کد خبر: 5292
1399/12/09 - 8:21


رئیس اتحادیه تالار و رستوران‌داران زنجان درواکنش به مجوز مشروط بازگشایی تالارها:

تالارها ترجیح دادند، تعطیل بمانند

محمد بازرگان: تالارهای محدودی هم که پذیرش دارند با استرس کار می‌کنند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- 25 بهمن‌ماه ستاد مقابله با کرونای استان زنجان مجوز فعالیت محدود تالارهای پذیرایی برای شهرستان‌های تابعه از جمله زنجان را صادر کرد. بنا به گفته محمد بازرگان، رئیس اتحادیه تالار و رستوران‌داران زنجان، تالارداران موظفند مراسم را با 50 نفر از میهمانان برگزار کنند اما این روال به هیچ عنوان برای فعالان این صنف صرفه اقتصادی ندارد.

بازرگان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان با اشاره به مجوز صادره مبنی بر بازگشایی تالارها طبق ضوابط تعیین شده از 25 بهمن ماه سال جاری اظهار کرد: اکثر تالارداران این مجوز را دارای صرفه اقتصادی ندانسته و اصلا بازگشایی نکردند، تالارهای محدودی نیز که پذیرش دارند با استرس کار می‌کنند.

به گفته او 55 تالار در شهر زنجان به ثبت رسیده است که پس از شیوع کروناویروس و تعطیلی یکساله ناشی از انتشار این ویروس و خسارت اقتصادی، پروانه کسب ۱۲ مورد از این تالارها ابطال و پروانه کسب ۱۴ مورد نیز منقضی شده است.

بلاتکلیفی مردم به‌خاطر تغییر رنگ

بازرگان با بیان اینکه مردم نیز به علت شرایط کرونایی سرگردان بوده و به علت تغییر رنگ کرونایی در برگزاری مراسم از جمله عروسی بلاتکلیف هستند، تصریح کرد: میزان متقاضیان تالارهای پذیرایی برای رزرو سالن به شدت کاهش یافته است. حتی ما میزان ورودی را از 5 میلیون تومان کاهش داده و به حدود 3.5 میلیون تا 4 میلیون تومان رساندیم اما هیچ اتفاقی نیفتاده است!

رئیس اتحادیه تالار و رستوران‌داران زنجان با بیان اینکه فعالان این عرصه به شدت آسیب دیده‌اند و ماهیانه در حدود 100 تا ۲۰۰میلیون تومان خسارت مالی می‌بیند، گفت: متاسفانه تالارداران در حدود یکسالی که از شیوع کروناویروس می‌گذرد بیشترین خسارت مالی را در مقایسه با سایر صنوف و کسب‌وکارها دیده و بسیاری از نیروهای مجرب خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانتعطیلی تالارهامحمد بازرگانکرونا
sedayezanjannews.ir/nx5292


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»