کد خبر: 4686
1399/08/06 - 14:1


نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک زنجان:

مشاوران املاک قرارداد پرینت‌شده بدهند

احمد نوروزی: 86 بنگاهی اخطاریه دریافت کردند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- در راستای کاهش سو‌ءاستفاده در تنظیم قراردادها، نظارت آنلاین اتحادیه ذیربط از قیمت قراردادهای منعقد شده در املاکی‌ها، جلوگیری از افزایش خودسرانه نرخ حق‌الزحمه مشاوران املاک، ثبت دقیق و شفاف قیمت خرید و فروش، اجاره‌بها، سرقفلی و جلوگیری از فرار مالیاتی برخی از بنگاهی‌های املاک فاقد مجوز مصوبه تنظیم قراردادهای ملکی به صورت پرینت‌شده از پائیز سال قبل در زنجان عملیاتی شد که در این راستا بیش از 30 بنگاه پلمب و 86 واحد نیز اخطاریه دریافت کردند.

احمد نوروزی، نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک زنجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان با اشاره به اقدامات مؤثر پیشگیرانه دستگاه‌های ذیربط برای کاهش تخلفات صنفی اظهار کرد: با تصویب سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مقرر شد از ابتدای نیمسال دوم سال 98 کلیه قراردادهایی که در مشاوران املاک تنظیم می‌شوند از حالت دستی خارج شوند. بر این اساس هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک نیز طی جلسه‌ای تصویب کردند از مدت زمان یاد شده تمامی مشاوران املاک موظف به تنظیم قرارداد به صورت پرینت‌شده هستند.

نوروزی با اشاره به اطلاع‌رسانی گسترده مصوبات مربوط به لزوم تغییر روند تنظیم قراردادها از حالت دستی به کامپیوتری بین بیش از یک هزار و 200 مشاور املاک زنجان اضافه کرد: برخی از همکاران پس از تنظیم قراردادها یکسری مطالب به محتوای مطالب اضافه می‌کردند که به ضرر یکی از طرف‌ها تمام می‌شد.

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک زنجان کاهش دستکاری و سو‌ءاستفاده در تنظیم قراردادها، نظارت آنلاین اتحادیه از قیمت قراردادهای منعقد شده در املاکی‌ها، جلوگیری از افزایش خودسرانه نرخ حق‌الزحمه مشاوران املاک، ثبت دقیق و شفاف قیمت خرید و فروش، اجاره‌بها، سرقفلی، جلوگیری از خرید و فروش فیش‌ها در اراضی غیرمحدوده و غیرقانونی، جلوگیری از فرار مالیاتی برخی از بنگاهی‌های املاک فاقد مجوز، سهولت استعلام با کدرهگیری با کوچکترین ابزار صحت معاملات، لینک آنلاین با اداره پست، دارایی، شهرداری و ثبت احوال از مزایای پرینتی شدن قراردادهای تنظیمی در مشاوران املاک اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه تمامی تعرفه‌های مربوط به تنظیم قراردادها از سوی مشاوران املاک از سوی کمیسیون نظارت استان که زیرمجموعه سازمان صمت فعالیت می‌کند به اتحادیه‌ها اعلام می‌شوند، ابراز کرد: بر این اساس مشاوران املاک موظف به اجرای دستورات ابلاغی هستند.

نوروزی در پاسخ به سؤالی در رابطه با بازرسی از واحدهای زیرمجموعه جهت کنترل اجرای مصوبه نامبرده به صدای زنجان گفت: قراردادهای تنظیمی 85 درصد از مشاوران املاک زنجان به صورت سیستماتیک و پرینت‌شده و 15 درصد باقیمانده همچنان به صورت دستی است که علت بیشتر آن به نداشتن سواد کامپیوتری بنگاه‌داران برمی‌گردد.

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک زنجان بر لزوم برخورد با اصناف بی‌توجه به مصوبه تنظیم قراردادهای پرینتی اعلام کرد: بازرسان اتحادیه، اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت و دستگاه قضا با جدیت مشاوران املاک را رصد می‌کنند و در صورت احراز تخلف به واحد مربوطه اخطاریه لازم ارائه می‌شود.

نوروزی با بیان اینکه واحدهای مشمول اخطار موظفند در اولین فرصت نسبت به استقرار تجهیزات کامیپوتری برای تنظیم قراردادهای پرینت‌شده هولوگرام‌دار و دارای کدرهگیری اقدام کنند در مورد نتایج بازرسی از واحدهای زیرمجموعه به صدای زنجان گفت: از اجرای این مصوبه تاکنون بیش از 30 واحد پلمب و اخطاریه‌های لازم به 85 واحد مربوطه صادر شده است.

لیلا محمدی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانقراردادهای پرینتی املاکاتحادیه مشاوران املاک زنجاناحمد نوروزی
sedayezanjannews.ir/nx4686


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»