کد خبر: 4604
1399/07/23 - 11:10


واکنش رئیس اتحادیه هتل و رستوران‌داران زنجان به برداشت تالارداران از پیامک صنعت و معدن استان:

تالارها امسال برنمی‌گردند

صبح روز گذشته (سه‌شنبه 22مهرماه) تعدادی از تالارداران زنجان پیامکی از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان دریافت کردند که بر اساس آن مدعی شدند شاید در روزهای آتی اجازه بازگشایی تالارهای پذیرایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی داده شود، اما این خبر بلافاصله از سوی رئیس اتحادیه هتل و رستوران‌داران زنجان رد شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- صبح روز گذشته (سه‌شنبه 22مهرماه) تعدادی از تالارداران زنجان پیامکی از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان دریافت کردند که بر اساس آن مدعی شدند شاید در روزهای آتی اجازه بازگشایی تالارهای پذیرایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی داده شود، اما این خبر بلافاصله از سوی رئیس اتحادیه هتل و رستوران‌داران زنجان رد شد.

محمد بازرگان، رئیس اتحادیه هتل و رستوران‌داران زنجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان تاکید کرد که محتوای این پیام مربوط به «وضعیت قرمز کرونایی زنجان و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک توسط فروشندگان و ارائه نکردن خدمات به مشتری‌های بدون ماسک است و رعایت نکردن آن تخلف محسوب و اعمال قانون می‌شود».

بازرگان گفت: این پیام از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به تمامی واحدهای صنفی ارسال شده است و هنوز خبری از بازگشایی تالارهای پذیرایی نیست. امسال امیدی به بازگشایی نداریم و تالارها حداقل تا سال 1400 نباید به از سرگیری فعالیت‌شان فکر کنند.

به گفته او ۸۰ درصد تالارهای پذیرایی اجاره‌ای هستند و در ایام تعطیل نیز کرایه خود را به صاحبان مِلک با وجود اجازه تعطیلی، پرداخت کرده‌اند.

6 تالار جمع کردند، بقیه ورشکست شده‌اند

بازرگان تصریح کرد: از بین 38 تالار فعال در زنجان، صاحبان 6 تالار به دلیل خسارت‌های سنگین کرونا ترجیح دادند برای همیشه کارشان را کنار بگذارند و مابقی واحدها هم ورشکست شده‌اند.

او با اشاره به متوسط خسارت ماهانه 150 میلیون تومانی هر تالار اعلام کرد: در هر یک از این تالارها به طور متوسط 35 کارگر مشغول به کار بودند اما به علت تعطیلی ناشی از کرونا بیکار شده‌اند.

گفتنی است به خاطر شیوع کروناویروس در کشور از اواخر بهمن‌ماه سال گذشته و به دنبال آن در استان زنجان، مسئولان ستاد مقابله با کرونای استان با اعمال محدودیت‌ها برای پیشگیری از شیوع ویروس، دستور تعطیلی تالارهای پذیرایی استان از روزهای ابتدایی اسفندماه سال 98 را صادر کنند که تا به امروز ادامه دارد.

لیلا محمدی

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمحمد بازرگانتعطیلی تالارهاشیوع کرونا
sedayezanjannews.ir/nx4604


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»