کد خبر: 4545
1399/07/16 - 13:38


معاون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به هزینه‌های بالای تولید مرغ گرم اعلام کرد:

قیمت مصوب مرغ گرم، غیرمنطقی است

سیدمحمدعلی صادقی: ستاد تنظیم بازار از یک سو قیمت نهاده‌ها را افزایش می‌دهد اما تصمیمی برای افزایش قیمت تمام شده ندارد!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به تصمیم ستاد تنظیم بازار در افزایش قیمت نهادها نظیر کنجاله سویا می‌گوید: بر اساس این تصمیم قیمت کنجاله سویا با افزایش 250 تومانی از 2 هزار و 450 تومان به 2 هزار و 700 تومان رسید. کنجاله سویا سهم 30 درصدی در جیره طیور دارد. با وجود افزایش قیمت در این نهاده که سبب افزایش قیمت تمام شده مرغ می‌شود، ستاد هنوز تصمیمی برای افزایش نرخ مصوب مرغ گرم اتخاذ نکرده است.

هم‌اکنون در بازار رسمی، کنجاله سویا به قیمت 2 هزار و 700 تومان عرضه می‌شود که با احتساب کرایه حمل به میزان 3 هزار و 50 تومان می‌رسد. این نهاده هم اکنون در بازار غیررسمی و آزاد به بیش از 15 هزار تومان رسیده است. تولیدکننده‌ها می‌گویند بخشی از نهاده‌ها را به دلیل مشکلاتی که وجود دارد به ناچار باید از بازار آزاد تهیه کنند اما با توجه به نرخ مصوب 16 هزار تومانی ترجیح می‌دهند تولید نداشته باشند چرا که برایشان صرفه اقتصادی نیست.

سیدمحمدعلی صادقی، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان در پاسخ به سؤالی مبنی بر کمبود مرغ گرم در بازار اظهار کرد: مرغ گرم تا حدودی در بازار کم شده که علت آن به کاهش جوجه‌ریزی و تولید و تبعیت بازار از این موضوع برمی‌گردد.

صادقی بیان اینکه میزان سهمیه استان از نهاده‌ها بر اساس تولید است، افزود: زنجان سهم حدود ۱.۵ درصد از تولید دام و طیور کشور را دارا بوده و از این لحاظ در ردیف استان‌های میانه قرار دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با تاکید بر اینکه اگر مشکل مربوط به حوزه نهاده‌ها حل نشود باید در انتظار مشکلات جدی‌تری باشیم با اشاره به افزایش هزینه‌‌های تولید ابراز کرد: متاسفانه بسیاری از واحدهای استان به دلیل مشکلات موجود در تامین نهاده‌ها عملیات جوجه‌ریزی را انجام ندادند و ورشکست شده‌اند.

فروش مرغ گرم به قیمت بیش از 16 هزار تومان تخلف است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان قیمت مصوب مرغ گرم را 16 هزار تومان اعلام کرد و ضمن رد عرضه مرغ بیش از این قیمت در بازار مصرف زنجان گفت: واحدهای عرضه‌کننده مرغ گرم موظف به فروش مرغ به قیمت 16 هزار تومان بوده و هر گونه تخطی از این موضوع تخلف محسوب شده و باید به تعزیرات حکومتی معرفی شوند.

صادقی احتمال افزایش قیمت مصوب مرغ گرم به علت افزایش هزینه‌های تولید که اعتراض مرغداران را در پی داشته است، ابراز کرد: ما هم قبول می‌کنیم قیمت مصوب اعلامی از سوی ستاد تنظیم بازار (16 هزار تومان) و قیمت تمام شده تولید مرغ بیش‌تر از این قیمت است. تا کنون تصمیمی برای افزایش قیمت مصوب مرغ اعلام نشده است اما با توجه به توضیحات یاد شده اگر افزایشی نیز صورت گیرد غیرمنطقی نیست.

توزیع مرغ منجمد به قیمت 13500 تومان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اقدامات مسئولان برای تنظیم بازار مرغ افزود: از حدود 3 روز پیش 100 تا 150 تن مرغ منجمد به قیمت 13 هزار و 500 تومان در زنجان توزیع شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تولید مرغ «سایز» با وزن استاندارد و یا کاهش سن پرورش را از جمله راهکارهای مدیریتی برای ساماندهی بازار مرغ دانست که در آن هم مصرف‌کننده و هم تولیدکننده متضرر نمی‌شود.

941

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانقیمت مرغقیمت مصوب مرغجهاد کشاورزی زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4545


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»