کد خبر: 4984
1399/09/30 - 10:17


ادامه پیگیری صدای زنجان از روند برگزاری انتخابات آتی هیئت فوتبال استان زنجان

بازنشسته‌ها؛ معمای بزرگ

مسئول هماهنگی فعالیت‌ها و رسیدگی به امور هیئت‌های استانی فدراسیون فوتبال: مشکلی در رابطه با بکارگیری بازنشسته‌ها در هیئت‌های فوتبال وجود ندارد/ کارشناس حقوقی فوتبال: طبق برنامه عمرانی توسعه، بکارگیری بازنشسته‌ها ممنوعیت مطلق ندارد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- با وجود اینکه از حدود 10 روز پیش لیست 7 کاندیدای تائید صلاحیت شده انتخابات ریاست هیئت فوتبال استان برای بررسی به فدراسیون ارسال شده است اما همچنان موضوع اختلاف نظر فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان در رابطه با امکان حضور بازنشسته‌ها بحث داغ اهالی فوتبال زنجان است.

مهدی ناصحی، دبیر هیئت فوتبال استان زنجان نیز در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به ارسال لیست اسامی 9 کاندیدای شرکت‌کننده در انتخابات ریاست هیئت فوتبال استان تصریح کرد: از این تعداد نیز پس از بررسی مراجع ذی‌صلاح، 7 نفر تائید صلاحیت و 2 نفر رد صلاحیت شدند که 10 روز قبل اسامی تائید صلاحیت شده به فدراسیون ارسال شد و در حال حاضر منتظر نتایج بررسی‌ها هستیم.

ناصحی با بیان اینکه فدراسیون صلاحیت افراد را به لحاظ مدیریتی بررسی می‌کند، اضافه کرد: از این رو مدارک حاوی اطلاعات مربوط به رزومه کاری و مدیریتی، مدارک تحصیلی و غیره به فدراسیون ارسال شد.

مرجع امنیتی صلاحیت 2 کاندیدای ریاست هیئت فوتبال استان زنجان را تائید نکرد

دبیر هیئت فوتبال استان زنجان در مورد علت رد صلاحیت 2 نفر از کاندیدای شرکت‌کننده در انتخابات ریاست هیئت فوتبال استان که گفته می‌شود نام رئیس هیئت فعلی هیئت فوتبال یکی از آن‌هاست به صدای زنجان گفت: اطلاعی در رابطه با تائید یا رد صلاحیت ایشان ندارم، در مورد رد صلاحیت افراد شرکت‌کننده در انتخابات نیز باید مراجع ذی‌صلاح امنیتی اظهارنظر کنند.

ناصحی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا امکان تاثیر نظر فدراسیون فوتبال در بازگشت به انتخابات افراد رد صلاحیت شده از سوی نهادهای امنیتی وجود دارد یا نه؟ نیز تاکید کزد: فدراسیون فوتبال فقط صلاحیت مدیریتی افراد را مورد بررسی قرار می‌دهد و مرجع تائید یا رد صلاحیت اشخاص تنها دستگاه امنیتی مربوطه است.

فدراسیون لیست 7 کاندید انتخابات ریاست هیئت فوتبال استان زنجان را دریافت کرد

عبدالکاظم طالقانی، مسئول هماهنگی فعالیت‌ها و رسیدگی به امور هیئت‌های استانی فدراسیون فوتبال نیز در این رابطه در گفت‌وگو با صدای زنجان از دریافت لیست ارسالی کاندیداهای انتخابات ریاست هیئت فوتبال استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: بعد از ثبت‌نام کمیته سه نفره تشکیل جلسه داده و صلاحیت مدیریتی را طبق ضوابط بررسی می‌کند، سپس یک نسخه به حراست برای تائید صلاحیت و یک نسخه حاوی کل پرونده و اصل قضیه را به فدراسیون ارسال می‌کنند. ما نیز پرونده را بازبینی کرده و چنانچه موضوع با آنچه تصویب شده منافاتی نداشته باشد، به مرجع ذی صلاح نامه زده و لیست اسامی کاندیداها همراه با تائید صلاحیتشان را درخواست می‌کنیم.

مسئول هماهنگی فعالیت‌ها و رسیدگی به امور هیئت‌های استانی فدراسیون فوتبال اضافه کرد: پس از طی مراحل یاد شده، از استان مربوطه درخواست می‌شود تا زمان پیشنهادی برای برگزاری انتخابات را جهت نهایی شدن ارائه کند، پس از آن رئیس فدراسیون زمان قطعی برای برگزاری انتخابات ریاست هیئت فوتبال اعلام می‌کند.

مشکلی در رابطه با بکارگیری بازنشسته‌ها در هیئت‌های فوتبال وجود ندارد

فدراسیون فوتبال در بکارگیری بازنشسته‌ها به عنوان رئیس هیئت مشکل قانونی نمی‌بیند اما وزارت ورزش بر لزوم عدم حضور بازنشسته‌ها در راس هیئت‌ها تاکید دارد. اختلاف نظر فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان در رابطه با امکان حضور بازنشسته‌ها در راس هیئت فوتبال یکی از دغدغه‌های اصلی فوتبالی‌های استان زنجان است. طبق گفته مسئولان ورزشی، از بین ۹ کاندید برای شرکت در انتخابات ریاست هیئت، ۲ نفر بازنشسته وجود دارد.

مسئول هماهنگی فعالیت‌ها و رسیدگی به امور هیئت‌های استانی فدراسیون فوتبال در رابطه با تکلیف حضور بازنشسته‌ها در انتخابات ریاست هیئت فوتبال و بکارگیری آن‌ها در راس امور هیئت‌ها اظهار کرد: اساسنامه هیئت‌های فوتبال استان‎‌ها که به تصویب هیئت رئیسه فدارسیون فوتبال در سال 94 رسیده است، ملاک عمل ماست. طبق این اساسنامه شرایط سنی کاندیداهای ریاست هیئت فوتبال حداقل 35 و حداکثر 70 سال است. چندین مصوبه داریم که موضوع دولتی و عمومی بودن هیئت‌ها را رد کرده است، هیئت‌ها بخش خصوصی‌اند و از نظر فدراسیون فوتبال بکارگیری بازنشسته‌ها مشکلی نیست.

طبق برنامه عمرانی توسعه، بکارگیری بازنشسته‌ها ممنوعیت مطلق ندارد

بند یک ماده یک اساسنامه سال ۹۴ در تعریف فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران که در این اساسنامه فدراسیون نامیده شده، گفته است که فدراسیون نهاد غیردولتی و دارای شخصیت حقوقی است که بر اساس مشی و اصول ورزشی تعیین شده است. به موجب منشور المپیک و با رعایت شئونات اسلامی و منافع ملی و بالاترین مرجع ذی‌صلاح در رشته فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی تشکیل شده که در چارچوب اساسنامه با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و رعایت قوانین و مقررات مربوطه فعالیت می‌کنند.

در بخشی از نامه ارسالی مهدی‌محمد نبی، دبیرکل فدراسیون به علیرضا خسروی، مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها در خصوص فعالیت بازنشستگان و احراز پست ریاست هیئت‌های فوتبال تاکید شده که بر اساس رای وحدت‌رویه مورخ ۱۰ مهرماه سال ۹۷ هیئت عمومی دیوان محاسبات کشور و همچنین بر اساس تعریف مؤسسه و نهادهای عمومی غیردولتی به شرح ماده ۳ قانون مدیریت خدمات کشوری و با عنایت به آرا صادره از دیوان عدالت اداری شایان ذکر است که:

۱-هیئت‌های فوتبال استان‌ها تابع قانون استخدام کشوری نیست.

۲-هیئت‌های فوتبال استان‌ها دارای ردیف بودجه از دولت، استانداری‌ها و حتی ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها نیست.

۳-اعضای شاغل در هیئت فوتبال استان‌ها علاوه بر اینکه حقوق و مزایایی دریافت نمی‌کنند حتی در مدت حضور آن‌ها به عنوان سنوات خدماتی نیز تلقی نمی‌شود.

اما بسیاری از فوتبالی‌های استان معتقدند که اساسنامه فیفا رعایت ضوابط و مقررات حاکم بر کشورها را ملزم کرده و فصل الخطاب است.

آن‌ها معتقدند حتی اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال که به تازگی مصوب شده است نیز بر موضوع تبعیت از ضوابط کشور تاکید کرده است. در کشور ما قانون همانی است که مجلس،دیوان عدالت اداری، بازرسی کل کشور، استعلام ادارات کل ورزش و جوانان از وزارتخانه متبوع می‌گوید، در ایران، بازنشسته‌ها نمی‌توانند در انتخابات ریاست هیئت فوتبال شرکت کنند.

هوشنگ نصیرزاده، کارشناس حقوقی فوتبال در گفت‌وگو با صدای تاکید کرد: انتخابات ریاست هیئت فوتبال در استان‌ها طبق یک اساسنامه (اسانامه سال 94) برگزار می‌شود و تا کنون نیز تغییری هم نکرده است.

نصیرزاده با بیان اینکه کسانی که مخالف به کارگیری بازنشسته‌ها در هیئت فوتبال هستند شاید تلقی‌شان دریافت کامل دستمزد از سوی بازنشسته‌ها است، حضور بازنشسته‌ها در هیئت رئیسه هیئت فوتبال با فرض اینکه افرادی که در هیئت‌ها هستند به صورت مقطعی و پاره وقت و یک سوم کاری دولتی است را بلامانع دانست.

کارشناس حقوقی فوتبال با بیان اینکه در برنامه عمرانی توسعه تاکید شده که بازنشسته‌های دارای مدرک کارشناسی و بالاتر می‌توانند به شرط یک سوم زمان اشتغال باشد به کارگیری شود، اضافه کرد: هیئت رئیسه فوتبال 9 جلسه بیشتر ندارد. بر این اساس بکارگیری بازنشسته‌ها ممنوعیت مطلق ندارد و بازنشسته‌ها در هیئت فوتبال با دریافت یک سوم زمان اشتغال می‌توانند به کار گرفته شوند.

لیلا محمدی

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانهیئت فوتبال زنجانانتخابات فوتبالبازنشسته ها
sedayezanjannews.ir/nx4984


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»