کد خبر: 4921
1399/09/16 - 14:0


برگزاری جشنواره یلدا در دو قالب شعر و داستان

ییس انجمن صراط استان زنجان از برگزاری جشنواره یلدا در دو قالب شعر و داستان خبر داد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رییس انجمن صراط استان زنجان از برگزاری جشنواره یلدا در دو قالب شعر و داستان خبر داد.

«حسن پاکزاد»، در گفتگو با خبرنگار صدای زنجان از برگزاری مسابقه جشنواره ادبی یلدا خبر داد و گفت: همه ساله انجمن‌های ادبی استان به مناسبت روز یلدا دورهمی‌هایی را در قالب شب یلدا با برگزاری مراسم شعرخوانی و داستان‌خوانی برگزار میکردند که متاسفانه امسال به دلیل شیوع کرونا برگزاری این دورهمی‌ها عملا ممکن نیست.

وی ادامه داد: از همین رو تلاش شده است به طریقی فضایی ایجاد شود تا شاعران و داستان‌نویسان استان بتوانند در قالب جشنواره‌ای با مضمون یلدا گرد هم آیند و بهانه این دورهمی جشنواره ادبی «یلدا»خواهد بود.

پاکزاد اظهار کرد: این جشنواره که با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد استان زنجان و انجمن ادبی صراط برگزار می‌شود در قالب محورهای شعر کلاسیک و نیمایی و داستان‌های مینیمال «12» و«500» کلمه‌ای برگزار می‌شود.

به گفته پاکزاد موضوعات این جشنواره حول محور «شب یلدا» « آداب و رسوم شب یلدا» و «آخرین یلدای قرن» است که علاقه‌مندان جهت شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را در قالب این موضوعات به آی دی @Anjomaneserat، و یا شماره واتساپ 09057601412 ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره به جهت انجام مراحل هماهنگی با کمی تاخیر فراخوان داد، گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره پنجشنبه 27 آذر ماه است و به هیچ عنوان زمان ارسال آثار تمدید نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شرکت در همه بخشهای این جشنواره بلامانع است، افزود: هر شاعر و نویسنده می تواند در این جشنواره چهار اثر( به صورت تجمیعی) ارسال کند و آثار ارسالی بایستی به زبان فارسی باشد.

رییس انجمن ادبی صراط استان با بیان اینکه اختتامیه این جشنواره ادبی نیز در بستر فضای مجازی و در تاریخ 30 آذر ماه ( شب یلدا) برگزار خواهد شد، افزود: تلاش شده است تا اختتامیه این جشنواره در شب یلدا باشد تا در قالب این اختتامیه اهالی شعر و داستان استان بار دیگر به شکلی دیگر در کنار هم شب یلدا را به پایان برسانند.

وی یاد آور شد به برگزیدگان این جشنواره جوایز نقدی پرداخت خواهد شد.

زهره میرعیسی‌خانی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانجشنواره یلداحسن پاکزاد
sedayezanjannews.ir/nx4921


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»