کد خبر: 8552
1401/01/07 - 9:13


صدای زنجان از ابهام در مسکن خبرنگاران گزارش می‌دهد؛

اسامی خبرنگاران حائز شرایط مسکن کجاست؟

معاون ساختمان و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان: ارشاد در نامه‌ای مکتوب اعلام کرد که زمین برای ساخت مسکن خبرنگاران ندارد!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- در شرایطی که معاون ساختمان و مسکن مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان اعلام کرده که پس از اعلام استاندار وقت در آبان ماه سال 99 مبنی بر مسکن دار شدن خبرنگاران، ارشاد در نامه‌ای مکتوب اعلام کرده که زمینی برای ساخت مسکن خبرنگاران ندارد! مسئولان ارشاد استان نسبت به این موضوع و البته در رابطه با ابهامات مطروحه نظیر لیست تهیه‌شده برای مسکن خبرنگاران که در آن بیشتر اسامی مربوط به کارمندان ارشاد، هنرمندان و حتی سایر ادارات دولتی است و تعداد محدودی از آن را افراد خبرنگار تشکیل می‌دهند، سکوت کرده‌اند!

سعید شاهین فر، معاون ساختمان و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در رابطه با روند اجرای دستور آبان ماه سال 99  استاندار سابق (فتح‌الله حقیقی) مبنی بر «مسکن دار شدن خبرنگاران» به صدای زنجان می‌گوید: قبل از انعقاد تفاهم‌نامه وزارت ارشاد با وزارت راه و شهرسازی برای طرح مسکن خبرنگاران و هنرمندان که در ازای معرفی و تحویل زمین از سوی وزارتخانه ارشاد قابلیت اجرایی خواهد داشت، تأکید استانداری وقت ثبت‌نام آفلاین خبرنگاران در سامانه طرح‌های مسکن راه و شهرسازی بود. که دفتر اقتصاد و معاونت مسکن مساختمان وزارت راه و شهرسازی با درخواست استانداری زنجان مبنی بر ثبت‌نام آفلاین موافقت نکردند!

به دنبال این عدم موافقت، وزارت راه و شهرسازی موضوع را موکول به تفاهم‌نامه‌های یادشده نمود که بر این اساس، در صورت معرفی و تخصیص زمین از سوی ارشاد به راه و شهرسازی، اعضا و متقاضیان مسکن توسط کاربر اداره کل ارشاد استان در سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن ثبت‌نام می‌کردند، پس‌ازآن روند تخصیص پروژه و مراحل ساخت و اعطای وام، در قالب شرکت تعاونی و یا هر سازنده دیگری انجام می‌شد.

اما بنا به اظهارات معاون ساختمان و مسکن راه و شهرسازی استان زنجان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با ارسال نامه کتبی اعلام کرد که زمینی برای اختصاص به مسکن خبرنگاران و غیره ندارد!

شاهین فر اضافه می‌کند که در تمام تفاهم‌نامه‌های طرح مسکن منعقده وزارت راه و شهرسازی با سایر دستگاه‌های دولتی با فرض داشتن زمین مازاد و معرفی آن به وزارت راه و شهرسازی امکان ادامه مراحل به وجود می‌آید و در صورت عدم معرفی زمین توسط طرف تفاهم، متقاضیان مربوطه طبق مفاد تفاهم‌نامه باید در سامانه نهضت ملی ثبت‌نام کنند!

معاون مسکن مساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در پاسخ به درخواست صدای زنجان بابت ارائه لیست اسامی معرفی‌شده توسط اداره کل ارشاد اسلامی زنجان به راه و شهرسازی تأکید می‌کند: ما چنین لیستی نداریم! متقاضیان مسکن باید از طریق ثبت‌نام در سامانه نهضت ملی اقدام نمایند. به‌بیان‌دیگر اداره کل ارشاد زنجان باید به متقاضیان یادشده اطلاع‌رسانی می‌کرد که به علت نداشتن زمین مازاد برای استفاده در طرح مسکن، متقاضیان از طریق سامانه طرح‌های جامع مسکن برای برخورداری از مسکن اقدام کنند! طبق قانون جهش تولید مسکن تمامی دستگاه‌های دولتی مکلف‌اند اراضی مازاد خود را در اختیار وزارت راه و شهرسازی جهت تولید مسکن قرار دهند!

گفتنی است، از زمان اعلام وعده مسکن دار شدن خبرنگاران توسط استاندار وقت زنجان (آبان ماه 99) تا امروز مسئولان اداره کل ارشاد اسلامی پاسخ مشخصی نداده و  گفته‌اند که «پیگیریم»!

امرالله حسنی، سرپرست اداره کل ارشاد استان نیز حدود یک ماه پیش در پاسخ به درخواست لیست اسامی خبرنگاران حائز شرایط برای انتشار در رسانه گفت که «چون به‌تازگی برای این سمت انتخاب‌شده‌ام، اجازه دهید پیگیری کرده و در اسرع وقت با شما صحبت کنم!» اما بنا به دلایل نامعلومی، باوجود پیگیری‌های مکرر صدای زنجان از طریق روابط عمومی، معاونت مطبوعاتی و سایر واحدهای این اداره کل امکان گفت‌وگو با سرپرست اداره کل ارشاد فراهم نشده است!

هرچند مسئولان ارشاد استان علاقه‌ای ندارند تا در رابطه با بودن یا نبودن لیست خبرنگاران متقاضی مسکن‌ اظهارنظر کنند اما گفته می‌شود در این لیست، اسامی افراد غیر خبرنگار که عموماً از کارکنان ارشاد، هنرمندان و حتی سایر ارگان‌های دولتی‌ هستند جا خوش کرده است که البته عدم اطلاع‌رسانی شفاف برای ثبت‌نام خبرنگاران از طریق سامانه طرح‌های جامع مسکن که از سوی معاون اداره کل راه و شهرسازی استان اعلام می‌شود، می‌تواند یکی از دلایل اصلی سکوت ارشاد استان زنجان باشد!

انتهای پیام/

 

خبرنگار: لیلا محمدی

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمسکن خبرنگارانارشاد زنجانراه و شهرسازی
sedayezanjannews.ir/nx8552


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»