کد خبر: 1175
1398/05/12 - 8:37


صدای زنجان مشکل اهالی فاز یک جنوبی کوی گلشهر پس از احداث پل امام حسن(ع) را بررسی می‌کند

مسیر مخصوص می‌خواهیم

ساکنان فاز یک گلشهر: پس از طی مسیر 5 کیلومتری به خیابان‌ها و میادین اصلی شهر می‌رسیم/ رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر: اظهارات اهالی ادعاست/ معاون امور زیربنایی شهردار: ایجاد مسیر دسترسی جداگانه در شورای ترافیک بررسی می‌شود

پایگاه خبری صدای زنجان

لیلا محمدی- ساکنان فاز یک جنوبی کوی گلشهر (الغدیر) می‌گویند شهرداری پس از احداث پل به مشکل تردد اهالی فاز یک جنوبی گلشهر با وجود پیگیری‌های مکرر توجهی نداشته و آنان ناچارند برای عبور از قسمت شرق به غرب بزرگراه 22 بهمن در این فاز در جهت ادامه مسیر به سمت میدان بسیج و سایر معابر با پیمایش بیهدف به مساحت 4.9 کیلومتر در جهات مختلف حرکت کنند. به گفته ساکنان، در حال حاضر طولانی‌ترین دوربرگردان که قابلیت ثبت در کتاب رکوردهای جهانی گینس را دارد در زنجان ایجاد شده است.

یکی از اهالی این فاز پس از ارائه نامه‌ اعتراضی که به امضای ساکنان منطقه نیز رسیده است، در گفت‌وگو با صدای زنجان با بیان اینکه اتلاف انرژی و وقت، به‌علاوه هدررفت منابع ملی و ایجاد ترافیک در این مسیر هدیه شهرداری و مسئولان ذی‌ربط به ساکنان فاز یک جنوبی گلشهر است، اظهار کرد: با توجه به مشکلات یاد شده در حال حاضر دستگاه‌های امدادرسان برای خدمت به 700 فرد ساکن این فاز با مسئله جدی مواجهند و امدادرسانان نمی‌توانند در اسرع وقت به حادثه‌دیدگان خدمات لازم را ارائه کنند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون اهالی به اجبار در مسیرهای غیرمجاز تردد می‌کنند، گفت: هرگونه بروز مشکل در امر امدادرسانی و تصادف و حادثه ناگوار بر عهده عامل اصلی این مسئله یعنی شهرداری است.

اما معاون امور زیربنایی شهردار زنجان در این باره تاکید کرد: توقف و عبور غیرمجاز اهالی بر عهده خودشان است و به شهرداری ربطی ندارد. موضوع در چارچوب قانون و تا آن‌جایی که به شهرداری مربوط می‌شود جهت پیگیری در دستور کار قرار گرفته است.

انتظار نداریم اجرای یک پروژه مورد رضایت 100 درصد مردم باشد

داود نوری با بیان اینکه 2 دوربرگردان در قسمت شمالی و 2 دوربرگردان در ضلع جنوبی کمربند شمالی وجود دارد، اضافه کرد: قبلا محل ورودی اصلی شهرک گلشهر از دوربرگردان ضلع جنوبی پل بود که گره شدید ترافیکی داشت، پس از احداث پل این مشکل کاملا رفع شده است. نمی‌توان گفت که با اجرای طرح 100 درصد ساکنان برخوردار باشند و ممکن است 5 درصدی هم راضی نباشند.

نوری با بیان اینکه ساکنان فاز یک جنوبی گلشهر برای راحتی خود با این طرح شهرداری مخالفند در حالی که خیابان‌های دسترسی برای ساکنان این فاز نیز تعبیه شده و در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرد، عنوان کرد: ساکنان فاز یک جنوبی درخواست دارند که به جز خیابان فعلی که محل دسترسی‌شان است، یک خیابان اختصاصی برای آنان احداث شود، قرار نیست برای هر فاز یک ورودی و یک خروجی جداگانه تعریف شود و از سویی هم قرار نیست با اجرای یک طرح، دسترسی برای تمامی ساکنان یک منطقه آسان شود. مسیر دسترسی برای اهالی ایجاد شده و خواسته ساکنان برای احداث خیابان جداگانه و اختصاصی غیرمنطقی است.

وی با بیان اینکه طرحی که اجرا می‌شود ممکن است محاسن و ایراداتی هم داشته باشد، ابراز کرد: ما زنجانی‌ها عادت داریم که خودروهای شخصی‌مان را درست مقابل درب منازل‌مان پارک کنیم و خیابان‌مان به‌گونه‌ای احداث شود که پس از پیمودن 2 قدم به منزل‌مان برسیم.

طرح فعلی مورد تائید شورای ترافیک است

نوری با عنوان اینکه پل امام حسن(ع) با هزینه میلیاردی شهرداری احداث شده و در حال حاضر این تقاطع غیرهمسطح سبب شده که رفت‌وآمد اهالی گلشهر، پونک و ساکنان سایر شهرک‌های مجاور آسان و مشکلات آنان برطرف شود، افزود: این طرح مصوبه شورای ترافیک دارد و حداقل 10 بار در این شورا مورد بررسی و چکش‌کاری قرار گرفته است.

این مسئول ابراز کرد: در حال حاضر افراد از مسیر دسترسی ایجاد شده از میدان بسیج به سمت فاز یک گلشهر و شهرک گلشهر استفاده کرده و وارد خیابان امانی‌ها که مسیر دسترسی محلی‌شان است می‌شوند، محل خروجی نیز از سمت خیابان بالایی انجام می‌گیرد به این شکل که در سمت پایین گلشهر با پیمودن یک دوربرگردان (50 متر پائین‌تر از پل) می‌توانند روی پل رفته و به مسیرهای دلخواه خود ادامه دهند.

او با ابراز تعجب از اظهارات ساکنان فاز یک گلشهر افزود: کل کمربندی شمالی 7.5 کیلومتر است نمی‌دانم چرا این دوستان چنین ادعایی دارند که باید 5 کیلومتر پیمایش داشته باشند!

نوری با بیان اینکه نمی‌خواهیم مانعی برای رسیدن مردم به مطالبات‌شان باشیم، شاید حقوق به حقی باشد، عنوان کرد: درخواست اهالی برای تصمیم نهائی به شورای ترافیک ارجاع داده شده است.

موضوع در کمیته فنی رد شد اما باز هم برای بررسی دقیق به شورای ترافیک ارسال شد

معاون امور زیربنایی شهردار زنجان ادامه داد: اگر شورای ترافیک قبول کند طرح اهالی که شامل ایجاد خیابان اختصاصی برای تردد ساکنان فاز یک جنوبی است، اجرایی می‌شود اما لازم به ذکر است این طرح قبلا در کمیته فنی رد شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر نیز با بیان اینکه مشکلات اهالی باید از طریق شورای ترافیک بررسی شود، اعلام کرد: افراد قبلا به صورت مستقیم از ورودی شمالی وارد خیابان 50 متری گلشهر می‌شدند اما پس از قطع شدن این مسیر توسط رمپ پل امام حسن(ع) باید کمی پائین‌تر رفته و پس از ورود به دوربرگردان به مسیر دلخواه خود ادامه دهند. به نظر می‌رسد مشکل معترضان پیمودن 50 متر رفت و 50 متر برگشت باشد و تصور نمی‌کنم مشکل آنچنانی وجود داشته باشد. افراد برای پیمودن مسیر باید 600 متر مسیر را طی کنند و پیمایش بی‌هدف نزدیک به 5 کیلومتر صحت ندارد.

ادعای مردم در ایجاد مشکلات برای دستگاه‌های امدادرسانی، بزرگنمایی است

حمیدی اظهارات ساکنان فاز یک جنوبی گلشهر درباره مشکلات دستگاه‌های امدادرسان پس از احداث پل امام حسن(ع) و عدم امدادرسانی به آنان در سریع‌ترین زمان ممکن را بزرگ‌نمایی بیش ندانست و گفت: مسئله چندان جدی و اساسی نیست اما با ارائه راهکار برای رسیدگی به مطالبات، موافقم و ضروری است در این باره به نظر نهایی و قطعی شورای ترافیک احترام بگذاریم.

این عضو شورای شهر نیز با بیان اینکه موضوع مربوط به کمیسیون شهرسازی بوده و تمامی محورهای مربوطه برای اجرایی شدن اصولی قبل از احداث پل به صورت مفصل مورد بررسی کارشناسانه قرار گرفته است، افزود: طرح فعلی بهترین گزینه بود که مورد موافقت قرار گرفته است.

عباس راشاد نیز با اشاره به مراجعه پی‌درپی اهالی فاز یک جنوبی گلشهر ابراز کرد: بیش از 10 بار مشکلات اهالی بررسی و برخی رد و برخی نیز قبول شده و اجرایی گردیده است. به طور مثال بخشی از اصلاحات در شمال شرقی پل به درخواست اهالی فاز یک جنوبی انجام شده است.

فرماندار زنجان نیز با بیان اینکه مشکلات ساکنان این فاز در کمیته فنی شورای ترافیک شهرستان و استان با جدیت پیگیری می‌شود، تاکید کرد: مهم‌ترین اصل در ایجاد دسترسی‌های اصلی و فرعی برای شهروندان، ارتقا شرایط ایمنی آسان و راحت است که این مهم قطعا مورد توجه مشاور و مسئولان شهری بوده است.

رضا عسگری با عنوان اینکه در راستای رضایتمندی مردم تصمیمات مقتضی گرفته می‌شود، به اقدامات اجرایی در دوربرگردان غربی و شرقی طرح که هم اکنون در دست اقدام است، اشاره کرد و گفت: برخی مواقع مردم به دلیل عدم اطلاع از ادامه پروژه تصور می‌کنند که اجرای آن در گام‌های نخست برای آنان محدودیتی ایجاد می‌کند، اما واقعیت آن است که در این طرح همزمان با تکمیل پروژه‌، اصلاح هندسی مسیرها در دستور کار قرار دارد.

عسگری با بیان اینکه در ایجاد دوربرگردان غربی مشکل اجتماعی وجود داشت و به دلیل معارضان محلی، کار به تعویق افتاد، عنوان کرد: در راستای اجرای کامل پروژه از جمله ایجاد دسترسی محلی و اصلاح هندسی برخی معابر از فرعی به اصلی و مشکلات مربوط به مسیر شهرک‌هایی که پیرامون پل واقع شده‌اند، هیچ محدودیتی وجود نداشته و دسترسی‌ها ایمن و ترافیک روان می‌شود.

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانگلشهر کاظمیهپل امام حسن(ع) زنجانشهرداری زنجان
sedayezanjannews.ir/nx1175


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»