کد خبر: 4707
1399/08/10 - 11:45


افزایش 50 درصدی اجاره‌بها در زنجان

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک زنجان از تداوم وضعیت نابسامان بازار اجاره‌بهای مسکن خبر داد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- هرچند رئیس جمهور هدف تصویب طرح تمدید خودکار اجاره بهای مربوط به قراردادهایی که از تیرماه سال 99 به پایان می‌رسیدند را حمایت از مستاجران اعلام کرد اما چنین به نظر می‌آید که دولت با این طرح تلاش کرد تا تورم افسارگسیخته در سال پایانی کار که قیمت مسکن و اجاره بها را با افزایش چشمگیری مواجه کرد، مهار کند! امسال میزان اجاره بهای مسکن در زنجان حداقل افزایش 50 درصدی را شاهد بود!

احمد نوروزی، نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک زنجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان خردادماه تا ابتدای تابستان هر سال را فصل رونق اجاره بها اعلام کرد و گفت: وضعیت اجاره‌بهای امسال بسیار اسفناک بود و حداقل در این بازار افزایش 50 درصدی نسبت به سال قبل را شاهد بودیم، هم اکنون که از فصل رونق اجاره بها گذر کرده‌ایم، اوضاع تفاوت چندانی با 4 ماه قبل ندارد.

نوروزی که معتقد است دلالان نمی‌توانند در بازار اجاره بها ورود کرده و سبب نابسامانی در این بازار شوند، عنوان کرد: دلالان هیچ نقشی در وضعیت پلاک‌های استجاری ندارند، آن‌ها در بازار خرید و فروش بازار را مختل می‌کنند.

وی تولید مسکن و رونق ساخت و سازها را در آرامش بازار مسکن (اجاره بها و خرید و فروش) دانسته و معتقد است تا مسئولان این موضوع را جدی نگیرند و برنامه‌های لازم را تدوین نکنند بازار مسکن آرام نمی‌شود و باید این شرایط نابسامان را تحمل کنیم!

گفتنی است، رئیس جمهور هشتم تیرماه سال جاری از تصویب طرحی در ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا به منظور حمایت از مستاجران خبر داد، بر اساس این طرح کلیه قراردادهایی که از این تاریخ به پایان می‌رسید به طور خودکار تمدید اجاره شدند.

رییس جمهور گفت که با توجه به شرایط خاص ایجاد شده بر اثر شیوع بیماری کرونا افزایش اجاره بها تنها در سقف مصوب ممکن و مجاز خواهد بود، وی همچنین اعتبار این مصوبه را تا ۳ ماه پس از اعلام عادی شدن شرایط کشور از سوی وزارت بهداشت و درمان اعلام کرد.

لیلا محمدی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانبازار اجاره بهاافزایش اجاره بهامسکن زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4707


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»