کد خبر: 4695
1399/08/07 - 15:18


پیگیری‌های بی‌نتیجه برای اختصاص محلی برای ایجاد خانه وزنه‌برداری زنجان:

14 سال انتظار برای صاحب‌خانه شدن!

علی نصرتی: خبری از اختصاص سالنی تحت عنوان خانه وزنه‌برداری زنجان نیست

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- سال 86 کلنگ خانه وزنه‌برداری واقع در منطقه اراضی پائین‌کوه در زمان ایرج رحمانی، مدیرکل وقت تربیت‌بدنی و با حضور مسئولان کشوری به زمین زده شد اما با وجود پیگیری‌های متعدد هنوز خبری از اختصاص سالنی تحت عنوان خانه وزنه‌برداری زنجان نیست! به گفته رئیس هیئت وزنه‌برداری شهرستان زنجان، محلی که قرار بود در آن، خانه وزنه‌برداری ایجاد شود ساخته شد اما در قالب مجموعه ورزشی به سایر رشته‌ها اختصاص یافت!

علی نصرتی، رئیس هیئت وزنه‌برداری شهرستان زنجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان با اشاره به تاثیرات منفی کروناویروس به جامعه ورزشی از جمله رشته وزنه‌برداری اظهار کرد: قبل از کرونا 200 وزنه‌بردار در رده‌های مختلف سنی در زنجان مشغول بودند که به دلیل شیوع کروناویروس و اعمال محدودیت‌های بهداشتی، تمرین‌های آنان به صفر رسید.

نصرتی که معتقد است کرونا ورزش وزنه‌برداری را زمین‌گیر کرد، به تلاش‌ها برای عدم توقف تمرین ورزش قهرمانی در این رشته اشاره کرد و گفت: از زمان تصمیم‌گیری برای تعطیلی باشگاه‌ها و اماکن ورزشی در زنجان با 7 نفر از وزنه‌برداران از جمله حسین سلطانی، امیر عزیزی، مهدی دویرانی، مهدی کرمی، حسین نجفی، امیررضا بخشعلی‌زاده و علیرضا حسنی که از قهرمانان جهان و آسیا به شمار می‌روند را با مجوز اداره کل ورزش و جوانان استان، تمرینات را ادامه دادیم اما از یک هفته قبل به دلیل تشدید وضعیت کرونایی در زنجان و با توجه به اهمیت سلامتی ورزشکاران و خانواده‌های‌شان ترجیح دادیم تا تمرین‌ها را به حالت تعلیق درآوریم. البته تجهیزات لازم به این عزیزان داده شد تا هر یک از آن‌‌ها در منازل خودشان تمرین‌ها را ادامه دهند.

وی یادآور شد: در ایام کرونایی از وزنه‌برداران در طول تمرین‌ قهرمانی تست‌های لازم گرفته می‌شد و خوشبختانه هیچ یک از آن‌ها به این ویروس مبتلا نشدند.

برگزاری اردوی تیم ملی وزنه برداری با قرنطینه کامل

بر اساس اعلام خبر‌گزاری‌ها اردوی تیم ملی وزنه‌برداری از ۹ آبان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا آغاز می‌شود. با توجه به شدت یافتن شیوع ویروس کرونا، فدراسیون وزنه برداری درخواستی به فدراسیون پزشکی ورزشی ارسال کرده است تا باز هم نظر خود را در مورد برگزاری اردو عنوان کند اما تاکنون مجوز برگزاری اردوی وزنه برداری لغو نشده است.

در صورتی که برگزاری اردو پا برجا باشد نفراتی که به این اردو دعوت می شوند قرنطینه کامل خواهند بود و وزنه برداران تا پایان اردو امکان خروج ندارند و افراد غیر ورزشکار هم اجازه ورود نخواهند داشت.

رئیس هیئت وزنه‌برداری شهرستان زنجان از حضور حسین سلطانی از وزنه‌برداران زنجانی در اردوی تیم ملی در پنجشنبه جاری خبر داد و گفت: در این اردو 12 نفر از وزنه‌برداران مدعی حضور دارند.

البته او تاکید کرد فعلا مسابقه خاصی در نظر گرفته نشده و ورزشکاران برای حفظ آمادگی جسمانی‌شان به این اردو دعوت شده‌اند.

برگزاری مسابقات لیگ برتر

نصرتی با بیان اینکه به جز مسابقات لیگ برتر تمامی مسابقات وزنه‌برداری در کشور تعطیل است، اضافه کرد: بر اساس اظهارات مسئولان ذیربط، خوزستان میزبان برگزاری مسابقات لیگ برتر وزنه‌برداری در آذرماه سال جاری است که در آن مسابقات به صورت متمرکز برگزار می‌شود. علاوه بر آن، تدارک برگزاری مسابقه دیگری در دی‌ماه سال جاری دیده شده که میزبان آن تاکنون اعلام نگردیده است.

مشکلات وزنه‌برداران

وی با اشاره به حضور حسین نجفی، عضو تیم پدافند هوایی، مهدی دویرانی، عضو تیم نیروی زمینی، حسین سلطانی، عضو تیم فولاد خوزستان و درخشش آن‌ها، از عدم رغبت مسئولان واحدهای صنعتی و تولیدی استان برای حمایت مالی از این رشته برای اعزام تیم از زنجان به مسابقات لیگ برتر ابراز تاسف کرد.

وی با بیان اینکه به دلیل عدم تعهد تیم‌ها در قبال وزنه‌برداران زنجانی و مشکلات آن‌ها در دریافت حق‌الزحمه طبق قرارداد منعقد شده عنوان کرد: بسیاری از خانواده‌ها نسبت به این موضوع معترض شده و از حضور ورزشکاران در تیم‌هایی که به قراردادهایی که با وزنه‌برداران امضا می‌کنند اما به ان متعهد نیستند جلوگیری کردند. همین موضوع سبب کاهش حضور وزنه‌برداران زنجانی در مسابقات شد. البته در سال‌های قبل 7 الی 8 وزنه‌بردار که از قهرمانان آسیا و جهان و گزینشی المپیک بودند در مسابقات لیگ برتر در ترکیب تیم سایر استان‌ها حضور فعالانه‌ای داشتند.

14 سال انتظار برای صاحب‌ ِخانه شدن!

14 سال قبل در حاشيه برگزاری رقابت‌های وزنه‌برداری نونهالان، بهرام افشارزاده رئيس فدراسيون در مراسمي با حضور مسئولان اداره كل تربيت بدنی وقت و شماری از پيشكسوتان استان، كلنگ احداث خانه‌وزنه‌برداری زنجان را به زمين زد تا مراحل ساخت و احداث آن آغاز شود.

نصرتی با اشاره به انتظار چندین ساله دلسوزان این رشته برای ایجاد خانه وزنه‌برداری در زنجان تصریح کرد: سال 86 کلنگ خانه وزنه‌برداری واقع در منطقه اراضی پائین‌کوه در زمان ایرج رحمانی، مدیرکل وقت تربیت‌بدنی و با حضور مسئولان کشوری و محمد نصیری سرشت ملقب به «خروس طلایی ایران» و «هرکول ایرانی»، وزنه‌بردار سبک‌وزن ایرانی به زمین زده شد اما با وجود پیگیری‌های متعدد مدیران‌کل ورزش و جوانان استان بعد از رحمانی، از جمله ارسلان حسینی، علی جوان و علی خلیلی( مدیرکل فعلی) هنوز خبری از اختصاص سالنی تحت عنوان خانه وزنه‌برداری زنجان نیست!

خانه وزنه‌برداری زنجان کجاست؟

به گفته رئیس هیئت وزنه‌برداری شهرستان زنجان، محلی که سال 86 قرار بود خانه وزنه‌برداری ایجاد شود ساخته شد اما در قالب مجموعه ورزشی به سایر رشته‌ها اختصاص یافت! البته مسئولان در نظر دارند در محل مجموعه ورزشی بعثت واقع در منطقه بی‌سیم، محلی برای ایجاد خانه‌ وزنه‌برداری به هیئت اختصاص یابد که فعلا عملی نشده است!

نصرتی با اشاره به ابلاغ بخشنامه‌ای تحت عنوان «راه‌اندازی هر گونه پروژه جدید تا تکمیل پروژه‌های ناقص و نیمه‌تمام ممنوع» ابراز کرد: بر این اساس تمامی بودجه‌ها صرف تکمیل پروژه‌های ناقص شده که یکی از دلایل صاحبِ خانه نشدن رشته وزنه‌برداری زنجان می‌تواند باشد.

وی با اشاره به قدمت 67 ساله وزنه‌برداری در زنجان و وجود قهرمانان ملی و جهانی در این شهر تاکید کرد: اگر زنجان صاحب خانه وزنه‌برداری شود قطعا می‌تواند میزبان خوبی برای مسابقات کشوری و جام نامجو شود. دیگر نمی‌دانم با چه زبانی به مسئولان بگویم که زنجان نیازمند خانه وزنه‌برداری است؟

زنجان، فقط یک سالن تمرین برای وزنه‌برداری دارد

رئیس هیئت وزنه‌برداری شهرستان زنجان با بیان اینکه وزنه‌برداران در مجموعه ورزشی 15 خرداد واقع در امجدیه و تنها سالن مخصوص این رشته فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: با توجه به تمهیدات و تصمیمات اتخاذ شده و برنامه ریزی‌های صورت گرفته از سوی هیئت وزنه برداری زنجان، مربیان فعال این رشته با تمام وسع و توان، پشتوانه‌سازی و تربیت ورزشکاران شاخص و توانمند را در اولویت کاری خود قرار داده‌اند. خوشبختانه وزنه‌برداران زنجان با وجود تمامی کم و کاست‌هایی که در حوزه کمبود فضاهای ورزشی دارند به راحتی می‌توانند با وزنه‌برداران استان‌هایی که صاحب بیش از 4 تا 5 سالن هستند رقابت کرده و به پیروزی برسند.

لیلا محمدی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانعلی نصرتیوزنه‌برداری زنجانخانه وزنه برداری زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4695


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»