کد خبر: 4634
1399/07/27 - 17:45


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

تخت آی.سی.یو کم داریم

از قبل از شیوع کرونا ویروس کمبود تخت آی.سی.یو در زنجان احساس می‌شد و هم اکنون نیز با وجود کرونا این کمبود تشدید یافته است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه تخت‌های بیمارستانی استان زنجان از استاندارد مناسبی برخوردار است، گفت: سرانه تخت بیمارستانی در استان زنجان بالاتر از استاندارد کشوری است.

علیرضا آرمانی کیان با بیان اینکه هم اکنون حدود 2 هزار تخت بیمارستانی در استان زنجان وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد 800 تخت برای بیماران کرونایی و 800 تخت دیگر برای برای بیماران غیر کرونایی اختصاص داده شده و مابقی نیز برای پشتیبانی از بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.

وی از کمبود تخت آی.سی.یو در زنجان ابراز تاسف کرد و گفت: از قبل از شیوع کرونا ویروس کمبود تخت آی.سی.یو در زنجان احساس می‌شد و هم اکنون نیز با وجود کرونا این کمبود تشدید یافته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه تخت‌های بیمارستانی استان زنجان از استاندارد مناسبی برخوردار است، خاطرنشان کرد: شرایط تخت‌های استان در جدول رتبه‌بندی تعداد تخت به ازای جمعیت در کشور مناسب است و برای جعیت یک میلیون و 100 هزار نفری استان حدود 2 هزار تخت بیمارستانی وجود دارد. این درحالی‌ست که چندی پیش رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان گفته بود؛ زنجان در بحث تخت‌های بیمارستانی از حداقل استاندارها عقب است.

کارشناس ارشد بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز با بیان اینکه ممکن است تخت‌های بیمارستانی استان از تجهیزات پایین‌تری برخوردار باشد، افزود: تخت‌های بیمارستانی استان زنجان از استاندارد مناسبی برخوردار هستند.

وی در ادامه ابراز کرد: تخت‌های بیمارستانی استان زنجان در زمینه بهداشت و محیط نیز مشکلی نداشته و تمامی اصول بهداشتی در بیمارستان‌های استان رعایت می‌شود.

جلیل نصیری با بیان اینکه 14 بیمارستان در استان زنجان آماده خدمت‌رسانی هستند، تصریح کرد: از این تعداد 4 بیمارستان تحت پوشش سایر نهادها و یا خصوصی هستند و مابقی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان قرار دارند.

زهرا احمدی

انتهای پیام

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانعلیرضا آرمانی‌کیانتخت آی سی یوعلوم پزشکی زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4634


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»