کد خبر: 5165
1399/11/05 - 11:13


یک مسئول در ارشاد استان:

جشنواره موسیقی فجر استان، در دهه فجر برگزار نمی‌شود

سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان زنجان اظهار کرد: منتظر تامین اعتبار برگزاری جشنواره موسیقی فجر استان هستیم و مسلما زمان برگزاری جشنواره موسیقی فجر، دهه فجر نخواهد بود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان زنجان اظهار کرد: منتظر تامین اعتبار برگزاری جشنواره موسیقی فجر استان هستیم و مسلما زمان برگزاری جشنواره موسیقی فجر، دهه فجر نخواهد بود.

هفدهمین جشنواره موسیقی فجر استان تاکنون هیچ فراخوانی نداده است. این در حالی است که سال‌های گذشته فراخوان این جشنواره دراواخر دی ماه و یا اوایل بهمن ماه اعلام می‌شد تا در ایام دهه فجر شاهد برگزاری این جشنواره در استان باشیم. از همین رو و با توجه به اینکه بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی به سبب کرونا تعطیل شده است صدای زنجان پیگیر برگزاری این جشنواره در استان شد.

ایرج داوود بیگی، سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان زنجان در گفتگو با صدای زنجان پیش از این به برگزاری مجازی این جشنواره  اشاره کرده و گفته بود: اگر تصمیم به برگزاری این جشنواره باشد مسلما این جشنواره در این دوره با توجه به شرایط شیوع کرونا و در جهت جلوگیری از افزایش ابتلا به این بیماری به صورت مجازی خواهد بود.

هنوز اعتبارات لازم جهت برگزاری این جشنواره تامین نشده است

این مسئول اکنون در پاسخ به پیگیریهای صدای زنجان در خصوص برگزاری این جشنواره با اشاره به اینکه برنامه ریزی‌هایی برای برگزاری جشنواره موسیقی فجر صورت گرفته است،می‌گوید: متاسفانه هنوز اعتبارات لازم جهت برگزاری این جشنواره تامین نشده است و اکنون منتظر هستیم تا اعتبارات لازم جهت برگزاری این جشنواره فراهم شود تا این جشنواره موسیقی مطابق هر سال برگزار شود.

مسلما زمان برگزاری این جشنواره مثل سابق در ایام دهه فجر نخواهد بود

سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان زنجان ادامه می‌دهد: زمان برگزار این جشنواره به دلیل مشکلات پیش آمده جا به جا خواهد شد و مسلما برگزاری این جشنواره مطابق گذشته در ایام دهه فجر نخواهد بود.

شرایط برگزاری این جشنواره هنوز مشخص نیست

وی با اشاره به اینکه به محض تامین اعتبارات اقدام به برگزاری این جشنواره خواهیم کرد، می‌گوید: با توجه به شیوع کرونا و اینکه مشخص نیست شرایط به چه شکل پیش خواهد رفت، فعلا منتظر تامین اعتبارات هستیم تا پس از آن بر اساس وضعیت کرونا در استان نسبت به برگزاری این جشنواره تصمیم‌گیری کنیم.

وی می‌افزاید: اگر بتوانیم مجوز ستاد مبارزه با کرونا را در بخش تک نوازی این دوره از جشنواره اخذ کنیم، هنرجویان به صورت حضوری و در حضور داوران به تکنوازی خواهند پرداخت. در غیر این صورت هنرجویان موسیقی با ارسال اثر خود به صورت مجازی (سی دی و یا دی وی دی) می‌توانند در این جشنواره حضور داشته باشند تا آثار آن‌ها توسط داوران مورد بررسی قرار گیرد و نفرات برگزیده این دوره از جشنواره مشخص شود.


زهره میرعیسی‌خانی

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانجشنواره موسیقی فجرارشاد زنجان
sedayezanjannews.ir/nx5165


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»