کد خبر: 4498
1399/07/12 - 15:38


معاون خدمات شهری شهردار زنجان در واکنش به انتقادها از وضعیت آرامستان در روزهای کرونایی گفت:

نمی‌توانم با مردم بجنگم

زمانی که ممنوعیتی برای ورود مردم به آرامستان اعمال می‌کنیم باید راهکاری هم در کنار آن ارائه کنیم، نمی‌شود جلوی مردم را با زور گرفت زمانی که برنامه‌ و راهکاری ارائه نکنیم مردم از سر و کله نگهبانان آرامستان بالا می‌روند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- تجمع مردم در آرامستان زنجان و رعایت نشدن فاصله‌گذاری اجتماعی در وضعیت کرونایی فعلی به عنوان یک معضل از سوی مسئولان مطرح شده که معاون خدمات شهری شهرداری زنجان معتقد است با زور نمی‌توان جلوی مردم را گرفت چون اگر راهکار نباشد مردم از سر و کله نگهبانان بالا می‌روند.

با افزایش آمار مبتلایان به کرونا در زنجان با وجود این‌که برای دومین بار تقاضای تعطیلی آرامستان از سوی مسئولان داده شد ولی روز جمعه آرامستان زنجان مملو از جمعیت بود و ممنوعیتی وجود نداشت. در پیگیری این موضوع معاون خدمات شهری شهرداری زنجان معتقد است حل این معضل به تنهایی از توان شهرداری خارج بوده و دستگاه‌هایی نظیر نیروی انتظامی باید به کمک شهرداری بیاید.

به گفته معاون خدمات شهری شهردار زنجان، امروز در واکنش به انتقادها در مورد وضعیت نابسامان آرامستان زنجان و برگزاری مراسم ختم در وضعیت کرونایی در این مکان اظهار کرد: موضوع تعطیلی آرامستان زنجان طبق مصوبه ستاد کرونا بوده و شهرداری به شخصه اختیار تعطیلی آرامستان را ندارد.

فعلا بین عوامل و پرسنل آرامستان کرونا وجود ندارد

محمد همتیان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی عوامل تدفین و همکاران و پرسنل آرامستان به طور کامل رعایت می‌شود از همین رو تاکنون موردی از ابتلا به کرونا در بین همکاران فعال در آرامستان مشاهده نشده است.

وی معتقد است در این بحث‌ها بخشی از کار در اختیار شهرداری بوده و بخش عمده آن مرتبط با مردم است که برای تدفین اموات خود و برگزاری مراسم در آرامستان حضور پیدا می‌کنند که در همین زمینه اعلام کردیم که بیش از 10 نفر در این مراسما حضور پیدا نکنند ولی متأسفانه این موضوع از سوی مردم اصلاً رعایت نمی‌شود.

همتیان بر این باور است که برای جلوگیری از تجمع افراد در آرامستان شهرداری به تنهایی نمی‌تواند مانع این کار شود چون روز پنج‌شنبه هفته گذشته درب‌ آرامستان را برای جلوگیری از تجمع افراد بستیم ولی مردم مقاومت کردند و علاوه بر این‌که درب را شکستند تعدادی از نگهبانان آرامستان را نیز مورد ضرب‌وشتم قرار دادند.

ضرورت ورود نیروی انتظامی به حل معضل آرامستان

وی با اشاره به این‌که شهرداری تمهیداتی برای ضدعفونی محل و استقرار دستگاه ضدعفونی‌کننده برای مراجعه‌کنندگان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آرامستان و اطلاع‌رسانی لازم را انجام داده است، بیان کرد: به منظور رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از تجمع در این مکان‌ها توسط مردم نیازمند کمک دستگاه‌هایی همانند نیروی انتظامی و پلیس راهور در کنار آن همیاری و همکاری مردم هستیم.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان با بیان این‌که ممانعت از ورود خودروهای مراجعه‌کنندگان به داخل آرامستان سبب تجمع ماشین‌ها در خارج از آرامستان شده است، خاطرنشان کرد: پلیس راهور باید در مورد جلوگیری از تجمع خودروها در مقابل درب ورودی آرامستان ورود کرده و مانع این کار شوند.

وی معتقد است در مورد وضعیت داخل آرامستان و تجمع مردم شهرداری که نمی‌تواند با آنان بجنگد، این‌که مردم در آرامستان‌ها تجمع کرده و توصیه‌ها را جدی نمی‌گیرند به یک معضل تبدیل شده و چندین بار این موضوع را با مسئولان در میان گذاشتیم.

ربط دادن همه خطرات کرونا را به آرامستان صحیح نیست

همتیان متذکر شد: اینکه بخواهیم همه خطرات کرونا را به آرامستان ربط دهیم صحیح نیست چون همکاران ما در طول 8 ماهی که موضوع ویروس کرونا مطرح شده تاکنون خوشبختانه هیچ‌کدام به کرونا مبتلا نشدند چون همه پروتکل‌های بهداشتی از سوی آن‌ها رعایت می‌شود.

وی بر این باور است که شهرداری نه تنها در حیطه کاری خود بلکه فراتر از آن هم عمل کرده و مکرراً از مردم خواهش و التماس کردیم تا در آرامستان حضور پیدا نکنند ولی متأسفانه این‌ها افرادی‌‌اند که بستگان خود را از دست دادند و توجهی به توصیه‌ها نمی‌کنند.

به گفته این مسئول در حال حاضر برای معضل پیش آمده در آرامستان باید چاره‌اندیشی شود، این‌که فقط شهرداری را در حل این معضل دخیل بدانیم راهگشا نیست چون تا زمانی که مردم به توصیه‌ها توجهی نداشته باشند شهرداری چه اقدامی باید انجام دهد؟

وی بر ورود نیروی انتظامی برای حل معضل یاد شده متذکر شد و افزود: در صورتی که پلیس راهور از پارک خودروها در محل جلوگیری کند امکان حضور افراد در داخل آرامستان نیز منتفی می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان معتقد است مدیریت داخل آرامستان بر عهده شهرداری بوده و خارج از آن در ظرفیت شهرداری نیست، نمی‌تواند بر پارک خودرو در خارج از آرامستان ممنوعیتی قائل شود.

ضرب و شتم نگهبانان آرامستان به دلیل جلوگیری از شرکت بیش از 10 نفر در مراسم تدفین

وی با تأکید بر این‌که در حال حاضر از ورود خودروها به داخل آرامستان جلوگیری شده و صرفاً آمبولانس و خودروی عوامل آرامستان به داخل مجموعه انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در صورت اجرایی کردن مصوبه ستاد کرونا و جلوگیری از ورود بیش از 10 نفر برای انجام مراسم تدفین به داخل آرامستان نیز نگهبانان با ضرب و شتم و برخورد فیزیکی مردم مواجه می‌شوند.

همتیان معتقد است زمانی که ممنوعیتی برای ورود مردم به آرامستان اعمال می‌کنیم باید راهکاری هم در کنار آن ارائه کنیم، نمی‌شود جلوی مردم را با زور گرفت زمانی که برنامه‌ و راهکاری ارائه نکنیم مردم از سر و کله نگهبانان آرامستان بالا می‌روند.

این مسئول با اشاره به این‌که در حال حاضر عمده‌ترین مشکل در آرامستان حضور مردم است که هیچ توجهی به هشدارها و توصیه‌ها ندارند و حتی همانند روال سابق در روزهای پنج‌شنبه و جمعه برای قرائت فاتحه به مزار می‌آیند، بیان کرد: الان کارمان به التماس و خواهش از مردم رسیده است ولی این‌که بدون ارائه راهکار و برنامه صرفاً بخواهیم مانع ورودشان به آرامستان شویم بازخورد مثبتی ندارد، مگر می‌شود همه جا دیوار بتنی کشید؟

ضرورت حضور پلیس راهور به جلوگیری از پارک خودروها در خارج از آرامستان

به گفته معاون خدمات شهری شهردار زنجان در حال حاضر جاده آرامستان به صورت مشترک با شهرک صنعتی بوده و با بستن درهای آرامستان، پارک خودروها در حاشیه این جاده خطرات زیادی به همراه دارد چرا که در صورت برخورد یک خودروی سنگین با یکی از این ماشین‌ها چه کسی جوابگوست؟ با دور کردن مردم از خطر کرونا آنان را به سمت خطر دیگری هدایت کردیم مگر این‌که با حضور پلیس راهور اصلاً خودرویی در خارج از آرامستان پارک نشود.

در حالی که در داخل آرامستان پارکینگ مورد نیاز برای خودروها تعبیه شده است ولی ما تابع مصوبات ستاد کرونا هستیم و آن را اجرایی می‌کنیم.

الهام احمدی

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمعاون خدمات شهری شهردار زنجانمحمد همتیانشلوغی آرامستان زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4498


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»