کد خبر: 4963
1399/09/26 - 9:54


مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

پذیرش مشتری در رستوران‌های مورد تائید بلامانع است

جلیل نصیری: اختصاص بیش از 50درصد ظرفیت رستوران به مشتری مساوی با تخلف

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رستوران‌داران زنجانی پس از چند روز سردرگمی در خصوص قوانین و دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، از فردا پنجشنبه ۲۷ آذرماه می‌توانند با تائید کارشناس بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی و اختصاص 25 تا 50 درصد فضای واحد، نسبت به پذیرش مشتری اقدام کنند.

جلیل نصیری، مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به الزام مسئولان این دانشگاه نسبت به رعایت تمامی پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص فعالیت اصناف اظهار کرد: با توجه به حساسیت دانشگاه علوم پزشکی در رابطه با فعالیت اصناف به ویژه رستوران‌ها و در راستای ستاد ملی مقابله با کرونا اخطاریه‌های مربوط به ممنوعیت پذیرش مشتری در محل رستوران‌ها به صنوف مربوطه توسط کارشناسان بهداشت محیط اطلاع‌رسانی شود.

نصیری در پاسخ به اینکه طبق اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته در سطح ملی و استانی از سوی دستگاه‌های ذیربط، رستوران‌ها جزو رسته‌های شغلی گروه 2 محسوب شده و فعالیت آن‌ها اعم از تهیه غذا به شکل بیرون‌بر و پذیرش مشتری در محل واحد در شهرهای نارنجی که زنجان هم یکی از این شهرها است، بلامانع اعلام شده به صدای زنجان گفت: طرح محدودیت اعلامی از سوی وزارت کشور دچار تغییرات شده است، این موضوع سبب شده برخی از مسئولان و دانشگاه علوم پزشکی نیز سردرگم شویم. در جداول هشدار ما (مجموعه وزارت بهداشت) رستوران‌ها در صورت پذیرش مشتری جزو گروه 3 یا 4 محسوب شده و به هیچ عنوان در گروه 2 قرار ندارند که فعالیتشان بلامانع باشد.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در مورد سردرگمی رستوران‌داران زنجانی در خصوص پذیرش مشتری تاکید کرد: کارشناسان بهداشت محیط در حال ارزیابی محیط رستوران‌ها به لحاظ فضا و تهویه مناسب هستند، این بررسی به صورت منطقه‌ای در حال انجام است.

نصیری با تاکید بر اینکه پذیرش مشتری در رستوران‌ها باید با تائید کارشناسان بهداشت محیط داشنگاه علوم پزشکی باشد، اضافه کرد: رستوران‌های مورد تائید می‌توانند از فردا می‌توانند با 25 تا حداکثر 50 درصد ظرفیت نسبت به پذیرش مشتری در محل واحد اقدام کنند. تاکید می‌شود اگر رستوران‌ها بیش از 50 درصد فضا را به مشتری اختصاص دهند قطعا مشمول برخورد قانونی خواهند شد.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه رستوران‌های دارای تهویه نامناسب نباید به صورت زیرزمینی فعالیت داشته باشند، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی تا به امروز در راستای سلامتی مردم سختگیری‌هایی را در خصوص فعالیت صنوف اتخاذ کرده است. ما کاملا واقفیم که اصناف و کسبه در شرایط کرونایی متضرر شده‌اند. در حال حاضر باشگاه‌های ورزشی، تالارها، استخرها خسارت دیده‌اند اما این فقط یک طرف ماجراست، اگر دستور بازگشایی این واحدها صادر شود، مردم تصور می‌کنند که کرونا تمام شده و قطعا باید تشدید شیوع کرونا باشیم.

نصیری با بیان اینکه ما نگران مهمانی‌های بزرگ هستیم، عنوان کرد: یکی از نگرانی‌های ما در خصوص بازگشایی رستوران‌ها و پذیرش مشتری، برگزاری جشن تولد در این اماکن است به همان دلیل با حساسیت رستوران‌ها را تحت کنترل قرار داده‌ایم.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در خصوص زمان بازگشایی تالارهای پذیرایی نیز گفت: با توجه به شرایط کرونایی کشور و استان و شهر زنجان، امکان بازگشایی تالارهای پذیرای در سال جاری به هیچ عنوان وجود ندارد. همه می‌دانیم با ماسک نمی‌شود از میهمان پذیرایی کرد. حضور افراد در این محل‌ها قطعا شیوع کرونا را افزایش می‌دهد. ما نمی‌توانیم اول اجازه فعالیت داده و مجددا با افزایش تعداد مبتلایان دستور تعطیلی را بدهیم، این اقدام نسنجیده، دانشگاه علوم پزشکی به عنوان زیرمجموعه وزارت بهداشت را زیرسؤال می‌برد.

گفتنی است، بر اساس آخرین نامه ارسالی به اتحادیه رستوران‌داران زنجان از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در مورخ ۲۰ آذرماه سال جاری تاکید شده است که «با تغییر وضعیت شهرستان زنجان و تعدادی از شهرهای دیگر از قرمز به نارنجی که بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا فعالیت صنوف گروه دوم در شرایط جدید امکان‌پذیر است به آگاهی می‌رساند فعالیت مراکز طبخ غذا با پذیرش مشتری صرفا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از قبیل رعایت فاصله اجتماعی، ضدعفونی کردن مستمر محل، استفاده مناسب از ماسک و غیره بلامانع است. مجددا تاکید می‌شود در صورتی‌که واحدهای صنفی نسبت به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی مرتبط اقدام نکنند از طریق مراجع ذیربط پلمب خواهند شد.» اما مرکز بهداشت شهر زنجان با صدور اخطاریه کتبی به رستوران‌داران تاکید داشت که این صنف صرفا باید در حوزه طبخ غذا به شکل بیرون‌بر فعال بوده و از پذیرش مشتری در محل واحد خودداری کند.

لیلا محمدی

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانبهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکیجلیل نصیریبازگشایی رستوران ها
sedayezanjannews.ir/nx4963


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»