کد خبر: 4555
1399/07/18 - 15:56


رییس انجمن داروسازان استان زنجان:

عرضه ماسک 1300 تومانی، قانون نیست

طبق ابلاغ وزارت بهداشت و سازمان غذاوداروی کشور عرضه ماسک تا قیمت 1600 تومانی مانعی ندارد ولی با تولید زیاد ماسک ستاد کرونای استان تصمیم به تصویب عرضه ماسک 1300 تومانی در داروخانه استان گرفته است/ داروخانه‌ها ماسک‌های 1500 تومانی را به شرکت‌ها عودت دهند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- ناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در جلسه هماهنگی ستاد کرونا که دهم مهرماه جاری برگزار شد با بیان اینکه در حال حاضر قیمت تعیین شده برای ماسک در استان ۱۳۰۰ تومان است و بیشتر از این قیمت ارائه نمی‌شود، خاطرنشان کرده بود که این ماسک‌ها صرفاً در واحدهایی ارائه می‌شود که دارای مجوز از سازمان غذا و دارو هستند ولی با گذشت یک هفته از این موضوع برخی از شهروندان در تماس‌هایی که با صدای زنجان داشتند؛ معتقدند که در بعضی از داروخانه‌ها ماسک‌هایی با قیمت بالاتر از 1300 تومان هم عرضه می‌شوند.

رییس انجمن داروسازان استان زنجان در پاسخ به تماس شهروندان زنجانی با تاکید بر اینکه طبق مصوبه ستاد کرونای استان قیمت ماسک سه‌لایه در استان زنجان 1300 تومان است، اظهار می‌کند: در برخی از داروخانه‌های استان ماسک‌های 1500 توامنی نیز عرضه می‌شود که علت آن باقی‌ماندن تعدادی از این نوع ماسکها در داروخانه‌ها بعد از ابلاغ ستاد مبارزه با کرونای استان است که میبایست به شرکت‌های تولیدکننده عودت داده شود.

مهدی بیگدلی خاطر نشان میکند: داروخانه‌ها قبل از ابلاغ ماسک 1300 تومانی ماسک‌ها را از تولیدکنندگان با قیمت بالاتری به صورت نقد خریداری کرده بودند و هم اکنون عودت آن‌ها به شرکت‌ها مشکل است و لازم است برای سهولت این پروسه معاونت غذا و داروی استان این موضوع را برای تولیدکنندگان تلکیف کند.

این مسئول با عنوان اینکه عرضه ماسک 1300 تومانی در استان قانون نیست، ابراز می‌کند: طبق ابلاغ وزارت بهداشت و سازمان غذاوداروی کشور عرضه ماسک تا قیمت 1600 تومانی هیچ مانعی ندارد ولی با توجه به اینکه در استان زنجان ماسک بیشتری تولید می‌شود، ستاد کرونای استان تصمیم به تصویب عرضه ماسک 1300 تومانی در داروخانه استان گرفته است.

از آبان‌ماه، ماسک 1300 تومان است

مهدی بیگدلی با بیان اینکه ماسک‌های 1500 تومانی از ماه آینده در داروخانه‌های استان توزیع نمیشوند، توضیح می‌دهد: داروخانه‌ها ماسک‌های 1500 تومانی را که قبل از مصوبه ستاد کرونای استان خریداری کرده بودند را تا اخر این ماه به اتمام می‌رسانند و پس از ان ماسک در داروخانه‌های استان با قیمت مصوب یعنی 1300 تومان عرضه میشود.

وی در ادامه خاطرنشان می‌کند: هم اکنون به غیر از تولیدکنندگان غیررسمی و فنی‌وحرفه‌ای استان، دو شرکت تولید عمده ماسک در استان زنجان فعالیت دارند که حدود 200 هزار ماسک در روز را تولید و به داروخانه‌های سطح استان عرضه می‌کنند.

عودت ماسک‌های 1500 تومانی به تولیدکنندگان

معاون غذاوداروی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز با تاکید بر اینکه از 7 مهر ماه امسال نامه کتبی به داروخانه‌های استان ارسال شده که طبق ان ماسک‌های با قیمت بالاتر از 1300 تومانی را به شرکت‌های تولیدکننده عودت دهند، اظهار می‌کند: داروخانه‌ها نباید ماسک با قیمت بالاتر را توزیع کنند و شهروندان نیز باید توجه داشته باشند که ماسک بالای 1300 تومانی از داروخانه‌ها را خریداری نکنند.

افزایش تولیدی‌های ماسک تمام صنعتی

جواد تاج‌کی با بیان اینکه چون قبلا ماسک به اندازه کافی در استان تولید نمیشد؛ قیمت ماسک بالاتر بود، ادامه می‌دهد: ماسک‌ها به دوصورت صنعتی و نیمه‌صنعتی تولید میشد که در تولیدیهای نیمه‌اتوماتیک به دلیل حقوق کارگران قیمت تمام‌شده ماسک افزایش می‌یافت ولی هم اکنون تولید ماسک به صورت کاملا صنعتی در استان زنجان افزایش یافته و این موضوع سبب کاهش قیمت ماسک شده است.

وی در اشاره به ماسک‌هایی که با قیمت بالاتری توسط داروخانه‌ها خریداری شده است، تصریح می‌کند: لیست ماسک‌هایی که با قیمت 1500 از تولیدکنندگان خریداری شده به معاونت اقتصادی استانداری اعلام میشود و سپس تعیین تکلیف می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه عرضه ماسک با قیمت 1300 تومانی به یک تکلیف کشوری تبدیل می‌شود، می‌گوید: از 17 مهرماه نیز در داروخانه‌های استان تهران ماسک با قیمت 1300 تومان توزیع می‌شود.

رئیس انجمن داروسازان استان زنجان در ادامه با بیان اینکه فقط تولیدی‌های دو شرکت رسمی در داروخانه‌ها عرضه می‌شود، می‌افزاید: ماسک‌های تولیدشده، در دستگاه یو.وی برای گندزدایی و میکروب‌زدایی قرار گرفته و سپس بسته‌بندی و عرضه می‌شود.

ماسکهای عرضه‌شده در فروشگاه‌ها مورد تایید نیست

این مسئول با بیان اینکه قیمت مصوب ماسک 1300 تومانی فقط در داروخانه‌ها عملیاتی می‌شود، تاکید می‌کند: ماسک‌هایی که در فروشگاه‌ها با قیمتهای متفاوت عرضه میشود مورد تایید معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان نیست.

رئیس انجمن داروسازان استان زنجان ابراز می‌کند: در برخی از داروخانه‌ها ماسک‌ها به صورت بسته‌های 5 و یا 10 تایی که توسط کارکنان داروخانه‌ها در کیسه‌های نایلونی عرضه می‌شود، که بهتر است برای کاهش شیوع کروناویروس این بسته‌بندیها در تولیدی‌های ماسک انجام شود.

943

انتهای پیام

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمهدی بیگدلیجواد تاج‌کیعرضه ماسک
sedayezanjannews.ir/nx4555


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»