کد خبر: 4537
1399/07/15 - 15:36


نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:

اشتغالزایی در صنایع دستی هزینه‌بر نیست

مصطفی طاهری: حمایت از اشتغال خانوارها برای رونق تولید، نتیجه‌بخش‌تر از اعطای وام یا در اختیار گذشتن زمین برای متقاضیان و سرمایه‌گذاران است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس اعطای وام و در اختیار گذشتن زمین به متقاضیان و سرمایه‌گذاران را در رونق تولید مؤثر دانست اما گفت: قبل از این بهتر است مسئولان نسبت به ایجاد طرح‌های اشتغالزا در مناطق دست به کار شوند. به نظرم ایجاد طرح‌های اشتغالزا در روستاها می‌تواند مصداق واقعی جهش تولید باشد. صنایع دستی از جمله صنایع هزینه‌بر نیست و فرد می‌تواند در صورت مهیا بودن شرایط در حوزه بازار فروش، سبب بهبود وضعیت اقتصادی خانوار و در نهایت رونق و آبادانی استان و در نهایت کشور شود. مسئولان برای تحقق آن ضروری است نسبت به تنظیم برنامه‌های مؤثر جهت تضمین بازار فروش اقدام کنند.

مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس امروز در آئین افتتاح نخستین پایانه صادراتی تخصصی فرش دستبافت کشور که با هدف هم افزايي، توانمندسازي و همکاری بخش خصوصي و ذینفعان زنجیره تأمین در راستای تسهیل و کاهش هزينه هاي پنهان فرايند پایانی صادرات با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، رئیس مرکز ملی فرش ایران و استاندار زنجان و سایر مسئولان استان امروز ۱۵ مهرماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی کاسپین برگزار شد، با اشاره به کاهش ارزش پول ملی کشور و بیکاری، مسائل اقتصادی را گرفتاری و اولویت اصلی دانست و گفت: ریشه حل تمامی این مشکلات توجه به تاکیدات و جمله حکیمانه مقام معظم رهبری در حوزه «جهش تولید» است که اگر این اتفاق رخ دهد قطعا تمامی مشکلات اقتصادی حل می‌شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با اشاره به فعالیت بیش از 60 الی 70 هزار بافنده فرش دستبافت در استان زنجان ابراز کرد: اگر بازار خرید مواد موردنیاز برای بافت فرش و بازار فروش این محصولات مهیا شود بیش از 60 هزار نفر از آن منتفع می‌شود که اگر خانوارهای آن‌ها را نیز به شمار آوریم قطعا در توسعه اشتغال روستاها و شهرهای استان گامی مؤثر برداشته‌ایم. تحقق این امر قطعا سبب رونق تولید و صادرات خواهد شد.

941

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمصطفی طاهریپایانه صادرات فرش زنجاناشتغالزایی صنایع دستی
sedayezanjannews.ir/nx4537


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»