در تحقق اهداف تجاری نقش‌آفرینی کند.

گفتنی است بهمن‌ماه سال ۱۳۹۴ به منظور ارائه خدمات کنسولی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان زنجان با حضور حسن قشقاوی، معاون پارلمانی و امور کنسولی وزارت خارجه افتتاح شد.

تفاهم‌نامه‌ تأسیس دفتر نمایندگی وزارت خارجه در زنجان توسط جمشید انصاری استاندار وقت زنجان و مهدی دانش یزدی، معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه منعقد شده بود و در همین راستا این دفتر با هدف ارائه خدمات کنسولی به هم‌استانی‌ها و اتباع خارجی و تسهیل در گسترش روابط تجاری بین کشورها و استان زنجان آغاز به کار کرد.

افزایش تعاملات فرهنگی، اقتصادی و تجاری استان زنجان، انجام بخشی از اموری که فعالین اقتصادی و حتی دانشجویان زنجانی، پررنگ کردن دیپلماسی اقتصادی در قیاس با دیپلماسی سیاسی از جمله اهداف راه‌اندازی دفتر وزارت امور خارجه زنجان بود.

صرفه‌جویی در وقت و هزینه

شنیده‌ها حکایت از آن دارد به دلیل بی‌توجهی به درخواست‌های دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه برای بهبود فضای فیزیکی دفتر و در اختیار گذاشتن خودرو، فعلا این نمایندگی تعطیل است.

 خردادماه سال جاری بود که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان  در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها در رابطه با تعطیلی دفتر وزارت امور خارجه زنجان گفت: موضوع تعطیلی در حال پیگیری است.

خدابخش مرادی نافچی تاکید کرد: علت خاصی ندارد و بحث، مربوط به مشکل فضا بوده است و تعطیلی در کار نیست. بحث پیگیری فعالیت این دفتر در دستور کار استانداری است و فعالیت این مرکز بازهم انجام خواهد شد.

 

لیلا محمدی

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاندفتر وزارت خارجه در زنجاناتاق بازرگانی زنجاناستانداری زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4610


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»