کد خبر: 4519
1399/07/14 - 12:57


۹۹ درصد نازل‌های سوخت استاندارد هستند

مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: به منظور بررسی صحت عملکرد نازل‌های عرضه سوخت مایع موجود استان طی ۶ ماه اول سال جاری، تعداد یک‌هزارو ۲۲۱ آزمون ادواری انجام شد که در این آزمون‌ها، بیش از ۹۹ درصد نازل‌ها مورد قبول استاندارد واقع شده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: به منظور بررسی صحت عملکرد نازل‌های عرضه سوخت مایع موجود استان طی ۶ ماه اول سال جاری، تعداد یک‌هزارو ۲۲۱ آزمون ادواری انجام شد که در این آزمون‌ها، بیش از ۹۹ درصد نازل‌ها مورد قبول استاندارد واقع شده است.

داود کارگرزاده افزود: کنترل و آزمون نازل‌های جایگاه‌های سوخت مایع استان به منظور بررسی صحت عملکرد نازل و جلوگیری از کم فروشی و ضرر و زیان برای مصرف کنندگان انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: بر این اساس نازل‌های مردود شده پس از تنظیم، دوباره مورد آزمون قرار می‌گیرند و پس از کسب اطمینان از صحت عملکرد، امکان استفاده از آنها فراهم می شود.

این مسؤول ادامه داد: بازدید از جایگاه های عرضه سوخت مایع و آزمون نازل‌ها، طبق برنامه هر سه ماه یکبار و با هدف حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و با همکاری کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی انجام می شود.

مدیر کل استاندارد استان زنجان ادامه داد: طی ۶ ماهه اول امسال به منظور اطمینان از صحت عملکرد وسایل توزین سبک مورد استفاده صنوف در داد و ستدهای عمومی تعداد ۲ هزارو ۴۸۶ وسیله توزین سبک، مورد آزمون قرار گرفت که از این تعداد، ۹۹ درصد ترازوها قبول و یک درصد ترازوها مردود اعلام شده است.

وی یادآور شد: ترازوهای آزمون شده که صحت عملکرد آنها مورد تأیید قرار گرفته برچسب صحت عملکرد دارای تاریخ آزمون، الصاق می شود که باید در معرض دید عموم قرار بگیرد.

مدیرکل استاندارد استان زنجان  به مصرف کنندگان توصیه کرد، هنگام خرید، به منظور اطمینان از صحت عملکرد وسایل توزین به برچسب صحت عملکرد الصاق شده بر روی ترازوها توجه کرده و از مراکزی که ترازوهای آنها فاقد برچسب صحت عملکرد است، خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۷ رسیدگی به شکایات اداره کل استاندارد استان زنجان اطلاع دهند.

940

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاناستاندارد زنجاننازل های سوختداود کارگرزاده
sedayezanjannews.ir/nx4519


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»