کد خبر: 4482
1399/07/09 - 9:8


یک میلیارد ریال تسهیلات برای صنایع دستی

در نیمه نخست سال‌جاری 105 مجوز مستقل از مشاغل خانگی و 10 مجوز پشتیبان مشاغل خانگی توسط این اداره کل صادر و یک میلیارد ریال تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی اعطا شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان از صدور 105 مجوز مشاغل خانگی در 6 ماهه نخست سال‌جاری خبر داد و گفت: به این افراد یک میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

امیر ارجمند اظهار کرد: در نیمه نخست سال‌جاری 105 مجوز مستقل از مشاغل خانگی و 10 مجوز پشتیبان مشاغل خانگی توسط این اداره کل صادر و یک میلیارد ریال تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی اعطا شد.

ارجمند گفت: فراهم‌سازی زمینه‌های تشویق و ترغیب فعالان حوزه صنایع دستی برای مشارکت موثر و فعال در زمینه‌های مختلف از برنامه‌های حوزه معاونت صنایع دستی است.

وی با اشاره به شرایط صدور مجوز کسب و کار خانگی برای متقاضیان، تصریح کرد: فعالیت عضو یا اعضای خانواده در واحد مسکونی، تناسب حجم تولید با شرایط و فضای واحد مسکونی، ایجاد نکردن آلودگی‌های زیست‌ محیطی، صوتی و بصری و رعایت کامل حقوق همسایگان در محل کار، عرضه و فروش محصول و خدمات در خارج از واحد مسکونی، تردد نکردن غیرمتناسب با فضای محل سکونت به ویژه در مجتمع‌های مسکونی، مجاز بودن و تناسب شغل با محیط مسکونی از شرایط صدور مجوز برای کارکنان خانگی به شمار می‌رود.

ارجمند در ادامه از برگزاری دوره‌های آموزشی برای هنرمندان صنایع دستی خبر داد و گفت: این آموزش‌ها در دو سطح مقدماتی و پیشرفته با حضور 25 نفر از علاقه‌مندان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان ادامه داد: این دوره‌ها شامل یک دوره ملیله سازی در شهرستان زنجان، یک دوره آموزشی چاروق دوزی در شهرستان زنجان، چهار دوره گلیم بافی در شهرستان سلطانیه، ایجرود و دو روستای ماهنشان، چهار دوره بافتنی‌های سنتی در شهرستان خدابنده برگزار شد.

وی افزود: در همین راستا سه دوره هنر تذهیب نیز در بخش گیلوان در شهرستان طارم و یک دوره در شهرستان ابهر، دو دوره معرق چوب در شهرستان طارم و ابهر، دو دوره چرم‌دوزی در شهرستان ابهر و سلطانیه، یک دوره قلمزنی مس در شهرستان سلطانیه،  یک دوره نقاشی مینا در شهرستان سلطانیه، دو دوره البسه محلی در شهرستان ابهر و خرم‌دره، یک دوره نقاشی سفال در شهرستان ابهر،ی ک دوره نگارگری در شهرستان طارم، یک دوره پته در شهرستان ابهر و یک دوره زیورآلات در شهرستان ابهر برگزار شد.

 او گفت: آموزش رشته‌های صنایع دستی به هنرجویان، جلوگیری از منسوخ شدن رشته‌های بومی، احیای هنرهای اصیل و بومی، کمک به اشتغال خانگی و اقتصاد خانواده و حمایت از تولید و اشتغال پایدار در شهرستان‌ها و به ویژه روستاها را از جمله اهداف برگزاری دوره‌های آموزش صنایع دستی است.

فارس

انتهای پیام


صدای زنجانتسهیلات صنایع دستیامیر ارجمندمیراث فرهنگی زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4482


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»