کد خبر: 4376
1399/06/31 - 11:57


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

فقط 22درصد مدارس شرایط فعالیت در ایام کرونا را دارند

مقایسه بین یکم تا 15 تیر و 16 تا 30 شهریور، نشان از روند نزولی استفاده از ماسک دارد و در اماکن عمومی و مراکز به طور محسوسی کاهش پیدا کرده که این یک هشدار است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان در جلسه ستاد کرونای استان گفت: در سطح کشور، شاهد شروع موج سوم بیماری کرونا هستیم که در برخی استان‌ها با شیب بسیار تندی پیش می‌رود.

پرویز قزلباش اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین تجاربی که طی هفت ماه اخیر به دست آمده این است که هرچه تعداد بستری‌ها افزایش یابد، ضایعات بیشتری خواهیم داشت.

وی با اشاره به آخرین وضعیت استان از لحاظ بیماری کرونا خاطرنشان کرد: در 18 خردادماه سال جاری به طور متوسط در هفته بین 40 تا 50 بیمار بستری داشتیم که این میزان در 2 هفته اخیر به 33 تا 71 مورد رسیده است.

قزلباش با بیان اینکه امروز 76 مورد بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) داشتیم، افزود: نصف این بیماران، بدحال بوده و از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان با بیان اینکه شمار بستری‌ها افزایش پیدا کرده است، گفت: طبیعی است که تعداد موارد مثبت نیز در این شرایط با شیب ملایم افزایش یافته اما میزان مرگ و میرها کاهش داشته که از این حیث، پایین‌تر از میانگین کشوری هستیم البته در بستری‌های مثبت نیز کمتر از میانگین کشوری هستیم اما با شیب ملایم به سمتی می‌رویم که پیش‌بینی می‌شود طی 2 تا 3 هفته آتی به سمت افزایش بیماری حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه شهرستان زنجان، 50 درصد آمار بیماران را در بر می‌گیرد، اظهار داشت: در شهرستان‌های ابهر و خرمدره همچنان سطح بالایی از بستری‌ها را داشتیم که ابهر طی هفته گذشته، نزولی شد اما خرمدره همچنان نسبت به متوسط استان، افزایشی است.

قزلباش با بیان اینکه وضعیت در خدابنده، پایدار و پایین‌تر از میانگین استان است، خاطرنشان کرد: وضعیت طارم نیز چند هفته‌ای است که سفید بوده اما سلطانیه نسبت به میانگین استانی، بالاتر است و ماهنشان، شیب نزولی دارد.

وی افزود: ایجرود نیز روند افزایش قابل توجهی دارد و الان بیشترین شیب صعودی در این شهرستان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه، گفت: مقایسه بین یکم تا 15 تیر و 16 تا 30 شهریور، نشان از روند نزولی استفاده از ماسک دارد و در اماکن عمومی و مراکز به طور محسوسی کاهش پیدا کرده که این یک هشدار است.

وی با بیان اینکه 80 درصد مدارس استان پایش شده‌اند، افزود: بر اساس چک‌لیست‌ها فقط 22 درصد مدارس استان واجد شرایط قابل قبول برای ادامه فعالیت هستند.

موج‌رسا

انتهای پیام


صدای زنجانپرویز قزلباشعلوم پزشکی زنجانشرایط کرونایی مدارس
sedayezanjannews.ir/nx4376


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»