کد خبر: 4445
1399/07/06 - 13:42


رئیس اتحادیه قنادان شهر زنجان با اشاره به افزایش 50 تا 70 درصدی قیمت مواد اولیه اعلام کرد:

بازار کنترل نشود، 50 درصد قنادی‌ها ورشکست می‌شوند

امسال نه تنها هیچ درخواست صدور مجوزی برای قنادی‌ها نداشتیم بلکه 6 واحد قنادی نیز تعطیل کردند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- سال قبل 31 جواز کسب توسط این اتحادیه صادر شده که 19 مورد آن مربوط به قنادی‌ها بوده است. امسال نه تنها هیچ درخواست صدور مجوزی برای قنادی‌ها نداشتیم بلکه 6 واحد قنادی نیز تعطیل کردند. شرایط قنادی‌ها مساعد نیست، بسیاری از واحدها کارشان تعدیل نیرو شده زیرا در شرایط کنونی نمی‌توانند به کسب و کارشان ادامه دهند!

رسول محمدی، رئیس اتحادیه قنادان شهر زنجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان با انتقاد از وضعیت نابسامان قیمت مواد اولیه شیرینی‌جات اظهار کرد: افزایش 50 تا بیش از 70 درصدی قیمت مواد اولیه اعم از روغن صاف، روغن کره‌ای، آرد، کنجد، نارگیل، نسکافه، کاکائو و غیره را شاهدیم. سال قبل عمده‌فروش روغن صاف و روغن کره‌ای 16 کیلویی را قبلا 135 هزار تومان تهیه می‌کرد اما قیمت این مواد 290 هزار تومان است که در بازار پیدا هم نمی‌شود!

گرانی‌ در بازار مواد اولیه صنف قنادان ربطی به تحریم ندارد

محمدی با اشاره به اینکه دو ماه قبل نرخ فروش انواع شیرینی را به قنادی‌ها ارائه کردیم، عنوان کرد: قبل از تهیه این لیست، قیمت مواد اولیه را رصد کردیم که با قیمت این روزها قابل مقایسه نیست. به طور مثال قیمت خامه پاستوریزه 25 هزار و 500 تومان بود اما در حال حاضر این قلم کالا را به قیمت 42 هزار تومان از کارخانه تهیه می‌کنیم نه از تاجر و دلال! این که دیگر ربطی به تحریم ندارد!

رئیس اتحادیه قنادان شهر زنجان با اشاره به فعالیت 138 قنادی که در هر یک از این واحدها به طور میانگین 10 نفر که در مجموع 1380 نفر می‌شود، شاغل هستند، تصریح کرد: سال قبل 31 جواز کسب توسط این اتحادیه صادر شده که 19 مورد آن مربوط به قنادی‌ها بوده است. امسال نه تنها هیچ درخواست صدور مجوزی برای قنادی‌ها نداشتیم بلکه 6 واحد قنادی نیز تعطیل کردند. شرایط قنادی‌ها مساعد نیست، بسیاری از واحدها کارشان تعدیل نیرو شده زیرا در شرایط کنونی نمی‌توانند به کسب و کارشان ادامه دهند!

وی ادامه داد: تمامی فعالیت‌ها و کسب‌وکارها در شرایط کنونی اقتصاد و شیوع کروناویروس خسارت دیدند، اما صنف قنادان و بستنی زیان سنگینی را متحمل شد چرا که برخی از صنوف اگر کالای خود را نفروشند روز بعد گران‌تر هم می‌شود اما وقتی قنادی‌ها کالای اولیه را می‌خرند باید بلافاصله پس از تولید به فروش برود اگر برای روزهای آتی بماند فاسد می‌شود. مشکلات اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم از یک سو و شیوع کروناویروس از سوی دیگر سبب شده تا صنف قنادان دچار ضرر و زیان شود اگر وضعیت تا 4 ماه دیگر به این روال ادامه داشته باشد 50 درصد قنادی‌های زنجان قطعا ورشکست می‌شوند.

محمدی با تاکید بر اینکه اگر جنس در بازار باشد قطعا قیمت آن کاهش می‌یابد، خطاب به مسئولان گفت: با حرف زدن نمی‌شود قیمت‌ها را شکست، در نتیحه از دستگاه‌های نظارتی مربوط چه در کشور و چه در استان می‌خواهیم تا با محتکران برخورد جدی داشته باشند.

941

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانرسول محمدیاتحادیه قنادان زنجانافزایش قیمت مواد اولیه
sedayezanjannews.ir/nx4445


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»