کد خبر: 5142
1399/10/29 - 12:48


مهلت ثبت‌نام مسکن خبرنگاران زنجان امروز به اتمام رسید

کارشناس رسانه‌ای و مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اظهار کرد: خبرنگار بودن فرد ثبت‌نامی در کمیته‌ای بررسی خواهد شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- محمدجواد خسروی، کارشناس رسانه‌ای و مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفتگو با پایگاه خبری صدای زنجان با بیان اینکه امروز آخرین مهلت ثبت‌نام برای مسکن اقدام ملی ویژه خبرنگاران است، گفت: بر اساس فراخوان اعلام شده برای ثبت‌نام مسکن اقدام ملی ویژه خبرنگاران امروز دوشنبه، 29 دی ماه، آخرین فرصت ثبت‌نام در این فراخوان است.

وی با اشاره به اینکه شرایط ثبت‌نام طی فراخوانی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد به رسانه‌های استان ارسال شده است، گفت: در این طرح نبایستی خود خبرنگار و یا همسر و فرزندان وی، هیچ ملکی به نامشان باشد و از هیچ تسهیلاتی برای ساخت مسکن بهره برده باشند.

وی با بیان اینکه دومین ملاک برای ثبت‌نام افراد، خبرنگار بودن آنان است، اظهار کرد: در خصوص خبرنگار بودن افراد نیز فرد ثبت‌نامی بایستی حدود 5 سال سابقه مستمر در رسانه‌ها داشته باشد اما اینکه تعداد خبر ارائه شده خبرنگار در رسانه‌ای چه میزان باشد و یا خبرنگار در کدام رسانه فعالیت داشته است، موضوعاتی است که در کمیته‌ای متشکل از استانداری، راه و شهرسازی، خانه مطبوعات و اداره ارشاد تصمیم‌گیری می‌شود.

به گفته خسروی موضوعی که در این زمینه اهمیت پیدا می‌کند این است که افراد تاکنون از تسهیلات استفاده نکرده باشد. ضمن اینکه این طرح در قالب همان طرح اقدام ملی است ولی مختص خبرنگاران در نظر گرفته شده است.

خانه مطبوعات بر خبرنگاران اشرافیت کافی دارد

در ادامه حسین نجاری، مدیر خانه مطبوعات استان زنجان، با اشاره به اینکه شرایط کسانی که می‌توانند در طرح اقدام ملی مسکن ویژه خبرنگاران ثبت‌نام کنند توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به تمامی رسانه‌ها اعلام شده است، گفت: این شرایط از برآیند تصمیمات استانداری، اداره راه و شهرسازی و اداره فرهنگ و ارشاد و خانه مطبوعات استان در نظر گرفته شده است و کسانی که خود یا همسر و فرزندانشان از مسکن و یا تسهیلات دولتی در این زمینه بهره برده‌اند، امکان ثبت‌نام مجدد در این طرح را ندارند.

وی ادامه داد: پس از اتمام ثبت‌نام در نهایت شرایط همه ثبت‌نام‌شدگان بررسی می‌شود و خبرنگار بودن افراد لحاظ می‌شود و این طور نیست که یک نفر با چاپ یک یادداشت در رسانه‌ای به عنوان خبرنگار شناخته شود.

این مسئول افزود: اولویت در این زمینه با خبرنگاران خواهد بود و مسلم است که خانه مطبوعات بر اهالی رسانه به خوبی اشرافیت دارد. ضمن اینکه کسانی که در پروژه قبلی خانه مطبوعات صاحب خانه شده‌اند نمی‌توانند از طرح جدید بهره ببرنند و مسلما حق با کسانی است که مستحق این امتیازات هستند تا صاحب خانه شوند.

 

زهره میرعیسی خانی

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمسکن خبرنگاران زنجانارشاد زنجان
sedayezanjannews.ir/nx5142


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»