کد خبر: 4982
1399/09/29 - 13:58


اعلام برگزیدگان نخستین جشنواره ملی شعر و عکس ترنم سلامت

برگزیدگان نخستین جشنواره ملی شعر و عکس ترنم سلامت روز گذشته در برنامه‌ای به صورت مجازی معرفی شدند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- برگزیدگان نخستین جشنواره ملی شعر و عکس ترنم سلامت روز گذشته در برنامه‌ای به صورت مجازی معرفی شدند.

به گزارش صدای زنجان، در این برنامه پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، در مراسم اختتامیه جشنواره ترنم سلامت با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی مسئولیت هماهنگی و هدایت و مدیریت بیماری را از نظر تخصصی بر عهده دارد، گفت: حلقه اصلی در مقابله با بیماری، آموزش و پیشگیری است.

وی با اشاره به اینکه زبان ادبیات و هنر توانسته بیش از میلیون‌ها پیام را در سطح ملی و بین‌المللی منتشر کند، ادامه داد: از ابتدای شرایط کرونا دانشگاه علوم پزشکی سعی کرده است سلامت را در کنار ادبیات، هنر و فرهنگ قرار دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه تلاش حوزه سلامت جلب توجه مردم و خودمراقبتی است، اظهار کرد: اصل قضیه در برگزاری جشنواره این است که به سلامت مردم متعهد هستیم و سعی در ارتباط متقابل با مردم هستیم تا به دیدگاه‌های آنها توجه کنیم و با زبان بر خواسته از مردم با آنها ارتباط برقرار کنیم.

 قزلباش با بیان اینکه بیش از ۸۰۰ اثر به این جشنواره ارسال و داوری شده است، خاطرنشان کرد: دانشگاه تجارب خوبی در حوزه هنر و سلامت دارد، نمونه آن‌ها جشنواره عکس سلامت روان که به یک برند جهانی تبدیل شده است.

وی در این رابطه با اشاره به اینکه زبان هنر نافذتر و تاثیرگذارتر است، ادامه داد: جشنواره هنر و سلامت در ۷ رشته و با بیش از ۱۱ هزار اثر از ۳۵ کشور جهان توانسته موفق عمل کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: این قدم بزرگ از نظر هنری و اجتماعی تاثیرات خود را داشته و گنجینه‌ای را در اختیار حوزه سلامت قرار می‌دهد که می‌توانیم از آنها استفاده کنیم.

در پایان نفرات برگزیده این جشنواره اعلام شد که در بخش شعر کلاسیک فارسی، سعید مبشر از اردبیل نفر اول، محمد علی استجلو و رضا اسمخانی از زنجان به طور مشترک نفر دوم، علی فرزانه موحد از قم و داوود بارانی از هرمزگان و امیر رسولی از زنجان، آرش‌پور علی‌زاده و بهرام مژدهی از رشت و امیرعلی سلیمانی از تهران، توانستند رتبه سوم این جشنواره را از آن خود کنند. همچنین در این بخش سمیه تورجی از شیراز و مرتضی باد پروا از اهواز و افسانه سادات حسینی از نیشابور به عنوان نفرات شایسته تقدیر انتخاب شدند.

در بخش ترانه نیز احمد رفیعی وَردنجانی از چهارمحال بختیاری از شهرکرد به عنوان شایسته تقدیری انتخاب شد .

در بخش شعرآزاد فارسی نیز پریناز و صبا سعیدی از زنجان به صورت مشترک نفر دوم و فاطمه اکبری از آذربایجان شرقی نفر سوم و لیلی عزیزی از زنجان و محمد حسین صفری از تهران به عنوان نفرات شایسته تقدیر انتخاب شدند.

در بخش شعرآزاد ترکی نیز زهرا مقدم از زنجان به عنوان شایسته تقدیر معرفی شد.

در بخش شعر کلاسیک ترکی ناصر دوستی از زنجان به عنوان نفر اول، سیدضیاالدین موسوی از ماهنشان نفر دوم، علی اصغر اجاقلو از زنجان نفر سوم و فاطمه نصیری از زنجان به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شدند.

در بخش عکس نیز سعید قاسمی  از آذربایجان شرقی رتبه اول و محمدمهدی عاملی از خوزستان رتبه دوم و هادی دهقان‌پور از خراسان رضوی رتبه سوم و مهدی الماسی از زنجان رتبه چهارم و مجید حجتی از اصفهان رتبه پنجم را از آن خود کردند و مهدی عقیقی  از خراسان و اسحاق آقایی از کهگیلویه و بویر احمد و احمد ظهرابی از قم به عنوان نفرات شایسته تقدیر انتخاب شدند.

شایان ذکر است که داوری بخش شعر را علی محمدبیانی، مصدق آقاجانلو و علیرضا فرهومند و داوری بخش عکس را ناصر محمدی، حمیدرضا بازرگانی و مهدی حسین‌خانلو برعهده داشتند.

زهره میرعیسی‌خانی

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانجشنواره ملی شعر و عکس ترنم سلامت
sedayezanjannews.ir/nx4982


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»