کد خبر: 4748
1399/08/18 - 11:3


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

دلیل شرایط فعلی کرونا، عروسی‌ها و عزاداری‌های زیرزمینی است

هم اکنون بیشترین کمبود بخش درمان استان در زمینه نیروهای متخصص از قبیل پزشک معالج و پرستار است و دانشگاه علوم پزشکی استان آمادگی کامل برای جذب نیروهای متخصص به صورت حق الزحمه و یا داوطلبانه را دارد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه برخی از افراد با گذشت چند ماه از شیوع کرونا ویروس، هنوز کرونا را نپذیرفته اند، گفت: افراد بدون ماسک ناقل اصلی بیماری، حتی برای افراد با ماسک هستند.

علیرضا آرمانی کیان با تاکید بر اینکه هم اکنون وضعیت استان در زمینه کرونا به هیچ عنوان مناسب نیست، اظهار کرد: وضعیت بیمارستانهای استان رو به مسدودشدن هستند و این شرایط نتیجه عزاداریهای زیرزمینی در ایام محرم و صفر است.

وی با اشاره به برگزاری مجالس عروسی زیرزمینی در استان، ابزار کرد: در حال حاضر مهمانی‌های خانوادگی و مجالس عروسی در حال برگزاری است که میتواند سبب افزایش شیوع کرونا گردد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اعمال محدودیتها را راه مناسبی برای کاهش شیوع کرونا عنوان کرد و گفت: تاثیر این محدودیت‌ها دو تا سه هفته آینده مشخص میشود.

وی با بیان اینکه هنوز کمبود تخت بیمارستانی در استان زنجان وجود ندارد، خاطر نشان کرد: هم اکنون در استان‌های پر جمعیت کمبود شدید تخت وجود دارد ولی در استان زنجان این شرایط در نقطه سر به سر قرار دارد و این یعنی تعداد بستری‌ها و ترخیصی‌ها تقریبا برابر است.

احتمال کمبود تخت در استان وجود دارد

این مسئول با اذعان به اینکه کمبود تخت در استان می‌تواند در روزهای آینده وجود داشته باشد، تصریح کرد: در حال حاضر استان زنجان در زمینه شیوع کرونا با شیب ملایم حرکت می‌کند ولی احتمال افزایش مبتلایان و کمبود تخت بیمارستانی برای بیماران کرونایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در صورت کمبود تخت بیمارستانی برای بیماران کرونایی دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام می‌کند، تصریح کرد: در صورت کمبود تخت بیمارستانی، نقاهتگاه‌هایی برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به مشکلات حوزه درمان استان زنجان، بیان کرد: هم اکنون بیشترین کمبود بخش درمان استان در زمینه نیروهای متخصص از قبیل پزشک معالج و پرستار است و دانشگاه علوم پزشکی استان آمادگی کامل برای جذب نیروهای متخصص به صورت حق الزحمه و یا داوطلبانه را دارد.

وی قرنطینه خانگی را بهترین روش درمان برای افراد مبتلا به کرونا عنوان کرد و افزود: مبتلایان به کرونا می‌توانند با مراجعه به مراکز 16 ساعته درمان سرپایی را دریافت و در خانه استفاده و درمان و بهبود یابند.

بیشتر فوتی‌ها بالای 70 سال دارند

علیرضا آرمانی کیان بیشتر افراد فوتی ناشی از کرونا را افراد بالای 70 سال عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه افراد جوان نیز به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند، ولی بیشتر افرادی که بر اثر کرونا فوت میکنند، بالای افراد سال سن دارند.

وی با تاکید بر اینکه بیشتر افراد هنوز بیماری کرونا را نپذیرفته‌اند، خاطر نشان کرد: افرادی که ماسک نمیزنند ناقل اصلی بیماری کرونا هستند، زیرا در صورت داشتن بیماری خفیف کرونا می‌توانند این بیماری را برای افراد دارای ماسک نیز منتقل کنند.

زهرا احمدی

انتهای پیام

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانآرمانی کیانشیوع کروناپروتکل های بهداشتی
sedayezanjannews.ir/nx4748


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»