کد خبر: 4463
1399/07/07 - 14:42


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان اعلام کرد:

نسبت پایین فوتی‌های کرونا نسبت به موارد مثبت در زنجان

میزان فوتی‌ها در زنجان نسبت به موارد مثبت‌ 2.6 درصد است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در نمونه‌گیری سرپایی زنجان رتبه نخست کشوری را کسب کرده و درصد فوتی‌ها نسبت به موارد مثبت‌، 2.6 درصد است که خوشبختانه درصد پایینی است.

خدابخش مرادی نافچی امروز در جلسه تقویت همکاری‌های منطقه‌ای در پیشگیری از کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با تأکید بر این‌که نمونه‌گیری سرپایی انجام شده در استان به نسبت جمعیت براساس اعلام دبیرخانه ستاد ملی کرونا رتبه نخست کشوری را کسب کردیم، اظهار کرد: درصد فوتی‌ها نسبت به موارد مثبت‌ها 2.6 درصد است که خوشبختانه درصد پایینی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به این‌که طرح پایلوت سرپایی وقتی در استان زنجان آغاز شد با هماهنگی وزارت بهداشت یافته‌های این استان در طرح پایلوت سرپایی در مجله دریای مدیترانه سازمان بهداشت جهانی به عنوان تجربه ایران به ثبت رسید.

وی معتقد است برای این‌که بتوانیم جامعه و نظام اداری را همراه و همگام با برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی کنیم هسته‌های همیار سلامت را در همه ادارات و سازمان ها و واحدهای تولیدی و صنفی و گروه‌های دیگر جامعه تشکیل دادیم و نتیجه مثبتی هم در پی داشت.

زنجان رتبه نخست در نمونه‌گیری سرپایی

مرادی نافچی با بیان این‌که برای ایجاد تعامل در بین شهروندان به منظور عملیاتی کردن برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی در راستای پیشگیری از ابتلا به کرونا علاوه بر استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی استودیو سلامت را اختصاصاً با موضوع کرونا در استان فعال کردیم.

به گفته این مسئول در زنجان سه بار در هفته جلسه ستاد کرونا تشکیل شده و مسائل را به روز و به ریز بحث می‌کنیم و در شهرستان‌ها نیز فرمانداران مکلف به پیگیری امور منطقه خود هستند.

نافچی با تأکید بر این‌که امسال ایام محرم و نیز یوم‌العباس در زنجان با توجه به جلسات متعددی که با هیئت‌های مذهبی، معتمدین برگزار کردیم این مراسم برخلاف سال‌های گذشته برگزار نشد، تصریح کرد: به جای برگزاری مراسم یوم العباس همانند سنوات گذشته کمک‌های مومنانه به میزان 110 هزار بسته تهیه و توزیع آن در بین اقشار آسیب‌پذیر انجام شد.

وی با ارائه پیشنهادی به برگزاری این جلسات به صورت ماهانه اشاره داشته و یادآور شد: با توجه به پیش رو بودن روز اربعین ستاد اربعین در زنجان تشکیل شده و پیشنهاد ما بر این است که وحدت رویه‌ای در بین همه استان‌های همسایه زنجان برای عدم برپایی راهپیمایی در داخل استان وجود داشته باشد چرا که اگر فقط یک استان اقدام به برپایی این راهپیمایی کند به عنوان مطالبه‌ در سایر استان‌ها نیز مطرح می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان به ضرورت وجود هم آوایی و وحدت رویه در مورد اعمال اقدامات سختگیرانه و محدودیت‌ها برای پیشگیری از ابتلای مردم به ویروس کرونا خاطرنشان کرد: برخی از شهرستان‌های زنجان با دیگر استان‌ها هم‌جوار بوده و مراوداتی بین آن انجام می‌شود از همین رو درخواست می‌کنیم سطح همکاری محلی بین فرماندران دو شهرستان همجوار و روسای مرکز بهداشت برای اقدامات پیشگیرانه، مداخله‌ای و سفرها و غیره بیشتر شود.

وی به ضرورت ایجاد بازدیدهای مشترک در بین استان‌های همجواز و تبادل تجربیات موفق و تدابیر اتخاذ شده در حوزه مقابله و پیشگیری از کرونا اشاره داشته و بیان کرد: استفاده از تجربیات موفق  می‌تواند در مسیر غلبه بر آسیب‌های ویروس کرونا تأثیرگذار باشد.

942

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمرادی نافچیستاد کرونانمونه گیری سرپایی
sedayezanjannews.ir/nx4463


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»