کد خبر: 4721
1399/08/11 - 12:7


نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:

احتکار خانگی، نتیجه گوش سپردن به شایعات است

حجت‌الاسلام مهدی باقری: رسانه‌ها در دفع شایعات و اخبار بی‌پایه و اساس نقش مؤثری دارند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس معتقد است احتکار خانگی نتیجه گوش سپردن به شایعات است از این رو از رسانه‌ها تقاضا دارد تا با انتشار اقدامات صورت گرفته در تامین و توزیع گسترده اقلامی که بازار کمبود آن‌ها را احساس می‌کند نسبت به آرام کردن جو حاکم بر کشور کمک کنند.

حجت‌الاسلام مهدی باقری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان با تاکید بر اینکه نارضیاتی مردم جای انکار ندارد به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد اما از رسانه‌ها خواست تا در این بین با انتشار اخبار اقدامات صورت گرفته مسئولان در راستای برطرف کردن مشکلات عموم جامعه اعم از تامین و توزیع گسترده اقلامی که بازار کمبود آن‌ها را احساس می‌کرد نسبت به آرام کردن جو حاکم بر کشور کمک کنند.

وی با بیان اینکه گاهی شایعات کمبود مایحتاج مردم بیش‌تر از خودِ کمبود کالا جو روانی جامعه را بر هم می‌زند، اضافه کرد: مردم با بزرگنمایی‌هایی که در پس شایعات اتفاق می‌افتد به فروشگاه‌ها مراجعه کرده و بیش از نیاز خود نسبت به خرید کالای مدنظر مثلا روغن، پودر اباسشویی، قند، شکر و غیره اقدام می‌کنند. این کار خود سبب خالی شدن قفسه فروشگاه‌ها و در نهایت کمبود واقعی کالایی می‌شود که تا دیروز مشکلی در تامین آن توسط دولت نبود اما شایعات به کمیاب شدن آن محصول دامن زد. در این میان دولت هر چقدر هم کالای موردنیاز را به بازار تزریق کند باز هم نگرانی مردم و ترس از کمبود اقلام همچنان پایدار می‌ماند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس که معتقد است احتکار خانگی نتیجه گوش سپردن به شایعات است، رسانه‌ها را عامل مهم برای دفع شایعات و اخبار بی‌پایه و اساس دانست و گفت: رسانه‌ می‌تواند در تمامی حوزه‌ها در سطح جامعه فرهنگ‌سازی کند.

باقری به ضرورت ارتباط مستمر نمایندگان با مردم تاکید کرد و افزود: اگر این ارتباط دو سویه باشد خروجی کار نمایندگان بر محور حل مشکلات متمرکز می‌شود. رسانه‌ها می‌توانند در استحکام این ارتباط نقش چشم‌گیری داشته باشند.

لیلا محمدی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانشیخ مهدی باقریاحتکار خانگیمجلس
sedayezanjannews.ir/nx4721


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»