کد خبر: 5137
1399/10/29 - 9:55


صدای زنجان از حواشی توافق‌ اخیر شهرداری و تعاونی گلشهر گزارش می‌دهد؛

ماجرای مجوز برای فازهای 7 و8 گلشهر

عضو مجمع نمایندگان اتاق تعاون استان: هیئت مدیره نمی‌تواند به بهانه اینکه مصوبه کلی دارد، به اموال تعاونی چوب حراج بزند!/ رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی مسکن گلشهر کاظمیه: خلاف مقررات کاری نکرده‌ایم!/ رئیس شورای شهر زنجان: اشتباهی به عرض رسانده‌اند! هرگونه توافقی طبق مصوبه بوده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- اراضی قطعه‌بندی شده فازهای 7 و 8 گلشهر که قرار هست فرآیند صدور پروانه و عملیات ساخت‌وساز در آن اجرایی شود به چالش بین برخی از اعضای اتاق تعاون استان و شرکت تعاونی مسکن گلشهر، شورا و شهرداری تبدیل شده است.

پائیز امسال بود که عباس راشاد در گفت‌وگو با صدای زنجان با بیان این‌که اجرایی شدن فاز ۷ و ۸ گلشهر کاظمیه به طوری که به مردم اجازه داده شود تا ساخت و ساز خود را در این مکان انجام دهند به زودی عملیاتی می‌شود، اظهار کرد: طبق قولی که داده شده قرار بر این است که هر چه زودتر ساخت و ساز در این فازها انجام شود.

به گفته این عضو شورا فاز ۷ و ۸ گلشهر کاظمیه دارای ۲ هزار و ۲۰۰ قطعه است که اگر اقدام به ساخت و ساز کنند و در صورت احداث سه واحد در هر قطعه مجموعاً نزدیک به ۵ هزار واحد احداث می‌شود که اشتغال‌زایی ۱۰ هزار نفری را به دنبال دارد.

شهرک گلشهر کاظمیه زنجان با وسعت ۴۰۰ هکتار و بیش از ۸۰۰۰ قطعه مسکونی، یکی از بزرگترین شهرک‌های مسکونی کشور بوده و ۹۰درصد توسعه شهر زنجان از سمت شرق مربوط به این شهرک است.

هیئت مدیره نمی‌تواند به بهانه اینکه مصوبه کلی دارد، به اموال تعاونی چوب حراج بزند!

چند وقت پیش یکی از کانال‌های خبری استان زنجان مطلبی از رضا خاتمی، عضو مجمع نمایندگان اتاق تعاون استان زنجان منتشر کرد که در آن این عضو از توافق صدور پروانه به فازهای ٧ و ٨ گلشهر توسط شهرداری، در قبال دریافت 2.5 میلیارد تومان بابت تجهیز ایستگاه آتش‌نشانی و همچنین الحاق یک هزار مترمربع زمین در جوار ایستگاه آتش‌نشانی واقع در گلشهر به این ایستگاه خبر داده بود.

خاتمی با بیان اینکه به دلیل عدم اخذ مصوبه مجمع عمومی از اعضا و صاحبان  پلاک های واقع در  فازهای مذکور توسط هیئت مدیره گلشهر در این خصوص (در مجمع فوق العاده) از اساس باطل و تصرف در اموال تعاونی بدون اطلاع اعضای ذینفع است، تاکید کرد که هیئت مدیره نمی‌تواند با بهانه قرار دادن مصوبه کلی و مربوط به سال‌های دور (تاريخ گذشته) به اموال تعاونی چوب حراج بزند!

شنیده‌ها حاکی از آن است که این توافق می‌تواند در افزایش هزینه‌های تولید مسکن و اجاره‌بها تاثیر گذاشته و بازار مسکن زنجان را که چند سالی است روی آسایش ندیده است را دچار چالش کند.

خلاف مقررات کاری نکرده‌ایم!

نوروز محمدی، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت تعاونی مسکن گلشهر کاظمیه زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان ضمن رد این اظهارات می‌گوید: این ادعا را از طریق سیستم قضایی پیگیری می‌کنیم. 20 سال پیش اراضی گلشهر بر اساس نقشه، قطعه‌بندی (حدود 8 هزار قطعه) و بر اساس قرعه‌کشی در کل اعضا تقسیم شده و به هر فرد یک قطعه داده شده است.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت تعاونی مسکن گلشهر کاظمیه زنجان با اشاره به موافقت شورای شهر بابت صدور پروانه برای قطعات فاز 7 و 8 از سوی شهرداری عنوان می‌کند: سند تمامی این قطعات از سال‌های گذشته آماده است و باید این پروانه‌ها صادر می‌شد اما به علت محدودیت‌ها و انتظاراتی که بابت ارائه خدمات از شهرداری وقت وجود داشت، این مهم به تاخیر افتاد، اما با اتفاق نظر بین مسئولان شهرداری، مصطفی طاهری، نماینده زنجان و طارم، رئیس و اعضای شورا، مرحله صدور بیش از 2 هزار فقره پروانه برای این قطعات آغاز شود که به زودی کلید می‌خورد.

دریافت 2.5 میلیارد تومان بابت تجهیز ایستگاه آتش‌نشانی صحت ندارد

محمدی با بیان اینکه شرکت تعاونی مسکن گلشهر کاظمیه زنجان تا به امروز با شهرداری 20 فقره تفاهم‌نامه منعقد کرده است، هرگونه ادعا مبنی بر توافق جهت صدور پروانه به فازهای ٧ و ٨ گلشهر توسط شهرداری، در قبال دریافت 2.5 میلیارد تومان بابت تجهیز ایستگاه آتش‌نشانی و همچنین الحاق یک هزار مترمربع زمین در جوار ایستگاه آتش‌نشانی واقع در گلشهر به این ایستگاه که بنا بر اظهارات یکی از اعضای مجمع نمایندگان اتاق تعاون استان از اساس باطل بوده و به معنای تصرف در اموال تعاونی بدون اطلاع اعضای ذینفع است را رد کرده و به صدای زنجان می‌گوید: از گذشته ارائه خدمات زیربنایی (آب، برق، گاز، آسفالت و جدول‌) و خدمات روبنایی (ایستگاه آتش‌نشانی، کلانتری، مدرسه، درمانگاه و غیره) به شهرداری توسط شرکت تعاونی گلشهر کاظمیه مرسوم بوده است و موضوع دریافت 2.5 میلیارد تومان بابت تجهیز ایستگاه آتش‌نشانی به هیچ عنوان صحت ندارد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن گلشهر کاظمیه زنجان ادامه می‌دهد: این شرکت به اندازه وسع خود در ارائه خدمات روبنایی همراهی لازم را داشته و بعضا فضاهای نامبرده (مدرسه، کلانتری، درمانگاه و غیره) را 100درصد از محل منابع خود یا بخشی توسط شرکت و بخشی از محل خدمات دولتی تامین و احداث شده است.

محمدی در مورد ادعای الحاق هزار مترمربع زمین در جوار ایستگاه آتش‌نشانی واقع در گلشهر به این ایستگاه که گفته می‌شود از توافقات به ظاهر غیرقانونی بین شهرداری و شرکت تعاونی مسکن گلشهر کاظمیه است نیز می‌گوید: اول اینکه چنین اتفاقی نیفتاده است و زمینی به شهرداری داده نشده است. اگر کسی بخواهد نسبت به درمانگاه در منطقه مربوطه اقدام کند، زمین یک هزار متری را در اختیارش قرار می‌دهیم، می‌خواهم بگویم این مورد یاد شده، خلاف مقررات نیست.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت تعاونی مسکن گلشهر کاظمیه زنجان با تاکید بر اینکه مجمع به هیئت مدیره شرکت در منطقه گلشهر در قالب مصوبه اختیار داده است در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه مصوبه مذکور برای حدود 15 سال پیش است در حالی که اعتبار مصوبه 3 ساله است به صدای زنجان می‌گوید: اصلا چنین چیزی مطرح نیست، سه ساله که هیچ ما هر ساله مصوبه داریم، با شهرداری توافقاتی داریم که طی چند روز آینده فازهای 5 و 6 را تحویل می‌دهیم که باید میلیاردها تومان به شهرداری هزینه را بپردازیم، یا باید پول پرداخت کنیم یا زمین بدهیم.

محمدی در واکنش به ادعاهای مطروحه در رابطه با پشت پرده توافقات شرکت تعاونی مسکن گلشهر با شهرداری که نتیجه آن چیزی جز افزایش قیمت مسکن در منطقه گلشهر نمی‌تواند باشد، تصریح می‌کند: بله از دو سال پیش چنین چیزی مطرح است، ما اهرمی برای افزایش قیمت مسکن در دست نداریم، زمین در دست اعضاست نه شرکت! اصلا اختیاراتی در این زمینه نداریم! آیا شرکت تعاونی مسکن گلشهر کاظمیه مسبب تمامی گرانی‌های کشور است؟ دلار و روغن در بازار دست ماست؟ یک روز قیمت مسکن بالا می‌رود یک روز هم پائین می‌آید، الان قیمت زمین در منطقه گلشهر شدیدا کاهش یافته است، ما نه در کاهش قیمت مسکن و نه در گرانی آن هیچ نقشی نداریم. ما این را به تمامی مسئولان استانی گفته‌ایم. مگر سیمان را ما تولید می‌کنیم که گران شده است؟

ریاست وقت شورا به علت ابهامات، خواستار توقف فرآیند صدور پروانه برای فازهای 7 و 8 شده بود

عباس راشاد، رئیس شورای شهر زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان نیز در واکنش به ادعاهای مطروحه در رابطه با پشت پرده توافق‌های شهرداری و شرکت تعاونی مسکن گلشهر کاظمیه می‌گوید: از سال 97 ریاست شورا دکتر دویران بودند، شخصا پیگیر فاز 7 و 8 بودم. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد، ریاست وقت شورا طی ارسال نامه‌ای به شهرداری خواستار توقف صدور پروانه برای فازهای مذکور به علت ابهامات، شد تا وقتی که بنده ریاست شورای شهر را بر عهده گرفتم، به شهردار فعلی، آقای یگانه عرض کردم آیا برای درخواست از سرگیری صدور پروانه برای فازهای 7 و 8 گلشهر لازم به تهیه و ارسال نامه هست یا نه؟ ایشان گفتند برای رسیدن به توافقات نسبت به برگزاری جلسات مربوطه اقدام کنیم. چندین جلسه در اتاق من تشکیل شد. در جلسات برگزار شده مشخص شد که از 14 تعهدات مربوط به شرکت تعاونی مسکن گلشهر کاظمیه، این شرکت به 13 مورد تعهد خود عمل کرده است.

هرگونه صدور پروانه و ساخت و ساز در فاز 7 و 8 گلشهر بر اساس مصوبه قانونی است

رئیس شورای شهر ادامه می‌دهد: در جلسات برگزار شده دوستان با اشاره به کاستی‌های موجود در برخی از فازها از جمله یک و 2 بهانه‌هایی می‌آوردند. برای صدور مجوز برای فازهای 7 و 8 گلشهر بنده با هر دو نماینده زنجان در مجلس (مصطفی طاهری و حجت‌الاسلام باقری) تماس گرفته و از این دو عزیز خواستم تا با توجه به اهمیت قطعات موجود در شهرک گلشهر (فاز 7 و 8) در رونق ساخت و ساز به ویژه در شرایط کنونی و سال بعد موضوع را از طریق شهرداری پیگیری کنند.

بنا به اظهارات رئیس شورای شهر زنجان، شهردار زنجان در جلسات متعدد گفته که مجوز صدور پروانه (طبق لایحه شهردای) برای 400 قطعه باشد. قبل از جلسه به شهردار گفتیم که شما به جای 400 قطعه بگویید فاز 7 و 8! شهرداری و شرکت تعاونی مسکن گلشهر در فازهای 7 و 8 تعهدنامه‌ دارند، مثلا گفته شد زیرسازی‌ها در مناطق هدف که صورت گرفته، بابت روسازی نیز اقدامات مربوطه از سوی مجری را مشخص کردیم. هیچ زدوبندی هم نبوده طبق توافق قانونی که در راستای مصوبه بود کار را به پیش می‌بریم.

راشاد با اشاره به تاثیر این تصمیم در در رونق صنعت ساختمان که از صنعت‌های پیشرو محسوب می‌شود، ابراز می‌کند: از عوامل شهرداری، شورای شهر و نمایندگان مردم زنجان در مجلس که کمک کردند تا مصوبه تنفیذ انجام شود تشکر می‌کنم. کسانی که مدعی‌ توافق پنهانی شهرداری و شرکت تعاونی مسکن گلشهر بابت صدور پروانه به فازهای ٧ و ٨ گلشهر توسط شهرداری، در قبال دریافت 2.5 میلیارد تومان بابت تجهیز ایستگاه آتش‌نشانی و همچنین الحاق یک هزار مترمربع زمین در جوار ایستگاه آتش‌نشانی واقع در گلشهر به این ایستگاه هستند نیز اشتباهی به عرض رسانده‌اند. تمامی موارد بر اساس ضوابط بوده و شرکت تعاونی و شهرداری در بخش ساخت و ساز هر یک به اندازه وظیفه‌شان فعالیت می‌کنند. 


لیلا محمدی

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانگلشهر کاظمیهنوروز محمدیعباس راشاد
sedayezanjannews.ir/nx5137


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»