کد خبر: 5043
1399/10/09 - 13:58


رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی زنجان:

تامین اجتماعی دنبال بهانه‌های بنی‌اسرائیلی است

رزاق محمدی: آمار کارگران ساختمانی دستگاه‌ها با یکدیگر هم‌خوانی ندارد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی زنجان با اشاره به عدم همخوانی تعداد کارگران ساختمانی بر اساس آمار ارائه شده تامین اجتماعی و کارتهای مهارتی صادره توسط اداره کل فنی‌وحرفه‌ای می‌گوید: نمی‌دانم مسئولان مربوطه چگونه این آمارها را ارائه می‌دهند!

رزاق محمدی، رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی زنجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان با اشاره به تشدید مشکلات جامعه کارگری با شیوع کروناویروس به ویژه کارگران ساختمانی اظهار کرد: انجمن صنفی کارگران ساختمانی زنجان تلاش کرده است تا در راستای خدمات‌رسانی به این قشر مفید باشد از این رو مهم‌ترین مطالبه کارگران یعنی بیمه را با جدیت پیگیری کرده است که یکی از آن‌ها حذف نزدیک به 3 هزار فرد غیرکارگر از لیست بیمه تامین اجتماعی بود که به نام کارگر ساختمانی تحت پوشش قرار داشتند.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی زنجان با اشاره به سختگیری‌های بازرسان تامین اجتماعی در برخورد با بیمه کارگران ساختمانی عنوان کرد: قبلا کارگران ساختمانی زنجان در قهوه‌خانه‌های نزدیک میادین (محل تجمع همیشگی‌شان) جمع می‌شدند اما هم‌اکنون در دفتر رسته و واحد صنفی زیرمجموعه حضور پیدا می‌کنند، اما بازرسان تامین اجتماعی با مشاهده این افراد آن‌ها را کارمند و کارکنان مغازه‌ها و واحدها تلقی کرده و اسامی آن‌ها را برای ابطال بیمه ثبت می‌کنند. به نظرم دستگاه مربوطه بهانه بنی‌اسرائیلی می‌گیرد تا بیمه کارگران ساختمانی را قطع کند.

محمدی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد کارگران ساختمانی استان نزدیک 17 هزار نفر است در رابطه با آمار حدود 21 تا 22 هزار نفری تعداد کارگران از سوی تامین اجتماعی استان ابراز کرد: آمارهای ارائه شده در مورد تعداد کارگران ساختمانی از سوی تامین اجتماعی و تعداد کارتهای مهارتی صادره توسط اداره کل فنی‌وحرفه‌ای با یکدیگر همخوانی ندارد. نمی‌دانم مسئولان مربوطه چگونه این آمارها را ارائه می‌دهند! ما که مانده‌ایم!

لیلا محمدی

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانرزاق محمدیتامین اجتماعیکارگران ساختمانی
sedayezanjannews.ir/nx5043


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»