کد خبر: 5075
1399/10/18 - 13:1


معاون مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

منتظر ثبت‌نام جدید مسکن ملی نباشید

در سطح استان زنجان 3 هزار نفر تعیین تکلیف نشده است که از این میزان 2 هزار نفر مربوط به شهر زنجان است. این افراد نسبت به تکمیل مدارک و تشکیل پرونده و مراحل راستی‌آزمایی و افتتاح حساب و غیره اقدام نکرده‌اند که باید با مجوز و نظر شورای مسکن در اسرع وقت تعیین تکلیف و حذف شوند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- در سطح استان زنجان 3 هزار نفر متقاضی مسکن، تعیین تکلیف نشده است که از این میزان 2 هزار نفر مربوط به شهر زنجان است. این افراد نسبت به تکمیل مدارک و تشکیل پرونده و مراحل راستی‌آزمایی و افتتاح حساب و غیره اقدام نکرده‌اند که هفته آینده با مجوز و نظر شورای مسکن تعیین تکلیف می‌شوند. بنا به گفته معاون راه و شهرسازی استان زنجان با حذف این 3 هزار نفر برنامه‌ای برای ثبت‌نام متقاضیان جدید در سال جاری وجود ندارد.

سعید شاهین‌فر، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان در مورد برنامه‌ریزی این دستگاه برای ثبت‌نام متقاضیان بدون مسکن استان زنجان پس از تعیین تکلیف 3 هزار نفر اظهار کرد: در سطح استان زنجان 3 هزار نفر تعیین تکلیف نشده است که از این میزان 2 هزار نفر مربوط به شهر زنجان است. این افراد نسبت به تکمیل مدارک و تشکیل پرونده و مراحل راستی‌آزمایی و افتتاح حساب و غیره اقدام نکرده‌اند که باید با مجوز و نظر شورای مسکن در اسرع وقت تعیین تکلیف و حذف شوند.

شاهین‌فر با تاکید بر اینکه مرحله تکمیل پرونده برای متقاضیان اقدام ملی مسکن به پایان رسیده است، تصریح کرد: البته بین حدود 2 هزار متقاضی بلاتکلیف زنجان نفرات محدودی در حد 30 الی 40 متقاضی هست که به علت مشکلات در فرم «ج» به صورت ویژه در دست بررسی قرار دارد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان از تعیین تکلیف 3 هزار متقاضی بلاتکلیف مسکن در نخستین جلسه شورای مسکن در هفته پیش رو خبر داد و در مورد ثبت نام مجدد برای متقاضیان مسکن با حذف 3 هزار نفر به صدای زنجان گفت: با حذف این تعداد، برنامه‌ای برای ثبت‌نام متقاضیان جدید مسکن در سطح استان زنجان نداریم و اشخاص، جایگزین 3 هزار نفر حذف‌شده نمی‌شوند.

شاهین‌فر با اشاره به اینکه در مرحله نخست 5300 نفر و مرحله دوم 2500 نفر متقاضی حائز شرایط داشتیم که در خوشبینانه‌ترین حالت به 7 هزار نفر می‌رسند، ادامه داد: زمین برای ساخت مسکن برای متقاضیان مؤثر، تقریبا وجود دارد. امسال قطعا ثبت‌نام جدید نخواهیم داشت.

با برنامه «مسکن مستمر» مجلس، ساخت مسکن در استان زنجان متوقف نمی‌شود

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با تاکید بر اینکه ساخت مسکن به هیچ عنوان تمام نمی‌شود، به قانون مجلس در راستای حمایت و ساماندهی تولید مسکن تحت عنوان «مسکن مستمر» اشاره کرد که بر اساس آن ادارات راه و شهرسازی استان‌ها موظفند هر سال بر اساس نیاز استان هدف نسبت به تولید اقدام کنند.

گفتنی است، متقاضیان بدون مسکن ۱۸۳ شهر می‌توانند با مراجعه به سامانه tem.mrud.ir نام‌نویسی کنند. مرحله سوم نام نویسی در ۱۸۳ شهر واقع در ۱۹ استان شامل ایلام، بوشهر، تهران، خراسان شمالی، سیستان‌وبلوچستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، گیلان، قزوین، آذربایجان‌غربی، مازندران، مرکزی، سمنان، خوزستان، فارس، همدان، خراسان‌رضوی و هرمزگان برنامه‌ریزی شده است که بنا به اظهارات مسئولان، نام استان زنجان در این لیست قرار ندارد.

لیلا محمدی

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانسعید شاهین‌فرمسکن ملی
sedayezanjannews.ir/nx5075


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»