کد خبر: 4908
1399/09/12 - 17:13


افزایش قیمت تخم‌مرغ در تعدادی از واحدهای خرده‌فروشی شهر زنجان؛

دیروز مرغ، امروز تخم‌مرغ

معاون امور بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان: افزایش قیمت مصوب نهاده‌ها و افت تولید دلیل افزایش قیمت تخم‌مرغ است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- افت تولید در پی تاخیر در توزیع نهاده و ورود نهاده‌های بی‌کیفیت طیور از بازار آزاد به شبکه مصرف و افزایش هزینه‌های تولید، افزایش نرخ مصوب نهاده‌ها طی چند روز اخیر سبب شده تا قیمت تخم‌مرغ در بازار روند افزایشی داشته باشد. گزارش‌های میدانی از سطح شهر حاکی از عرضه هر شانه تخم‌مرغ به قیمت 33 تا 36 هزار تومان از سوی واحدهای خرده‌فروشی به مصرف‌کنندگان است.

سیدمحمدعلی صادقی، معاون امور بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان با اشاره مشکلات مربوط به تامین نهاده اظهار کرد: تصمیم اخیر برنامه‌ریزان در افزایش قیمت مصوب نهاده‌های دامی، مشکلات مربوط به سامانه بازارگاه، تاخیر در روند توزیع نهاده در شبکه مصرف سبب شده تا تعدادی از مرغداری‌های استان به ویژه واحدهای مرغ تخم‌گذار با چالش جدی مواجه شوند. هر چند برخی از واحدها توانسته‌اند نزدیک به 90 درصد نهاده‌های خود را دریافت کنند.

معاون امور بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: پس از افزایش قیمت مصوب نهاده، هنوز قیمت تخم مرغ اعلام نشده که در شرف انجام است.

وی با بیان اینکه از مهرماه سال جاری تخصیص اتوماتیک نهاده به واحدهای مرغ تخم‌گذار آغاز شده است، اضافه کرد: هر ماه واحدهای مربوطه خریدهای خود را از طریق سامانه بازارگاه انجام دادند اما نهاده‌های مهرماه تازه به دستشان می‌رسد (در آذرماه). از سوی دیگر به علت تاخیر در توزیع نهاده‌ها، واحدها نمی‌توانستند منتظر نهاده‌ها بمانند به همین دلیل به ناچار با قیمتی بالاتر از قیمت مصوب، نهاده‌های موردنیاز را از بازار آزاد خریداری کردند که کیفیت آنچنانی نداشته‌اند. همین موضوع سبب افت تولید شده است.

صادقی با بیان اینکه هنوز افت تولید در واحدهای مرغداری جبران نشده است به پیگیری‌های صورت گرفته از طریق مسئولان ذیربط کشوری برای اختصاص نهاده به میزان تولید واحدهای مرغ تخم‌گذار اشاره کرد و گفت: بسیاری از واحدهای مرغداری با مشکل نقدینگی مواجهند. از یک سو طی ماه‌های قبل پول پرداخت کرده‌اند اما نهاده را تحویل نگرفته‌اند. از سوی دیگر پولی ندارند تا سفارش جدید بدهند

معاون امور بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در حوزه واحدهای مرغ گوشتی برخی از واحدها نزدیک 100 درصد نهاده موردنیاز خود را دریافت کرده‌اند، اضافه کرد: البته واحدی نیز داریم که به علت مشکلات نقدینگی سهمیه‌اش باطل شده است.

لیلا محمدی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانقیمت تخم مرغجهاد کشاورزی
sedayezanjannews.ir/nx4908


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»