کد خبر: 5157
1399/11/04 - 9:57


صدای زنجان از تعویق چندباره کلنگ‌زنی کارخانه خودروسازی گزارش می‌دهد

کلنگِ چینی

نماینده مردم زنجان و طارم: عدم تحویل زمین، عامل تاخیر در پروسه کلنگ‌زنی/ سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان: هفته جاری؛ مدیران شرکت پتروتجارت‌شاهین برای عقد قرارداد به زنجان می‌آیند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- یک ماهی هست که وعده کلنگ‌زنی کارخانه خودروسازی زنجان را می‌دهند. نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس، عدم تحویل زمین را عامل تاخیر در پروسه کلنگ‌زنی می‌داند و سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان با اشاره به اظهارات سرمایه‌گذار می‌گوید: هفته جاری، زمان قطعی برای آغاز پروژه است.

23 آذرماه سال جاری بود که مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در گفت‌وگو با رسانه‌ها نخستین خبر مربوط به اخذ مجوز احداث صنعت خودروسازی در زنجان از وزارت صنعت، معدن و تجارت را اطلاع‌رسانی کرد.

وی با بیان اینکه این صنعت خودروسازی اقدام به تولید خودروهای سبک و سنگین برقی و بنزینی خواهد کرد، گفت: طبق برنامه‌‌ریزی، مقرر شده است که این صنعت به مرور زمان اقدامات خود را گسترش دهد.

پروسه اخذ مجوز

گفتنی است؛ پس از انجام استعلام‌ها و مراحل اولیه، قراردادهای مربوطه و صلاحیت پیمانکار یا مشاور علاقه‌مند به استقرار صنعت خودروسازی در زنجان توسط کارشناسان وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت به دقت بررسی و نهایتا نیمسال نخست سال جاری مجوز برای احداث این واحد از سوی وزارتخانه متبوع صادر شد.

به گفته مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، سرمایه‌گذار این پروژه شرکت «پترو تجارت شاهین» (ایرانی و غیربومی) سرمایه‌گذار این صنعت است که قرار است تکنولوژی برند jeely کشور چین را وارد کند.

«پترو تجارت شاهین» در ایران تأسیس شده و تمرکز اصلی آن در حوزه صادرات و ترانزیت فرآورده‌های نفتی، گازی و پتروشیمی ایران در سطح منطقه و بازارهای جهانی است.

مجوز فاز نخست این شرکت جهت استقرار صنعت خودروسازی مربوط به تولید اتوبوس برقی بوده که صادر شده است. این صنعت در قالب ۳ فاز که مجوز فاز ۲ مربوط به اتوبوس هیبریدی و فاز ۳ مربوط به تولید اتوبوس بنزینی به تدریج مستقر خواهد شد. فعلا گفته شده فاز یک در سطح ۱۰ تا ۱۵ هکتاری به مرحله اجرایی برسد.

پیش‌بینی اشتغال نزدیک به 3 هزار نفر

علی کلانتری، معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان با بیان اینکه با آغاز به کار این صنعت در استان پیش‌بینی می‌شود زمینه اشتغال برای ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در سه فاز ایجاد شود، میزان سرمایه‌گذاری را ۲۹ هزار میلیارد ریال معادل ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

حکایتِ عملی نشدن وعده‌ها

به گفته محسن عباسی، سرپرست شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان قرار بود اواخر آذرماه و نهایتا روزهای ابتدایی دی‌ماه سال جاری کارخانه خودروسازی کلنگ‌زنی شود اما این امر محقق نشد.

14 دی‌ماه سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان علت تاخیر در کلنگ‌زنی پروژه ایجاد صنعت خودروسازی در استان که مقرر شده بود نهایتا تا ابتدای ماه جاری عملیاتی شود، اظهار کرد: «همه چیز تمام شده، با توجه به اهمیت پروژه، شرایط ویژه برای سرمایه‌گذار در نظر گرفته‌ایم از جمله پرداخت ۱۰ درصد هزینه زمین (متری ۱۰۰ هزار تومان)  به صورت نقدی و مابقی واریز در قالب اقساط ۴۸ ماهه! این موضوع نیازمند موافقت و مصوبه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است که هفته جاری با حضور در تهران موضوع یاد شده را پیگیری می‌کنیم».

به گفته عباسی، شرایط قانونی در نظر گرفته شده اعطای زمین به واحدها، پرداخت ۱۵ درصد مبلغ به صورت نقدی و واریز مابقی مبالغ در قالب قسط ۳۰ ماهه است که با توجه به اهمیت استقرار این صنعت، مسئولان شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با توجه به اختیارات خود، شرایط ویژه‌ای را در مورد سرمایه‌گذار صنعت خودروسازی که مورد تائید مسئولان نیز هست، در نظر گرفته‌اند.

سرپرست شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان زمان قطعی کلنگ‌زنی کارخانه خودروسازی را پایان ماه جاری اعلام کرد و گفت: اواخر دی‌ماه زنجانی‌ها منتظر اتفاقات خوب باشند.

امروز چهارم بهمن‌ماه سال 99 است و ۴ روز از وعده وعیدهای مسئولان استانی سپری می‌شود و خبری از مراسم کلنگ‌زنی هم نیست و مهم‌تر از همه، مردم زنجان همچنان منتظر اتفاق خوبی هستند که مسئولان ماه‌هاست فقط قولش را داده‌اند!

عدم تحویل زمین، عامل تاخیر در پروسه کلنگ‌زنی کارخانه خودروسازی است

مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس در گفت‌وگو با صدای زنجان علت تاخیر در کلنگ‌زنی کارخانه خودروسازی در شهرک شهید شهریاری زنجان را «عدم تحویل زمین» اعلام کرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس که گفته می‌شود از عوامل جذب این سرمایه‌گذار است در پاسخ به سؤالی مبنی بر نتیجه پیگیری‌های مربوط به در نظر گرفتن شرایط ویژه از جمله پرداخت ۱۰ درصد هزینه زمین (متری ۱۰۰ هزار تومان) به صورت نقدی و مابقی واریز در قالب اقساط ۴۸ ماهه! که قرار بود موافقت و مصوبه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان پیگیری شده و فرآیند کلنگ‌زنی نهایتا تا پایان دی‌ماه سال جاری اجرایی گردد نیز گفت: من در جریان جزئیات نیستم و از این مواردی که می‌گوئید اطلاعی ندارم.

هفته جاری؛ مدیران شرکت پتروتجارت‌شاهین برای عقد قرارداد به زنجان می‌آیند

محسن عباسی، سرپرست شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان در این رابطه با اشاره به موافقت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با شرایط ویژه پیشنهادی شرکت شهرک‌های صنعتی استان جهت استقرار کارخانه خودروسازی در زنجان تصریح کرد: مدیران «پترو تجارت شاهین» نظرشان برای استقرار و فعالیت در زنجان مثبت است و بنا به گفته مسئولان شرایط قرار شده هفته جاری نماینده تهران پای جهت عقدقرارداد آمده و پروژه کلنگ‌زنی شود.

عباسی در پاسخ به سؤال صدای زنجان مبنی بر اینکه پس از وعده وعیدهای مکرر در کلنگ‌زنی پروژه کارخانه، وعده جدید تا چه میزان می‌تواند واقعی باشد؟ آیا شهروندان زنجانی می‌توانند بر اظهارات شفاهی مدیران شرکت پترو تجارت شاهین حساب بازکنند، گفت: موضوع عقد قرارداد به صورت تلفنی از سوی مسئولان شرکت پترو تجارت شاهین مطرح شده است، اگر در زنجان حضور یابند و نتایج جلسه تبدیل به صورتجلسه شود، نورعلی‌نور می‌شود. ما هفته جاری منتظر کلنگ‌زنی کارخانه خودروسازی هستیم.


لیلا محمدی

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانکارخانه خودروسازی زنجانمصطفی طاهریشهرک های صنعتی زنجان
sedayezanjannews.ir/nx5157


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»