کد خبر: 4299
1399/06/25 - 10:58


گمانه‌زنی برای تپه باستانی «کوزه چی»

به‌منظور تعیین لایه‌نگاری و تکمیل مطالعات باستان‌شناسی تپه کوزه چی شهرستان زنجان، عملیات گمانه‌زنی این تپه باستانی آغاز شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: گمانه‌زنی تپه باستانی «کوزه چی» شهرستان زنجان آغاز شد.

امیر ارجمند گفت: به‌منظور تعیین لایه‌نگاری و تکمیل مطالعات باستان‌شناسی تپه کوزه چی شهرستان زنجان، عملیات گمانه‌زنی این تپه باستانی آغاز شد. مطالعات سطحی صورت گرفته بر روی این تپه نشان می‌دهد که آثار این دوره متعلق به دوره هخامنشی و عصر آهن است. کاوش‌های باستان‌شناسی در این تپه به منظور بررسی ارتباط احتمالی این تپه با معدن نمک چهرآباد زنجان انجام می‌گیرد.

وی اظهار داشت: برای اجرای این عملیات ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه می‌شود.کار گمانه‌زنی این تپه باستانی به سرپرستی ابوالفضل عالی و توسط باستان شناسان اداره کل استان به مدت یک ماه انجام خواهد شد.

ارجمند افزود: بلافاصله پس از پایان عملیات گمانه‌زنی و تعیین عرصه و حریم تپه باستانی کوزه چی اقدامات حفاظتی از این تپه نیز در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان بیان کرد: این کاوش‌ها می‌تواند گام خوبی در افزایش اطلاعات در منطقه شمالغرب کشور در خصوص دوره هخامنشی باشد. زنجان سرشار از آثار تاریخی و فرهنگی است که برنامه‌ریزی برای شناسایی و حفاظت از آن‌ها در اولویت قرار دارد.

940

انتهای پیام


صدای زنجانتپه کوزه چیمیراث فرهنگی زنجانامیر ارجمند
sedayezanjannews.ir/nx4299


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»