کد خبر: 4913
1399/09/14 - 16:0


مدیرعامل باشگاه پرواز زنجان در رابطه با امکان حضور بازنشسته‌ها در راس هیئت فوتبال استان تاکید کرد:

بازنشسته‌ها جایی در راس هیئت فوتبال ندارند

جواد نوروزی: اساسنامه فیفا بر لزوم رعایت ضوابط و مقررات حاکم بر کشورها تاکید دارد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- اختلاف نظر فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان در رابطه با مکان حضور بازنشسته‌ها در راس هیئت فوتبال یکی از دغدغه‌های اصلی فوتبالی‌های استان زنجان است. طبق گفته مسئولان ورزشی، از بین 9 کاندید برای شرکت در انتخابات ریاست هیئت، 2 نفر بازنشسته وجود دارد.

جواد نوروزی، مدیرعامل باشگاه پرواز زنجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان با بیان اینکه اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال 8 آذرماه سال جاری مصوب شد، اظهار کرد: این اساسنامه مبنایی بر فعالیت هیئت‌های فوتبال استان‌ها خواهد بود، البته یک سال فرصت داده شده تا اصلاحات لازم در صورت نیاز انجام گیرد.

نوروزی با اشاره به حساسیت مسئولان اداره کل ورزش و جوانان نسبت به برگزاری انتخابات پیش روی ریاست هیئت فوتبال استان زنجان در چارچوب قانون تصریح کرد: از آنجایی که اساسنامه استان‌ها تدوین نشده است، برپایی انتخابات ریاست هیئت فوتبال طبق اساسنامه سال 94 انجام می‌شود.

مدیرعامل باشگاه پرواز زنجان در مورد امکان حضور بازنشسته‌ها در راس هیئت‌های ورزشی از جمله فوتبال با اشاره به بند یک ماده یک اساسنامه سال 94 عنوان کرد: این بند در تعریف فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران که در این اساسنامه فدراسیون نامیده شده، گفته است که فدراسیون نهاد غیردولتی و دارای شخصیت حقوقی است که بر اساس مشی و اصول ورزشی تعیین شده است. به موجب منشور المپیک و با رعایت شئونات اسلامی و منافع ملی و بالاترین مرجع ذی‌صلاح در رشته فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی تشکیل شده که در چارچوب اساسنامه با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و رعایت قوانین و مقررات مربوطه فعالیت می‌کنند.

در بخشی از نامه ارسالی مهدی‌محمد نبی، دبیرکل فدراسیون به علیرضا خسروی، مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها در خصوص فعالیت بازنشستگان و احراز پست ریاست هیئت‌های فوتبال تاکید شده که بر اساس رای وحدت‌رویه مورخ 10 مهرماه سال 97 هیئت عمومی دیوان محاسبات کشور و همچنین بر اساس تعریف مؤسسه و نهادهای عمومی غیردولتی به شرح ماده 3 قانون مدیریت خدمات کشوری و با عنایت به آرا صادره از دیوان عدالت اداری شایان ذکر است که:

1-هیئت‌های فوتبال استان‌ها تابع قانون استخدام کشوری نیست.

2-هیئت‌های فوتبال استان‌ها دارای ردیف بودجه از دولت، استانداری‌ها و حتی ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها نیست.

3-اعضای شاغل در هیئت فوتبال استان‌ها علاوه بر اینکه حقوق و مزایایی دریافت نمی‌کنند حتی در مدت حضور آن‌ها به عنوان سنوات خدماتی نیز تلقی نمی‌شود.

اما مدیرعامل باشگاه پرواز زنجان همانند بسیاری از فوتبالی‌های استان معتقد است که اساسنامه فیفا رعایت ضوابط و مقررات حاکم بر کشورها را ملزم کرده و فصل الخطاب است.

این مربی فوتبال عنوان کرد: حتی اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال که به تازگی مصوب شده است نیز بر موضوع تبعیت از ضوابط کشور تاکید کرده است. در کشور ما قانون همانی است که مجلس،دیوان عدالت اداری، بازرسی کل کشور، استعلام ادارات کل ورزش و جوانان از وزارتخانه متبوع می‌گوید، در ایران، بازنشسته‌ها نمی‌توانند در انتخابات ریاست هیئت فوتبال شرکت کنند.

مدیرعامل باشگاه پرواز زنجان با اشاره به اختلاف نظر فدراسیون فوتبال و وزارتخانه ورزش و جوانان در رابطه با امکان شرکت بازنشسته‌ها در انتخابات ریاست هیئت‌‌ها ادامه داد: فدراسیون فوتبال شرایط سنی گذاشته است که در آن افراد 35 تا 70 سال می‌توانند در انتخابات شرکت کنند اما امکان یا عدم امکان شرکت فرد بازنشسته در انتخابات وجود دارد یا نه قید نشده است. اما به نظر بنده آقای مهدی‌محمد نبی، دبیرکل فدارسیون و هماهنگ‌کننده است، مهم بندهای ذکر شده در اساسنامه است و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات ریاست هیئت فوتبال باید طبق اساسنامه کار را پیش ببرند.

نوروزی در رابطه با تعداد بازنشستگان شرکت کرده در انتخابات هیئت فوتبال استان زنجان ابراز کرد: طبق اظهارات مهدی ناصحی، دبیر هیئت فوتبال استان زنجان در میان افرادی که برای انتخابات هیئت فوتبال ثبت‌نام کرده‌اند دو بازنشسته وجود دارد.

مدیرعامل باشگاه پرواز زنجان تاکید کرد که در مورد تائید صلاحیت‌ها باید مسئولان هیئت فوتبال اطلاع‌رسانی کنند.

لیلا محمدی

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانهیئت فوتبال زنجانانتخابات
sedayezanjannews.ir/nx4913


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»