کد خبر: 4552
1399/07/17 - 10:44


رییس کل دادگستری زنجان:

نرگس محمدی از زندان آزاد شد

حجت الاسلام والمسلین صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان زنجان در این باره، گفت: مجازات این فرد با استفاده از قانون اخیرالتصویب کاهش مجازات حبس، تقلیل یافت و از زندان آزاد شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رییس کل دادگستری استان زنجان از آزادی نرگس محمدی، فعال حقوق بشری خبر داد.

حجت الاسلام والمسلین صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان زنجان در این باره، گفت: مجازات این فرد با استفاده از قانون اخیرالتصویب کاهش مجازات حبس، تقلیل یافت و از زندان آزاد شد.

وی با بیان اینکه دادگاه در مورد این محکوم اعمال تخفیف کرد و با رافت اسلامی آزاد شد، افزود: نرگس محمدی ده سال مجازات حبس لازم الاجرا داشت که با استفاده از قانون کاهش مجازات حبس و موافقت دادگاه، میزان حبس وی به هشت و نیم سال کاهش پیدا کرد و با پایان محکومیت هشت سال و نیم حبس، شب گذشته از زندان آزاد شد.

نرگس محمدی در دادگاهی به ریاست قاضی صلواتی، به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» به پنج سال حبس، به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس و در مورد اتهام «تشکیل و اداره گروهک غیرقانونی لگام» به ۱۰ سال حبس محکوم شده بود.

همچنین در مهرماه سال ۹۵ شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، حکم ۱۶ سال زندان دادگاه بدوی نرگس محمدی را تأیید کرد و این متهم به دستور مراجع قضائی به یکی زندان‌ زنجان که موطن وی است، در حال گذراندن دوره محکومیتش بود.

940

انتهای پیام

 


صدای زنجاننرگس محمدیزندان زنجانقوه قضائیه
sedayezanjannews.ir/nx4552


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»