کد خبر: 4724
1399/08/12 - 11:13


احتمال تبدیل فرودگاه زنجان به فرودگاه باری

مدیرکل سازمان تعاون روستایی استان زنجان: تبدیل فرودگاه زنجان به فرودگاه باری یکی از اهداف بخش خصوصی برای رونق تجاری است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- بخش خصوصی پس از افتتاح نخستین پایانه صادراتی فرش دستباف کشور در زنجان، قصد دارد تا بورس کالاهای خُرد کشاورزی را تا پایان امسال ایجاد کند. بنا به اظهارات مدیرکل سازمان تعاون روستایی استان زنجان، تبدیل فرودگاه زنجان به فرودگاه باری برای انتقال کالاهای کشاورزی و فرش دستبافت استان‌های همجوار از اهداف بلندمدت دست‌اندرکاران ذیربط در حوزه تجارت است.

محمود نوری، مدیرکل سازمان تعاون روستایی استان زنجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته بین بخش دولتی و خصوصی برای ایجاد بورس کالاهای خرد کشاورزی اظهار کرد: بخش خصوصی در نظر دارد تا با بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌ها برنامه‌های حوزه تجارت خود را عملیاتی کند که افتتتاح نخستین پایانه صادراتی فرش دستبافت کشور در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان در مهرماه سال جاری نمونه آن است.

مدیرکل سازمان تعاون روستایی استان زنجان با اشاره به جلسات برگزار شده با متولیان بخش خصوصی که قصد راه‌اندازی بورس کالاهای خرد کشاورزی را دارند، تصریح کرد: این پروژه در قالب برنامه کوتاه، میان و بلندمدت عملیاتی می‌شود.

نوری با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت‌های تشکل‌های کشاورزی در ایجاد بورس کالاهای کشاورزی اضافه کرد: هیچ محدودیتی در عرضه به لحاظ نوع محصولات در بورس وجود ندارد.

مدیرکل سازمان تعاون روستایی استان زنجان پذیرش کشت سفارشی، تبدیل فرودگاه زنجان به فرودگاه باری البته با حفظ پرواز مسافری زنجان-مشهد جهت انتقال و فروش محصولات استان‌های همجوار در این پایانه از اهداف بلندمدت در نظر گرفته شده بخش خصوصی اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود فاز نخست بورس کالاهای کشاورزی دهه فجر امسال ایجاد شود. فاز نخست پروژه شامل آماده‌سازی تشکل‌های کشاورزی، اتصال آن‌ها به شبکه سراسرس از طریق اتحادیه تعاونی‌های کشاورزی و ورود تشکل‌ها به بورس و برنامه‌ریزی مدون برای آغاز کارهای مربوطه است.

نوری کاهش ریسک، ایجاد شرایط رقابتی، کاهش نفوذ دلالان در سیستم تولید و عرضه محصولات کشاورزی را از مزایای ایجاد بورس کالاهای کشاورزی در زنجان عنوان کرد.

لیلا محمدی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانفرودگاه زنجانتعاون روستایی زنجانبخش خصوصی
sedayezanjannews.ir/nx4724


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»