کد خبر: 4750
1399/08/18 - 13:27


ادعای عجیب دبیر هیئت فوتبال استان زنجان درباره این اظهار نظر او که گفته بود «سرقتی از ساختمان هیئت رخ نداده و گربه وارد ساختمان شده است»:

گوشی دست خودم نبود، نمی‌دانم چه کسی جواب داده

فریدون اصفهانیان عاشق زنجان است!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- هیئت فوتبال استان زنجان که خود را برای برگزاری انتخابات ریاست هیئت آماده می‌کند این بار با دو حاشیه جدید مواجه است؛ یکی تغییرات در ترکیب هیئت رئیسه در آستانه برگزاری انتخابات و برگزاری انتخابات با اساسنامه‌ سال 94 که به اعتقاد منتقدان نمی‌تواند قابل قبول باشد و دیگری سرقت از ساختمان هیئت که گفته می‌شود این سارق هیچ چشم‌داشتی به وجه نقد جزئی و تجهیزات موجود در ساختمان نداشته و ظاهرا به دنبال مدارکی بوده است که مشخص نیست موفق به یافتنش شده یا نه!

مهدی ناصحی، دبیر هیئت فوتبال استان زنجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان در پاسخ به شائبه‌های طرح شده در رابطه با تغییرات در هیئت فوتبال اظهار کرد: این تغییرات مربوط به دبیر هیئت فوتبال بوده است، آقای مسیبی، دبیر قبلی حدود 40 روز قبل به علت مسائل خانوادگی استعفا داد که حدود 2 الی 3 روز بعد از این استعفا، هیئت رئیسه طی جلسه‌ای پس از انتخاب شخص مورد نظر و در میان گذاشتن گزینه‌شان با مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان، بنده را به عنوان دبیر هیئت فوتبال انتخاب کردند. این گفته ناصحی در حالی است که پیشکسوتان فوتبال استان از طی شدن چنین روندی اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

ناصحی با بیان اینکه هیئت فوتبال استان یک ماه بود که دبیر نداشت، اضافه کرد: «با توجه به نزدیکی انتخابات رئیس هیئت فوتبال استان و آشنایی من به مسائل انتخاباتی و اساسنامه فدراسیون، هیئت رئیسه شامل فریدون اصفهانیان، خانم دکتر دادلویی، سرهنگ (بازنشسته) ساسان نظری، آقای بلباسی و دکتر کاظمی (از خرمدره) مرا به عنوان دبیر برگزید و با استعفای آقای مسیبی (دبیر قبلی هیئت) موافقت شد. از آنجایی که امکان فعالیت در دو سمت را نداشتم از ریاست هیئت فوتبال شهرستان زنجان استعفا دادم و مجید بیگلی ریاست هیئت شهرستان را بر عهده گرفت.»

وی با رد هرگونه ادعا در رابطه با انتخاب دبیر فعلی بدون اطلاع هیئت رئیسه فوتبال استان صراحتا گفت: هر اتفاق و تصمیم‌گیری در هیئت فوتبال بیفتد قطعا بر اساس مصوبه هیئت رئیسه است. صورتجلسه مربوط به انتخاب دبیر هیئت فوتبال استان زنجان به فدراسیون ارسال شده است. در ترکیب هیئت رئیسه از استاد دانشگاه تا رئیس آگاهی اسبق حضور دارند، مگر می‌شود آن‌ها را فریب داد؟

طبق آخرین اساسنامه فدارسیون فوتبال، انتخابات رئیس هیئت را برگزار می‌کنیم

انتخابات رئیس هیئت فوتبال استان زنجان 22 آذرماه سال جاری برگزار می‌شود. بنا بر اظهارات دبیر هیئت فوتبال استان زنجان از سه هفته قبل آگهی‌های مربوط برای شرکت علاقمندان در انتخابات در سطح گسترده منتشر شده است.

ناصحی با بیان اینکه 9 نفر برای شرکت در انتخابات رئیس هیت فوتبال استان زنجان ثبت‌نام کرده‌اند، عنوان کرد: مدارک این 9 کاندیدا برای تائید صلاحیت به مراجع ذی‌صلاح ارسال شده است. مطمئنا اسامی چند نفر از این لیست در جریان بررسی مراجع ذی‌صلاح خط می‌خورد. علاوه بر آن کمیته 3 نفره با حضور نماینده اداره کل ورزش و جوانان (محمدعلی حمزه‌پور، معاون ورزشی اداره کل)، دبیر هیئت فوتبال استان و رئیس حقوقی هیئت (سرهنگ علی‌مراد اسماعیلی) نیز مدارک تحصیلی و مدیریتی کاندیداها را بررسی و تائید می‌کنند که در این بین اگر مشکلی در رابطه با مدارک ارائه شده اشخاص وجود داشته باشد، اسامی تعدادی هم خط می‌خورد. تصور می‌کنم تعداد این 9 نفر شرکت‌کننده در انتخابات رئیس هیئت فوتبال استان به 4 الی 5 نفر کاهش یابد.

وی ادامه کرد: برای جلوگیری از اجحاف در حق شرکت‌کنندگان، مدارک کاندیداها (افراد رد صلاحیت شده و افرادی که تائید صلاحیت شده‌اند) به فدارسیون فوتبال ارسال می‌شود اگر افراد اعتراضی  دارند می‌توانند از این کانال موضوع را پیگیری کنند.

ناصحی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه وقتی اساسنامه فدراسیون فوتبال به تائید فیفا نرسیده است، آیا برگزاری انتخابات رئیس هیئت فوتبال بر اساس اساسنامه سال 94 قابل قبول است به صدای زنجان گفت: ما طبق اساسنامه‌ای که فدراسیون فوتبال فرستاده انتخابات را برگزار می‌کنیم. این اساسنامه مربوط به جدیدترین و آخرین اساسنامه فدراسیون (سال 94) است و استان‌های کشور از جمله خراسان رضوی، سمنان، هرمزگان، قزوین طبق این اساسنامه نسبت به برگزاری انتخابات رئیس هیئت فوتبال اقدام کرده‌اند.

حضور اصفهانیان در لیست کاندیداهای ریاست هیئت فوتبال

دبیر هیئت فوتبال استان زنجان در مورد اسامی شرکت‌کنندگان به پایگاه خبری صدای زنجان گفت: اسامی را نمی‌توانم بگویم.

وی در پاسخ به حضور فریدون اصفهانیان در لیست شرکت‌کنندگان در انتخابات رئیس هیئت فوتبال استان زنجان تاکید کرد: بله ایشان یکی از این 9 کاندیدا هستند. «آقای اصفهانیان بارها گفته سرباز مملکتم و اگر لازم باشد و صلاح باشد در انتخابات رئیس هیئت فوتبال استان شرکت می‌کنم. ایشان گفته که عاشق استانم و می‌خواهم پیشرفت استان را ببینم، اگر احساس کنم فرد قوی‌تر از من هست 100 درصد کنار می‌روم و شرکت نمی‌کنم!»

عدم پیشرفت فوتبال زنجان ربطی به اصفهانیان ندارد

ناصحی که گفته می‌شود یکی از اشخاص نزدیک به فریدون اصفهانیان در هیئت فوتبال استان زنجان است در پاسخ به این سؤال که وضعیت فوتبال استان با حضور اصفهانیان نسبت به 14 الی 15 سال قبل هیچ تغییری نکرده و بسیاری از منتقدان هم معتقدند پرونده ویلموتس و چک‌های برگشتی مربوط به فروش تیم فوتبال برای خدمت او به فوتبال زنجان کفایت می‌کند به صدای زنجان گفت: «مشکلی در رابطه با پرونده ویلموتس نیست. در ضمن اگر فوتبال زنجان در این مدت تغییری نسبت به چند سال قبل نکرده است به مشکلات اقتصادی ممکلت بر میگردد. ورزش در استان‌ها از جمله زنجان بر اساس سیاست دولت‌ها جزو اولویت‌های پنجم و ششم (اولویت آخر) است. مشخص است وقتی اسپانسر نباشد حال و روز ورزش همین می‌شود، حالا چه اصفهانیان باشد چه نباشد! در ضمن 15 سال پیش خیلی‌ها با عشق و علاقه و بدون هیچ چشم داشتی ورزش می‌کردند اما الان وقتی بچه 15 ساله را به فوتبال می‌آوریم می‌گوید اول قرارداد من را ببندید و بگویید چقدر می‌خواهید پول بدهید؟ من معتقدم هیئت فوتبال استان زنجان به لحاظ نفرات و ساختار قوی‌تر از سایر استان‌هاست اما آنچه باعث عقب‌ماندگی ورزش زنجان شده به نبود اسپانسر برمی‌گردد و ارتباطی به هیئت فوتبال ندارد!»

ماجرای سرقت سارق یا سارقان از ساختمان هیئت فوتبال استان زنجان

دبیر هیئت فوتبال استان زنجان که چندی پیش در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان موضوع سرقت از ساختمان این هیئت را تکذیب کرده بود، امروز یکشنبه 18 آبان ماه این ماجرای سرقت را تشریح کرد اما در ابتدا با اظهاراتی عجیب گفت: هر کسی (رسانه‌ای) می‌گوید من در مصاحبه با او گفته‌ام گربه وارد ساختمان شده بود و دزد نبود را تکذیب می‌کنم. او با من صحبت نکرده، اصلا کسی که با او حرف زده صدای من نبوده است! شاید در غیاب من شخص دیگری با خبرنگار حرف زده است! اظهارات ناصحی در حالی است که فایل صوتی گفت‌وگوی خبرنگار صدای زنجان با وی، خلاف گفته او را ثابت می‌کند.

ناصحی در ادامه با تشریح سرقت از ساختمان هیئت فوتبال استان زنجان اعلام کرد: روز چهارشنبه 14 آبان ماه یعنی فردای حادثه که ساعت 22 سه‌شنبه هفته قبل 13 آبان‌ماه (تعطیل رسمی) رخ داده بود وارد ساختمان شدم. سارق یا سارقان وارد اتاق کمیته مسابقات شده و هر انچه مدارک مربوط به جدول مسابقات و گزارش بازی‌ها، داوری‌ها بوده را بهم زده و  پخش زمین کرده بودند. شخص یا اشخاص قصد ورود به اتاق رئیس هیئت فوتبال استان را داشته اما موفق به ورود نشده‌اند، وارد آبدارخانه شده و از آنجا پس از شکستن درب اتاق کمیته مسابقات وارد شده‌اند. در گاو صندوق 4 میلیون تومان وجه نقد بوده اول تصور کردیم آن را برده‌اند اما بعد پیدا شد.

دزد آشناست؟

وی در مورد انگیزه سارق یا سارقانی که به گفته ناصحی 4 میلیون تومان وجه نقد را نیز با خود نبرده‌اند و احتمال دارد سرقت از اسناد و مدارک هیئت فوتبال استان تنها انگیزه حضور سارق یا سارقان باشد به صدای زنجان گفت: نمی‌دانیم! آنچه که دوربین‌های مدار بسته ثبت کرده‌اند، شخص سارق (سارقان) وارد ساختمان شده و حدود 2 ساعتی در ساختمان پرسه می‌زند، هر کسی بوده می‌دانسته از آبدارخانه با اتاق کمیته مسابقات راه هست، شاید هم شانسی پیدا کرده است، اجازه دهید پلیس تشخیص دهد.

دبیر هیئت فوتبال استان زنجان در مورد احتمال آشنا بودن سارق یا سارقان به صدای زنجان گفت: «به نظرم دزد نبوده فقط آمده خرابکاری کند و برود، اگر دزد بود می‌توانست کامیپوتر و دستگاه کپی و غیره را به سرقت ببرد، فقط آمده، شلوغ‌کاری کرده و رفته! حتی نوشته‌ای هم روی بُردی که بود نوشته است! پلیس انگشت‌نگاری کرده و قول داده یک هفته‌ای سارق یا سارقان را شناسایی کند.»

لیلا محمدی

انتهای پیام


به اطلاع مخاطبان عزیز پایگاه خبری صدای زنجان می‌رساند، فایل صوتی گفت‌وگوی خبرنگار صدای زنجان با فردی که دبیر هیئت فوتبال استان ادعا می‌کند اون نبوده در کانال خبری زنجان‌نیوز (متعلق به پایگاه خبری صدای زنجان)  به آدرس sznews@ قرار داده شده است تا صحت ادعای ایشان مورد قضاوت مخاطبان قرار گیرد.

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانهیئت فوتبال زنجانفریدون اصفهانیاندزد نبود، گربه بود
sedayezanjannews.ir/nx4750


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»