کد خبر: 5049
1399/10/11 - 12:47


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به ادامه موضوع باغ‌شهرها اظهار کرد:

دغدغه ویلای آقایان به‌جای دغدغه تولید

تاراسی: تنها بحث قوه قضائیه، نمایندگان مجلس، مجموعه جهاد کشاورزی و تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان، ویلاهای برخی از آقایان شده است! در حالی که جهاد کشاورزی وظیفه مهم‌تری هم دارد ؟/ مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان: افزایش شدید ساخت‌وسازهای غیرمجاز پس از صدور مجوز مربوط به باغشهرها!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- به گفته مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان، در زنجان دو باغشهر با متراژ بالا وجود دارد و مابقی در متراژ پائین و به گفته صاحبان آن‌ها، بناها در حد آلونک هستند. از 48 باغشهر موجود در زنجان، 12 الی 13 مورد ساخت و ساز داشت اما وقتی گفته شد مجوز داده می‌شود همه به سمت ساخت و ساز رفتند به طوری که در چند ماه اخیر شاهد افزایش شدید ساخت و ساز غیرمجاز بودیم! صاحبان این بناها به این بهانه که در این مدت به قانون تمکین کرده و ساخت‌وسازی نداشته‌اند، ساخت و ساز را حق خود دانسته و آستین‌ها را بالا زدند!

مسئولان سازمان جهاد کشاورزی معتقدند؛ تعریف درستی از باغ‌ شهر در کشورمان وجود ندارد، بلکه آنچه که در کشورمان به نام باغ‌ شهر مصطلح شده است، خانه باغ است. همین اصطلاح غلط و یا همان خانه‌باغ‌ها خود مشکلات فراوانی را در کشورمان به وجود آورده است و شاید بتوان گفت که یکی از مشکلات عمده استان زنجان همین وضعیت به وجود آمده در مورد باغ‌شهرها و ساخت و سازهایی است که در آنها صورت گرفته است که نه تنها بسیاری از مردم را درگیر خود کرده است، بلکه دستگاه‌های متولی مانند دستگاه قضایی و جهاد کشاورزی را نیز به خود مشغول کرده است.

آقایان کِی می‌خواهند بحث ویلاسازی و باغشهرها را تمام کنند؟

جواد تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان ضمن انتقاد از صرف انرژی و زمان کارشناسان این دستگاه در حوزه باغشهرها و برخورد با خاطیان اظهار کرد: تنها بحث قوه قضائیه، نمایندگان مجلس، مجموعه جهاد کشاورزی و تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان، ویلاهای برخی از آقایان شده است! در حالی که جهاد کشاورزی وظیفه مهم‌تری هم دارد، ما موظفیم در حوزه تولید برنامه‌های تدوین شده خودمان در حوزه توسعه گلخانه‌ها، دامداری‌ها و واحدهای دامی جهت تامین گوشت و سایر محصولات موردنیاز مردم را جهت اجرا، پیگیری کنیم.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به حضور یک سال و چند ماه خود در این سمت خطاب به متقاضیان صدور مجوز باغشهر گفت: در مدت ریاستم انرژی مجموعه جهاد کشاورزی استان زنجان صرف موضوع ویلاسازی و باغشهرها شده است. این موضوع را کی می‌خواهید تمام کنید؟

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به صدور مصوبه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان زنجان که در سفر رئیس قوه قضاییه (شهریورماه سال 98) در رابطه با باغشهرها عنوان کرد: زمان مجوز محدود بود و بعد از این هر کس بخواهد از قانون تخطی کند با او برخورد می‌شود.

بر اساس این مصوبه مالکان باغ‌ها با مساحت یک ‌هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع، حداکثر تا ۲۵ مترمربع بنا، باغ‌ها با مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع تا ۴ هزار متر مربع حداکثر تا ۴۰ متر مربع بنا و باغ‌های با مساحت بیش از ۴ هزار متر مربع حداکثر تا ۶۰ مترمربع بنا می‌توانستند تثبیت بنا داشته باشند.

افزایش شدید ساخت‌وسازهای غیرمجاز پس از صدور مجوز مربوط به باغشهرها در زنجان

بنا به گفته مسئولان سازمان جهاد کشاورزی که در رسانه‌ها نیز منتشر شده است، حدود ۵۰ باغ ‌شهر در زنجان وجود دارد که همه آنها بنا بر اعلام دستگاه‌های ناظر و متولی غیرمجازند و نباید ساخته می‌شدند، در حالی که بسیاری از کسانی که همین به اصطلاح باغ‌ شهرها را دارند ویلاها و ساخت و سازهایی در همین قطعات انجام داده‌اند که بنابر اعلام متولیان نباید این اتفاق می‌افتاده است.

جمال انصاری، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز با یادآوری موارد قید شده در مصوبه اخیر مربوط به باغشهرها و مشکلات این دستگاه پس از صدور مجوز تصریح کرد: در زنجان دو باغشهر با متراژ بالا وجود دارد و مابقی در در متراژ پائین و به گفته صاحبان بناها در حد آلونک هستند. از 48 باغشهر موجود در زنجان، 12 الی 13 مورد ساخت و ساز داشت اما وقتی گفتیم مجوز می‌دهیم همه به سمت ساخت و ساز رفتند به طوری که در چند ماه اخیر شاهد افزایش شدید ساخت و ساز غیرمجاز بودیم! صاحبان این بناها به این بهانه که در این مدت به قانون تمکین کرده و ساخت و سازی نداشته‌اند، ساخت و ساز را حق خود دانستند! خب اگر این گونه باشد 800 هزار هکتار زمین زراعی داریم، آیا این منطقی است که بگوییم چون صاحبان اراضی تمکین کرده‌اند و هیچ ساخت و سازی نداشته‌اند، می‌توانند بروند بناهای دلخواه‌شان را بسازند؟

انصاری با اشاره به اینکه مصوبه دو قسمت داشت، عنوان کرد: بخش نخست مربوط به اعطای فرصت دو ماهه به اخذ مجوز ساخت‌وسازها در چارچوب تعیینی بود. در حال حاضر قسمت تشکیل پرونده به پایان رسیده است. برای اجرای دقیق مصوبه باید آب، برق و گاز بناهای غیرمجاز که به صورت دائم و موقت داده شده است سلب امتیاز شده و قطع شود، البته برای ادامه روند هر آنچه دادستان محترم دستورات دهند، اجرایی می‌کنیم.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان همچنین با تاکید بر لزوم توجه آحاد جامعه به اهمیت حفظ کاربری اراضی خاطرنشان کرد: آحاد مردم باید ضرورت و اهمیت حفاظت از خاک و لزوم حفظ کاربری اراضی کشاورزی در جلوگیری از به مخاطره افتادن امنیت غذایی را به خوبی درک کرده و با دستگاه‌های متولی برای حفظ خاک و منابع طبیعی همکاری کنند.

لیلا محمدی

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانباغ شهرهای زنجانجواد تاراسیدادگستری زنجان
sedayezanjannews.ir/nx5049


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»