کد خبر: 5499
1400/01/23 - 21:2


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در نشست خبری:

92.5درصد داوطلبین شوراهای شهرها تایید شدند

تنها 3 درصد از داوطبین حضور در شوراهای روستاها را خانم‌ها تشکیل داده‌اند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- نشست خبری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان و رئیس ستاد انتخابات استان عصر امروز در استانداری زنجان با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

«خدابخش مرادی نافچی» در این جلسه با اشاره به‌اینکه بر اساس زمان بندی انجام شده دو مرحله مهم در انتخابات یعنی ثبت‌نام شوراهای شهر و روستاها به پایان رسیده است، گفت: برای ششمین دوره انتخابات شورای روستاها بالغ بر4 هزار و 691 نفر از 164 روستا با 2 هزار و 308 کرسی ثبت نام کردند و این میزان مشارکت بیانگر این است که تعداد افراد ثبت نام کننده نسبت به دوره پنجم 8.2 رشد داشته است.

تنها 3 درصد از داوطبین حضور در شوراهای روستاها را خانم‌ها تشکیل داده‌اند

وی ادامه داد: از نظر جنسیتی داوطبین 3 درصد داوطبین را خانم‌ها و 97 درصد آن را آقایان تشکیل می‌دهد. همچنین ترکیب سنی داوطیبین نشان دهنده این است که 42.9 درصد از ثبت نام کنندگان و داوطبین اعضای شورا را جمعیت سی تا 45 سال به خود اختصاص داده است و ترکیب شغلی داوطبین نیز گویای این است که 48.7 درصد از داوطبین را کشاورزان جامعه روستایی تشکیل داده است و در مجموع جامعه داوطبین 7 درصد دارای سابقه ایثارگری هستند که نسبت به دوره پنجم دو درصد افزایش دارد.همچنیین در این دوره 24 درصد از داوطبین دارای سابقه عضویت در شورای اسلامی ادوار گذشته هستند که نسبت به دوره قبل 4 درصد کاهش یافته است.

معاون سیاسی استاندار زنجان از آغاز بررسی صلاحیت داوطلبان شورای روستاها خبر داد و گفت: پس از طی فرایند مربوط اسامی اعلام خواهد شد.

92.5درصد داوطلبین شوراهایی اسلامی شهر مورد تائید قرار گرفتند

وی در ادامه به بحث شورای شهر نیز اشاره کرد و گفت: به لحاظ اینکه داوطبین شورای اسلامی شهر که در استان 728 نفر در 7 روز ثبت نام کرده بودند در مدت قانونی صلاحیت داوطبین در هیئت‌های اجرایی شهرستان‌ها مورد بررسی قرار گرفت و در مجموع پس از بررسی فرآیندهای قانونی صلاحیت 92.5 درصد داوطبین در هیئت‌های اجرایی به تائید رسید که برابر 673 نفر بودند.

این مسئول خاطرنشان کرد: صلاحیت افرادی که تائید نشده‌اند بر اساس مواد قانون 30، 32 و 33و 34 و بر اساس استعلام انجام شده از مراجع 4‌گانه مورد تائید قرار نگرفت.

انتخابات فرصت جدی برای بقا و قوام ایران اسلامی است

معاون سیاسی استاندار زنجان اظهار کرد: انتخابات فرصت جدی برای بقا و قوام و توسعه و رشد و بالندگی ایران اسلامی است و از مردم شریف دعوت می‌کنیم که در انتخابات شرکت کنند و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند و انتخابات را به عنوان یک راهبرد ترسیم کردند، مشارکت در انتخابات یک وظیفه دینی و ملی و عبادی است که می‌تواند در انسجام درونی وحدت و پایداری و توسعه وپیشرفت و قوام و بقای ایران اسلامی در برابر تمامی سیاست‌ها و ترفندهای دشمن که برای ایجاد ناامیدی ایجاد می‌کند، موثر باشد.

سلامت، امنیت و مشارکت و رقابت در انتخابات؛ شعار محوری ستاد انتخابات

وی ادامه داد: شعار محوری ستاد انتخابات به عنوان مجری انتخابات رعایت اصل بی طرفی و عمل به قانون با چهار رویکرد سلامت، امنیت و مشارکت و رقابت در انتخابات است که بر همین تمامی ساز و کارهای لازم را  برای برگزاری انتخابات پر شکوه پیش بینی کرده ایم و بر اساس برنامه زمان بندی انجام شده تا در روز انتخابات با حضور عالمانه مردم مثل ادوار گذشته شاهد رای دادن مردم باشیم.

ستاد انتخابات کشور و استان همه تمهیدات لازم را برای برگزاری انتخابات در شرایط کرونایی پیش بینی کرده است

مرادی با بیان اینکه ستاد انتخابات کشور و استان همه تمهیدات لازم را برای برگزاری انتخابات در شرایط کرونایی پیش بینی کرده است، گفت: از جمله این تمهیدات می‌توان به افزایش تعداد شعب مراکز اخذ رای اشاره کنیم و همچنین اپلیکیشنی برای این موضوع در نظر گرفته شده است که همشهریان بتوانند با نصب آن تعداد شعبات نزدیک را مشاهده کنند تا خلوت‌ترین مکان را برای اخذ رای انتخاب بکنند. همچنین استفاده از «استامپ» در شعب رای ممنوع شده است و تمامی امکانات برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز رای‌گیری و موارد ضروری بهداشتی برای روز رای‌گیری در نظر گرفته شده است. همچنین رعایت فاصله اجتماعی و جلوگیری از تجمع نیز مورد تاکید است تا سلامت مردم و مشارکت حداکثری و امنیت را داشته باشیم.

هر کدام از نمایندگان می‌توانند یک دفتری در این زمینه اتخاذ کنند اما امکان تجمع و سخنرانی نخواهند داشت

وی با اشاره به اینکه تمام این تمهیدات لازم در نظر گرفته  شده است تا بتوانیم سلامت مردم و سلامت انتخابات، را مد نظر قرار بدهیم، ادامه داد: پس از ثبت نام اعضا، هیئت نظارت وظیفه بررسی صلاحیت داوطبین را انجام خواهند داد و در زمان مقرر نتیجه نهایی اعلام خواهد شد تا در حدود 28 خرداد ماه انتخابات را داشته باشیم. ضمن اینکه در شرایط فعلی ما ستاد انتخابی و به دنبال آن تجمع مردم را نخواهیم داشت اما هر کدام از نمایندگان می‌توانند یک دفتری در این زمینه اتخاذ کنند اما امکان تجمع و سخنرانی نخواهند داشت. همچنین تلاش ما بر این است که تبلیغات به بستر فضای مجازی کشیده شود تا مردم کمترین صدمه را در این زمینه ببیند./ 942

انتهای پیام/

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمرادی نافچیانتخابات 1400
sedayezanjannews.ir/nx5499


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»