کد خبر: 5020
1399/10/06 - 10:3


حاشیه‌های هیئت فوتبال استان زنجان این‌بار در بخش بانوان

20 سال رسوب مدیریت در فوتسال بانوان

مربیان: این هیئت فقط برای نورچشمی‌ها خوب کار کرده است!/ سکوت نائب رئیس هیئت فوتبال و مسئول بخش بانوان هیئت فوتبال استان زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- تعدادی از مربیان فوتبال و فوتسال بانوان با توجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست هیئت فوتبال استان زنجان طی تماسی با صدای زنجان ضمن انتقاد از تبعیض دست‌اندرکاران این هیئت در برخورد با مربیان، داوران و حتی بازیکنان مدعی شدند: حضور مشاوران و مسئولان نابلد در راس هیئت به ویژه بخش بانوان و انتخاب‌های نادرست‌شان سبب شده تا باوجود استعدادهای موجود، زمینه برای پیشرفت در ورزش فوتسال بانوان زنجان فراهم نشود.

زمانی كه اسمی از فوتبال يا فوتسال می‌آید همه فقط تيم‌های آقايان را به ياد می‌آوردند اما فراموش كرده‌اند كه بانوان نيز هميشه هم پای آقايان در تمامی رشته‌ها گام برداشته‌اند. در زنجان بیش از 6 فوتسالیست زنجانی داریم که در لیگ‌های کشوری حضوری فعالانه داشته و افتخاری برای تیم‌های غیرزنجانی‌شان کسب کرده‌اند.

تعدادی از مربیان و ورزش‌دوستان طی تماسی با دفتر صدای زنجان با اشاره به نزدیکی انتخابات ریاست هیئت فوتبال استان ضمن گلایه از نادیده گرفته شدن استعدادهای دختران فوتسالیست و فوتبالیست زنجانی توسط هیئت فعلی، از ریاست آینده این هیئت خواستند تا اگر قصد ارتقای فوتبال و فوتسال بانوان و حتی آقایان استان را دارد برای پیشرفت امور قطعا از مشاوران خوب و کاربلدی که سالیان سال در این ورزش استخوان ‌خرد کرده باشند، بهره‌مند شود.

انتظارات بانوان از رئیس جدید هیئت فوتبال استان

یکی از مربیان فوتسال بانوان که نام او نزد رسانه صدای زنجان محفوظ است در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به تبعیض‌های مسئولان هیئت فعلی فوتبال استان زنجان در قبال فوتسال بانوان و بهادادن به نفرات خاص در این ورزش اظهار کرد: در روزهای آتی شاهد برگزاری انتخابات ریاست هیئت فوتبال استان هستیم، از هیئت جدید انتظار داریم برنامه‌ریزی جدی برای شناسایی و تقویت استعدادهای بانوان در رشته فوتسال داشته باشند و فضا را برای تمامی دلسوزان این رشته و نه فقط عده‌ای معدود فراهم کنند.

وی با اشاره به رسوب تعدادی از افراد در راس هیئت فوتبال استان عنوان کرد: متاسفانه این افراد فقط سالیان سال است، صندلی هیئت را اشغال کرده‌اند بدون اینکه برنامه‌ کاربردی برای بهبود وضعیت فوتسال بانوان ارائه دهند! به نظرم در این مدت در حق دختران و بانوان فوتسالیست اجحاف شده است، از ما که گذشت، زمینه برای بازیکنی و نشان دادن استعدادها و توپ زدن در میادین را برایمان فراهم نکردند به ناچار مربی‌گری را انتخاب کردیم حداقل فکری برای بازیکنان فعلی استان کنند!

این مربی با تاکید بر لزوم راه‌اندازی لیگ داخلی فوتسال دختران زنجان تصریح کرد: برگزاری مسابقات دستجات آزاد که در آن به رده سنی بازیکنان توجهی نشود، برنامه‌ریزی و عملکرد مطلوب نیست. اینکه سالانه یا هر دو سال یکبار مسابقه دو روزه برگزار کرده و با 8 الی 9 تیم بازی برقرار کنیم، اسمش حمایت از فوتسال بانوان نیست. دختران فوتسالیست زنجان اصلا سالنی برای تمرین ندارند، نمی‌دانم چرا مسئولان ورزشی پیگیری نمی‌کنند! در زنجان استعدادهای زیادی داریم ما می‌توانیم تیم قوی تشکیل دهیم و در لیگ‌های کشوری حضور داشته باشیم اما ظاهرا هیچ تلاشی در این زمینه صورت نمی‌گیرد.

امیدوارم ورزشکاران زنجانی خارج از استان هیچوقت به زنجان برنگردند!

او با بیان اینکه بیش از 5 نفر از دختران فوتسالیست زنجان نظیر محدثه محمدی، الهام عسگری، مهسا کمالی، فاطمه رحمتی در تیم‌هایی خارج از استان که جزو 4 تیم نخست کشورند توپ می‌زنند، ابراز کرد: چند نفر از این بازیکنان را خودم راهی کرده‌ام، خدا را شکر که راه‌شان را پیدا کرده‌اند، با توجه به فراهم نبودن پیشرفت ورزش فوتسال بانوان در زنجان، این ورزشکاران دیگر به زنجان برنمی‌گردند، امیدوارم که هیچوقت برنگردند تا پیشرفت کنند! به نظرم شرایط فعلی‌شان بهتر است، یکی از بازیکنان با تیم حفاری قرارداد چند صد میلیونی بسته است و بهترین زندگی را دارد چرا باید به زنجان برگردد؟

این مربی فوتسال با تاکید بر اینکه بازیکنانی که خارج از استان بوده و مشغول بازی برای تیم‌های غیرزنجانی هستند راه‌شان را انتخاب کرده‌ و با زحمت خودشان و نه هیئت فوتبال استان به جایگاهی که حق‌شان بود دست یافته‌اند، تصریح کرد: نگران بازیکنان داخل زنجان هستم! آن‌ها هیچ راهی برای پیشرفت ندارند. نه لیگ پایه داریم نه استعدادیابی! واقعا با این کمبودها می‌توان دل‌خوش بود؟

انتخاب‌های بی‌حساب و کتاب؟

این مربی سقوط تیم زنجان از در مسابقات لیگ برتر طی حدود سال قبل به ته جدول را ناشی از ضعف مربیگری دانست و عنوان کرد: انتخاب بی‌حساب و کتاب مربی توسط هیئت فوتبال استان زنجان سبب این فاجعه و گل‌باران شدن تیم فوتسال دختران زنجان شد. قصدم با یادآوری این داستان تلخ این است که ثابت کنم اگر هیئت فوتبال و مسئولان بخش بانوان این هیئت بودند قطعا چنین انتخاب‌های غلط را نمی‌کردند. مگر می‌شود یک نفر حدود 20 سال در هیئت فوتبال بماند؟ نمی‌دانم مسئولان هیئت و ورزش چرا عملکردها را ارزیابی نمی‌کنند و علت عدم پیشرفت فوتسال بانوان را بررسی نمی‌کنند؟

اداره کل ورزش و جوانان در حد توان برای ارتقای فوتسال بانوان زنجان کمک کرده است

محمدعلی حمزه‌پور، معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در واکنش به این اظهارات در گفت‌وگو با صدای زنجان با تاکید بر اینکه باشگاه‌داری از وظایف اداره کل ورزش و جوانان نیست اما این دستگاه همواره از تمامی ورزشکاران و دلسوزان رشته فوتسال در حد توان خود حمایت کرده و می‌کند، افزود: در استان استعدادهای بسیاری در رشته فوتسال و فوتبال به ویژه در حوزه بانوان داریم، اگر تیمی متشکل از بانوان در رشته فوتسال وجود داشته باشد اداره کل ورزش و جوانان آمادگی دارد تا سالنی را در اختیار آن‌ها قرار دهد. اداره کل به عنوان دستگاه دولتی به لحاظ مالی نمی‌تواند از تیم‌ها حمایت کند اما در حوزه آماده‌سازی سالن و فضای تمرینی و معرفی آن‌ها به شرکت‌ها و واحدهای تولیدی آماده خدمت‌رسانی است.

حمزه‌پور با اشاره به حمایت‌های اداره کل ورزش و جوانان استان برای حضور تیم فوتسال بانوان زنجان در لیگ برتر عنوان کرد: دو سال قبل تیم فوتسال بانوان زنجان فقط با حمایت‌های اداره کل ورزش و جوانان استان توانست در لیگ برتر حضور یابد. ما معتقدیم فوتبال و فوتسال بانوان زنجان استعداد بالایی داشته و قطعا می‌تواند جزو ورزش‌های افتخارآفرین استان باشد، هم‌اکنون نزدیک 7 نفر از بانوان و دختران زنجانی جزو ملی‌پوشان هستند. تاکید می‌کنیم تا به امروز شخص یا اشخاصی برای تشکیل تیم فوتسال بانوان و درخواست کمک از اداره کل، به مسئولان مربوطه مراجعه نکرده است تا به اندازه‌ای که در اختیار داریم عزیزان را راهنمایی و حمایت کنیم.

در زنجان قحطی مربی داریم؟

دیگر فعال ورزشی نیز در گفت‌وگو با صدای زنجان با بیان اینکه برخی از اعضای هیئت فوتبال استان به حضور در فستیوال افتخار کرده و به آن به عنوان برنامه مدون برای رشد و تعالی فوتسال دختران و بانوان می‌نگرند، به معرفی مربیان و داوران خاص زنجان برای حضور در دوره‌های داوری، مربیگری و غیره از سوی هیئت فوتبال استان اشاره کرد و مدعی شد: هیئت فوتبال بدون نگاه به رزومه کاری افراد مستعد، صرفا دو الی سه نفر خاص که برخی نیز اصلا سطح آنچنان بالایی ندارند را معرفی می‌کند تا در این دوره‌ها شرکت کنند، با این که وظیفه دارند موضوع برگزاری دوره را در سطح عمومی اطلاع‌رسانی کنند، اما این کار را نکرده‌اند! چون دلشان می‌خواست فقط اسامی نورچشمی‌های‌شان باشد و بس! نتایج فستیوال را بروید ببینید تا مشخص شود حرف‌هایم چقدر صحت دارد! مسئولان محترم هیئت، باور کنید در زنجان قحطی مربی نیست که فقط 2 نفر را برای حضور در لیگ دسته یک سال قبل انتخاب کردید!

وی با اشاره به حضور کمرنگ هیئت فوتبال استان در رابطه با معرفی بازیکنان برای حضور در اردوها مدعی شد: در بسیاری از موارد مربیان با خواهش و تمنا نفرات برتر را اعزام می‌کنند، اگر هیئت هم این کار را بکند، چند بازیکن ضعیف را معرفی می‌کند.

بانوان مربی قَدَری در زنجان داریم

محمدعلی حمزه‌پور، معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در واکنش به این اظهارات با تاکید بر اینکه ما به هیچ عنوان نقاط ضعف و اشکالات هیئت فوتبال استان را رد نمی‌کنیم در رابطه با ادعاهای مطروحه مربوط به اطلاع‌رسانی برگزاری دوره‌های مربیگری و داوری به عده معدود به جای اطلاع‌ عمومی عنوان کرد: به نظرم این یک ضعف است. ما در زنجان در رشته فوتبال و فوتسال بانوان مربی قَدر و فنی داریم و از این لحاظ کمبودی هم نداریم. این دوره‌ها برای همه است و مربیان حق دارند تا در این کلاس‌ها شرکت کنند.

اختلافات در بین بانوان هیئت فوتبال استان بالاست!

حمزه‌پور در مورد عدم حضور مسئولانه هیئت فوتبال استان در رابطه با معرفی ورزشکاران مستعد برای حضور در اردوهای تیم ملی که سبب نارضیاتی مربیان نیز شده است، تصریح کرد: این موضوع را باید هیئت پیگیری کند. البته این را هم بگویم اختلافات در هیئت فوتبال به ویژه در بین بانوان بالاست و باید این اختلافات در هیئت فوتبال بعدی (که انتخابات آن به زودی برگزار می‌شود) اصلاح شود.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان پس از شنیدن بخشی از انتقادهای مطرح شده از تعدادی از مربیان رشته فوتسال و فوتبال بانوان در رابطه با گرفتن چندین ساله پُست توسط برخی افراد در راس هیئت فوتبال استان زنجان که اقدام قابل توجهی برای ارتقا ورزش فوتسال بانوان نکرده‌اند، تاکید کرد: در رابطه با این که چرا برخی از افراد سالیان سال است بدون هیچ تغییری در سمت، همچنان در راس هیئت فوتبال قرار گرفته و بخش فوتسال بانوان را پیگیری می‌کنند باید هیئت فوتبال استان زنجان پاسخگو باشد.

این اختلاف کاملا فنی است

یکی از مربیان در واکنش به این اظهارات نیز گفت: اختلاف اگر داریم فنی و تخصصی است. ما از اداره کل ورزش و جوانان استان انتظار داریم به منظور صیانت از ورزش فوتبال و فوتسال بانوان و جلوگیری از به هدررفتن استعدادها و حفظ این سرمایه‌ها وارد عمل شود.

او ابراز امیدواری کرد تا با به روی کار آمدن ریئس جدید هیئت فوتبال استان که انتخابات آن طی روزهای آتی برگزار می‌شود، افراد با احساس مسئولیت بیشتر فوتسال بانوان را رهبری و برنامه‍‌‌‌ریزی‌های مدونی برای ارتقا این ورزش ارائه داده و از همه مهم تر ورزشکاران سایر شهرستان‌ها را جدای از فوتسالیست‌های شهر زنجان نبینند!

صدای زنجان به منظور دریافت پاسخی شفاف بابت ادعاهای مطروحه چند روز متوالی موضوع را از خانم «پیمان دادلویی»، نائب رئیس هیئت فوتبال و مسئول بخش بانوان هیئت فوتبال استان زنجان پیگیری کرد اما وی باوجود هماهنگی اولیه پاسخی به تماس‌های بعدی نداد تا مشخص شود پاسخی برای این انتقادها ندارد و از سویی احتمال حقیقت داشتن مسائل مطرح شده از سوی اهالی فوتبال و فوتسال بانوان استان قوت بگیرد.

لیلا محمدی

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانهیئت فوتبال زنجانپیمان دادلوییفوتسال بانوان زنجان
sedayezanjannews.ir/nx5020


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»