کد خبر: 5123
1399/10/24 - 17:23


معاون بهداشت رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

مصوبه بازگشایی مدارس ابلاغ نشده است

معاون بهداشت رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اعلام کرد که بازگشایی مدارس نیاز به مصوبه ستاد ملی کرونا دارد و در حال حاضر هیچ مصوبه رسمی برای بازگشایی مدارس از سوی ستاد ملی کرونا ابلاغ نشده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- معاون بهداشت رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اعلام کرد که بازگشایی مدارس نیاز به مصوبه ستاد ملی کرونا دارد و در حال حاضر هیچ مصوبه رسمی برای بازگشایی مدارس از سوی ستاد ملی کرونا ابلاغ نشده است.

به گزارش صدای زنجان، محمدرضا صائینی امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان در پاسخ به سوالی در مورد تعداد بیماران بستری در آی سی یو اظهار کرد: در حال حاضر خوشبختانه صف انتظاری برای آی سی یو نداریم در حالی که در پیک بیماری صف انتظار داشتیم.

۳۶ بیمار در آی.سی.یوهای استان بستری هستند

وی با اشاره به این‌که در استان موارد بستری آی.سی.یو پایین آمده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۶ بیمار در آی.سی.یوهای استان بستری بوده و ۷ نفر از آن‌ها به دستگاه وصل‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در مورد وضعیت شیوع بیماری کرونا در شهرستان ابهر عنوان کرد: طبق آخرین آنالیز انجام شده این شهرستان در رنکینگ کمترین موارد بستری را داشته است و از نارنجی به زرد تبدیل شده است و امیدواریم اولین شهرستانی باشد که به رنگ آبی تبدیل شود.

به ازای هر بیمار مثبت کرونایی ۷ نفر پایش می‌شوند

وی با بیان این‌که تعداد نمونه‌گیری‌های انجام شده میزان رهگیری به ۷.۰۵ رسیده است که این عدد پیش‌تر ۳.۲ نفر بود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر به ازای هر بیمار مثبت کرونایی ۷ نفر پایش می‌شود.

صائینی با تاکید بر این‌که با افزایش مراکز درمانی ۱۶ ساعته از ۱۱ به ۲۲ مرکز در تلاش برای کاهش شیوع این بیماری هستیم، بیان کرد: نمونه‌گیری سیار نیز در راستای افزایش خدمات‌دهی در این بخش راه‌اندازی شده است.

وی در پاسخ به چرایی عدم برخورد با پیشخوان‌های دولت با توجه به تجمع‌های ایجاد شده برای دریافت کد سجام تصریح کرد: در روزهای اخیر بر وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پیشخوان‌ها تمرکز کردیم و در برخی موارد مجبور به صدور اخطاریه و حتی چند مورد از پیشخوان‌ها تعطیل شدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به این‌که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی نزدیک به  ۹۰ درصد است، بیان کرد: در حال حاضر تجمع مردم در پیشخوان‌ها سبب خطر شده و نهادهای دیگر همانند کارگزاری‌ها و پست بانک‌ها در ارائه خدمات سجامی کمک حال پیشخوان‌ها باشند تا ازدحام در آن‌ها کمتر شود.

به گفته این مسئول درخواست ما بر افزایش مهلت دریافت کد سجامی بود که  در حال حاضر این زمان ۲۰ روز بیشتر شده است.

با اشاره به این‌که ۱۶۵ تیم پایش و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان زنجان با همکاری گروه‌های داوطلب بسیجی و مردمی در حال فعالیت هستند، عنوان کرد: با توجه به بهتر شدن چرخش ویروس کرونا در سطح استان که نماد آن در قالب رنگ‌بندی‌ها اعلام می‌شود، ممکن است بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط افراد تاثیر بگذارد.

وی با بیان این‌که تذکرات شفاهی و کتبی به اصناف، ادارات و ارگان‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند از سوی معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان برای پیشگیری از شیوع بیشتر مجدد کرونا داده می‌شود، یادآور شد: طی مصوبه ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا تجمعات کلی در وضعیت قرمز، نارنجی و زرد کرونایی ممنوع است.

این مسئول با بیان این‌که تالارهای استان زنجان همچنان در مورد دعوت‌های کلی و جمعی اعم از عروسی، ولیمه فرد فوت شده و غیره براساس پروتکل‌ها محدودیت دارند، تصریح کرد: حضور با رعایت فاصله اجتماعی در قالب فضاهای تعریف شده برای غذاخوری در سرو غذا و تالارهای استان مانعی ندارد.

برگزاری هرگونه مراسم آیینی و مذهبی و تجمع در تالارها و باغ‌ها و غیره ممنوع است

در ادامه مدیر مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان نیز در ادامه این جلسه، بیان کرد: طبق دستورالعمل‌های ابلاغی در مناطق زرد کرونایی هرگونه مراسم آیینی و مذهبی در هر مکانی اعم از تالار، خانه‌ها و غیره ممنوع بوده و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد می‌شود.

جلیل نصیری با بیان این‌که در مورد فعالیت اصناف تعطیل در استان، افزود: در حال حاضر منتظر دستورالعمل جدید ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا هستیم که در آن تعبیری در وضعیت رنگ‌بندی کرونا و فعالیت‌های اصناف ایجاد می‌شود، هستیم.

وی با بیان این‌که در بحث رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مشکلاتی در بحث آرامستان‌ها و پاساژهای استان وجود دارد، تصریح کرد: در مورد عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در آرامستان‌ها و پاساژها شکایاتی داریم با وجود این‌که میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در این مکان‌ها بالای ۹۰ درصد است.

این مسئول در مورد تردد‌های درون شهری و برون ‌شهری نیز تصریح کرد: تردد بین شهری بین شهرهای زرد بلامانع است ولی همچنان محدودیت ساعتی از ۹ شب تا ۴ صبح برقرار است.

الهام احمدی

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانبازگشایی مدارسصائینیکرونا
sedayezanjannews.ir/nx5123


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»