کد خبر: 4820
1399/08/26 - 15:22


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان:

کرونا، نرخ بلیط اتوبوس را افزایش داد

عبدالحسین علی‌اکبری: با رانندگان بی‌توجه به پروتکل‌های بهداشتی برخورد می‌کنیم

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- نرخ بلیط اتوبوس در اسفندماه ۲۰ درصد افزایش و پس از مسافرت‌های نوروزی کاهش یافت، اما بنا به گفته‌های مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با شیوع بیماری کرونا و کاهش ۵۰ درصدی ظرفیت مسافرگیری، نرخ بلیط اتوبوس ۲۰درصد افزایش یافت.

عبدالحسین علی‌اکبری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان امروز در نشست با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته ایمنی حمل‌ونقل (24 تا 30 آبان‌ماه) با اشاره به اقدامات شاخص اداره کل در راستای ارتقا ایمنی حمل‌ونقل، ایمنی‌سازی فیزیکی مقابل مدارس حاشیه راه‌ها، طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها، برگزاری مانورهای امینی در مناسبت‌های مختلف ایمنی، آموزش مستمر رانندگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای، طرح ارتقا ایمنی کاربران آسیب‌پذیر جاده‌ها شامل عابران پیاده، موتورسواران، سرنشینان، وانت‌بارها و ادوات کشاورزی، طرح آشکارسازی وسایل نقلیه، طراحی و نصب بنر و پوستر ایمنی در مناسبت‌های مختلف را در راستای ارتقای فرهنگ ترافیکی اعلام کرد.

علی‌اکبری کنترل سیستمی (سامانه سپهتن) ناوگان اتوبوسی، اعزام اکیپ‌های مشترک با پلیس در محورهای مواصلاتی و کنترل ناوگان عمومی باری و مسافری و محموله‌های خطرناک به صورت شبانه‌روز، ثبت تخلفات در سامانه تخلفات و رسیدگی به تخلفات در کمیسیون‌های مربوطه و شناسایی تخلفات ناوگان حمل‌ونقل عمومی از طریق سامانه هوشمند ثبت تخلفات و توزین در حال حرکت را از اقدامات مربوطه به حوزه کنترل و نظارت بر تردد ناوگان عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان عنوان کرد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای ارتقای ایمنی مرکز مدیریت راه‌ها تصریح کرد: تهیه بانک اطلاعات آماری و جغرافیایی تصادفات (GIS)، فعالیت مستمر مرکز مدیریت راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای در طول سال با سامانه 141، راه‌اندازی یک سامانه توزین حین حرکت و ثبت تخلفات سرعت در جاده ترانزیت زنجانقزوین و اورهال 12 دستگاه دوربین ثبت تخلفات جاده‌ای منصوب در راه‌های استان، ایجاد مرکز مانیتورینگ ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای از طریق سامانه‌های هوشمند (سپهتن، Win، ثبت تخلفات عبور و مرور) از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان طول کل راه‌های استان اعم از آزادراه، بزرگراه، راه اصلی، راه فرعی و راه روستایی را 5 هزار و 840 کیلومتر اعلام کرد و گفت: طول همسنگ نیز 10 هزار و 894 کیلومتر به ثبت رسیده است.

16 نقطه حادثه‌خیز

وی در مورد اقدامات انجام شده در رابطه با نقاط پرحادثه و پرتصادف استان هم افزود: کل نقاط استان 107 مورد به ثبت رسیده که از این میزان 91 نقطه مرتفع شده و 16 مورد دیگر باقی مانده است.

علیاکبری حجم عملیات مربوط به تهیه و نصب علائم انتظامی، اخطاری، مسیرنما و غیره در سال جاری را یک هزار و 100 مورد دانست و عنوان کرد: علاوه بر این یک هزار مترمربع تابلوهای اطلاعاتی در راستای ساماندهی و تکمیل مستمر علائم ایمنی و خط‌کشی‌ راه‌های استان تهیه و نصب شده است.

**اجرای عملیات ارتقا حفاظ ایمنی در آزادراه زنجان- قزوین

وی با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام مربوط به آزادراه زنجان- قزوین شامل نصب نیوجرسی و روشنایی ابراز کرد: میزان عملیات ارتقا حفاظ ایمنی میانه راه (بلوک مفصلی) و احداث روشنایی طولی و نقطه‌ای به ترتیب 56 و 12 کیلومتر بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از انعقاد 2 مورد قرارداد روکش آسفالت در آزادراه زنجان- قزوین به مبلغ 400 میلیارد ریال و 70 میلیارد ریال خبر داد.

راهداری زمستانی

این مسئول با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه راهداری زمستانی و تشکیل 50 اکیپ راهداری عنوان کرد: 254 دستگاه ماشین‌آلات در این بخش فعالیت می‌کنند. 557 نفر نیز به عنوان پرسنل در 32 راهدارخانه مشغول به کارند.

علی‌اکبری تعداد مجتمع‌های خدماتی- رفاهی در حال بهره‌برداری، در حال ساخت و در حال استعلام را به ترتیب 22 ، 23 و 31 مورد اعلام کرد.

کاهش 9 درصدی مجموع تصادفات

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به آمار تصادفات جاده‌ای 7 ماهه استان در سال جاری و مقایسه ان با مدت مشابه سال قبل از کاهش 9 درصدی مجموع تصادفات خبر داد و گفت: میزان تصادفات منجر به فوت، جرحی، خسارتی، کشته سر صحنه و مجروحان به ترتیب 10، 7، 26، 17 و 3 درصد کاهش داشته است.

علی‌اکبری اضافه کرد: آمار تلفات مربوط به تصادفات جاده‌ای در 7 ماهه سال جاری نیز 151 مورد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (165 مورد)، 8.5 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

کاهش 21 درصدی تردد در جاده‌های استان زنجان

وی با بیان اینکه در بازه زمانی 7 ماهه امسال 82 میلیون و 675 هزار و 783 مرود تردد به ثبت رسیده است، اعلام کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش 21.56 درصدی را نشان می‌دهد.

کرونا نرخ بلیط اتوبوس را تا 20 درصد افزایش داد

علی اکبری با بیان اینکه نرخ بلیط اتوبوس در اسفندماه ۲۰ درصد افزایش و پس از مسافرت‌های نوروز کاهش یافت، افزود: با شیوع بیماری کرونا و کاهش ۵۰ درصدی ظرفیت مسافرگیری، نرخ بلیط اتوبوس ۲۰ درصد  افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۹ درصد میزان مسافر درون شهری و ۴۸ درصد میزان مسافر برون شهری کاهش یافته است که این امر موجب افزایش ۲۶ درصدی قیمت بلیط شد.

با رانندگان بی‌توجه به پروتکل‌های بهداشتی برخورد می‌کنیم

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان بر لزوم توزیع پک‌های بهداشتی در اتوبوس‌ها برای استفاده مسافران تاکید کرد و در مورد نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی رانندگان اتوبوس‌ها نیز گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ناوگان و شرکت‌های حمل‌ونقل ۸۰ درصدی است و در صورت ارائه گزارش از سوی مردم در خصوص عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به تخلفات رسیدگی می‌شود.

محدودیت اعتباری تنها دلیل عدم اجرای برخی از پروژه‌های راه

علی اکبری در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم اجرای برخی پروژه‌های راه، محدودیت در منابع اعتباری را تنها دلیل عدم اجرای پروژه دانست.

لیلا محمدی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانراهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجانعبدالحسین علی‌اکبرینرخ بلیط اتوبوس
sedayezanjannews.ir/nx4820


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»