کد خبر: 5167
1399/11/05 - 15:18


ناگفته‌هایی از آزمون شرکت ایران‌ترانسفو و عدم انتشار اسامی قبول‌شدگان آن؛

لیست سری

تعدادی از پذیرفته‌شدگان مرحله نخست آزمون: دلیل تماس‌های گزینشی‌ ایران ترانسفو با برخی از آزمون‌دهنده‌ها چیست؟/ نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه زنجان: دانشگاه فقط پیمانکار بود، لیست 600 نفر را ایران ترانسفو باید منتشر کند!/ ایران ترانسفو: هیچ گونه دخل‌وتصرفی در آزمون و اعلام نتایج نداریم!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- تعدادی از پذیرفته‌شدگان مرحله نخست آزمون استخدامی شرکت ایران‌ترانسفو در تماس با پایگاه خبری صدای زنجان با ذکر این ادعا که تماس‌های گزینشی از سوی مسئولان شرکت با برخی از آزمون‌دهنده‌ها گرفته می‌شود، ضمن ابراز نگرانی از جذب نفرات خارج از لیست اعلامی دانشگاه زنجان، خواستار انتشار لیست اولیه اسامی 600 نفری شدند که قرار است در مرحله دوم 300 نفر در قالب مصاحبه جذب شوند.

تابستان سال جاری شرکت ایران ترانسفو اعلام کرد جهت تامین نیروی انسانی مورد نیاز از بین داوطلبان مرد بومی استان زنجان در مقاطع تحصیلی دیپلم، فوق دیپلم، لیسانس و فوق لیسانس فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از طریق برگزاری آزمون کتبی، مصاحبه و گزینش صرفاً برای مشاغل کارگری بصورت قراردادی موقت اقدام می‌کند.

البته با توجه به تماس‌های مکرر متقاضیان ثبت نام در سطوح مختلف اعلامی در دفترچه راهنمای استخدامی شرکت ایران ترانسفو مورخ 15/6/99 جلسه فوری با اعضای کمیته جذب شرکت و نمایندکان دانشگاه زنجان در تاریخ 22/6/99 تشکیل و پس از تبادل نظر مقرر گردید:

1- داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون مقطع کاردانی اعم از برق و مکانیک و متالورژی می توانند با مدرک تحصیلی لیسانس اعم از پیوسته و ناپیوسته با رعایت شرط سنی 27 سال در مقطع فوق دیپلم شرکت نمایند و نیازی به ارائه مدرک تحصیلی فوق دیپلم نمی باشد.

2- سایر موارد مندرج در دفترچه کماکان به قوت خود باقی می باشد.

3- ثبت نام و ویرایش مجدد تا پایان روز جمعه مورخ 28/6/99 تمدید شد.

از این رو دانشگاه زنجان به عنوان پیمانکار مسئولیت اجرای بخش نخست آزمون، یعنی برگزاری آزمون کتبی را بر عهده گرفت.

به گفته حسن سلیمانی، دستیار نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه زنجان، این آزمون جهت تامین نیروی انسانی مورد نیاز از بین داوطلبان مرد بومی استان زنجان طی دو مرحله کتبی (توسط دانشگاه زنجان و با همکاری سازمان سنجش) و مصاحبه (شرکت ایران ترانسفو) در دستور کار مسئولان ذیربط گرفت.

حضور 3 هزار و ۴۱ داوطلب بومی استان در آزمون استخدامی گروه صنعتی ایران ترانسفوی زنجان

ظهیری، مدیر عامل گروه صنعتی ایران ترانسفو نیز در روزهای ابتدایی آبان در گفت‌وگو با رسانه‌ها با بیان اینکه این آزمون در روز‌های اول و دوم  آبان برگزار شد، گفت: در آزمون روز یکم آبان، یک هزار و ۶۴۰ داوطلب بومی در مقطع دیپلم و در آزمون روز دوم یک هزار و ۴۰۱ داوطلب هم در مقطع فوق دیپلم، لیسانس و فوق لیسانس در آزمون کتبی گروه صنعتی ایران ترانسفو با هم رقابت کردند.

به گفته مسئولان شرکت ایران ترانسفو ۳۰۰ نفر از قبول شدگان مرحله نهایی در رشته‌های برق، مکانیک، متالوژی و حسابداری در گروه صنعتی ایران ترانسفو استخدام و فعالیت خواهند کرد.

وجدان‌مان راحت است، در برگزاری آزمون کتبی در چارچوب ضوابط اقدام کردیم

اواسط آذرماه سال جاری اسامی 600 نفر از پذیرفته‌شدگان مرحله نخست به همراه تمامی مدارک از سوی دانشگاه زنجان به شرکت ایران ترانسفو ارسال می‌شود تا این مجموعه در قالب مصاحبه به گزینش 300 نفر از بین اسامی ارسالی اقدام کند اما تا امروز خبری از انتشار اسامی این 600 نفر نشده است و به جای آن با برخی از افرادی که آزمون داده‌اند برای انجام مصاحبه به صورت تلفنی از سوی شرکت دعوت به عمل آمده است.

رضا نوروزیان، نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه زنجان در این رابطه در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان با اشاره به برگزاری آزمون جذب نیروی بومی جهت بکارگیری در شرکت ایران ترانسفو از طریق فراخوان می‌گوید: پس از اتمام فرآیند برگزاری آزمون کتبی که به مدت 2 روز برگزار شد و تصحیح پاسخنامه‌ها توسط سازمان سنجش، دانشگاه زنجان در عرض 2 هفته کارهای لازم را انجام و  اواسط آذرماه سال جاری اسامی 600 نفر (2 برابر ظرفیت اعلامی برای جذب نیروها که از سوی شرکت ایران ترانسفو اعلام شده بود) را که موفق به اخذ نمرات مطلوب شده بودند را در قالب لیست و به ترتیب رتبه به شرکت ایران ترانسفو ارائه کرد.

نوروزیان با بیان اینکه در برخی رشته‌های اعلامی تعداد نفرات شرکت‌کننده کم بود، البته اسامی شرکت‌کننده در هر رشته نیز 2 برابر ظرفیت اعلام شده، احصا گردید که مجموع آن، 600 نفر بود، می‌گوید: البته مسئولان شرکت ایران ترانسفو در جلسات می‌گفتند که احتمال افزایش تعداد نیروهای موردنیاز برای جذب (بیش از 300 نفر) نیز وجود دارد.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه زنجان در پاسخ به نگرانی تعدادی از 600 نیروی حائز شرایط دارای نمره قبولی در آزمون مورد تائید سازمان سنجش در رابطه با تماس‌های شرکت ایران ترانسفو با افراد به جای انتشار اسامی قبولی‌های آزمون کتبی که شائبه بکارگیری نیروهای سفارشی را ایجاد کرده است، می‌گوید: بنده تصور نمی‌کنم این چنین باشد، با افراد جهت حضور در آزمون مصاحبه تماس گرفته می‌شود، به نظرم این اقدام مسئولان ایران ترانسفو در راستای جلوگیری از تجمع و انجام کارها به صورت منظم است و مشکلی نیست.

نوروزیان در مورد طولانی‌شدن مراحل بررسی مدارک و برگزاری مصاحبه با 600 نفر معرفی شده به صدای زنجان می‌گوید: در جریان کار شرکت ایران ترانسفو نیستم، هر چه بیشتر وقت بگذارند قطعا مراحل بررسی مدارک نیز زودتر به پایان می‌رسد. سعی کردیم کارهایی که مربوط به دانشگاه زنجان بود (برگزاری آزمون کتبی) را به نحو احسن انجام دهیم، به هر  حال در برگزاری چنین آزمون‌هایی، آبروی دانشگاه برای مسئولان ذیربط اهمیت دارد. اگر اسامی نیز بالا و پائین برود مسئولان شرکت ایران ترانسفو خودشان می‌دانند و خدایشان! ما (دانشگاه زنجان) وجدان‌مان راحت است که در برگزاری آزمون کتبی در چارچوب ضوابط اقدام کردیم. این آزمون از کارهای ملی- استانی و بسیار دشوار بود که به موفقیت اجرا کردیم.

دانشگاه زنجان مدارک 600 نفر را دقیق و کامل، جمع‌آوری و به شرکت ایران ترانسفو ارائه کرد

حسن سلیمانی، دستیار نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه زنجان  نیز در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به ارسال اسامی 600 نفر از پذیرفته‌شدگان مرحله نخست (آزمون کتبی) به همراه مدارک کامل اشخاص به صورت محرمانه به شرکت ایران‌ترانسفو عنوان می‌کند: مسئولان ایران ترانسفو اعلام کردند که مرحله دوم آزمون (مصاحبه) نیازمند زمان 2 الی 3 ماهه است تا از بین 600 نفر، 300 نفر در چارچوب ضوابط گزینش شوند.

دستیار نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه زنجان  با تاکید بر اینکه اشخاص حائز رتبه (600 نفر پذیرفته شده در مرحله اول) که مدارک موردنیاز خود را به دانشگاه ارائه کردند رتبه کسب شده خود را در آزمون مشاهده کرده‌اند، می‌گوید: CD کامل اطلاعات افراد از نفر اول تا آخر در اختیار شرکت ایران ترانسفو قرار دارد.

جذب نیروهای استخدامی ترانسفو در نیمه راه

4 بهمن‌ماه جاری خبرنگار پایگاه خبری صدای زنجان به منظور گرفتن پاسخی از مسئولان شرکت ایران ترانسفو به ابهامات و شائبه‌های مطروحه، موضوع را از طریق واحد روابط عمومی شرکت پیگیری کرد. عبداللهی، مسئول روابط‌عمومی این شرکت اعلام کرد که پاسخگویی به تمامی سؤالات صدای زنجان مربوط به حوزه روابط عمومی نیست.

همان روز مدیر روابط عمومی شرکت ایران ترانسفو با ارسال پیامکی مبنی بر «آپلود گزارشی در سایت شرکت ایران ترانسفو تا چند دقیقه بعد» از خبرنگار خواست برای اطلاع بیشتر به سایت رسمی شرکت مراجعه کند.

«در خبر مورد اشاره روابط‌عمومی، به نقل از کوروش دربندی‌زاده، معاون منابع انسانی و پشتیبانی  گروه صنعتی ایران ترانسفو اعلام شده بود که «جذب 300 نیروی گروه صنعتی ایران ترانسفو در نیمه‌راه و در مرحله مصاحبه و گزینش قراردارد» اما به دلیل عدم انتشار اسامی 600 نفر اعلام شده از سوی دانشگاه زنجان که خواسته اصلی آزمون‌دهندگان نیز بود، اشاره نشد.

 به گفته او در سال جهش تولید و به منظور تکمیل نیروی متخصص و مورد نیاز بخش‌های تولید و اداری شرکت ایران ترانسفو و با توجه به برگزاری آزمون تخصصی در آبان ماه سال 99، مرحله مصاحبه و گزینش پس از راستی‌آزمایی مدارک متقاضیان توسط دانشگاه زنجان در شرکت ایران ترانسفو آغاز شده است. در این مرحله 600 نفر از قبول شدگان در آزمون کتبی با کسب حدنصاب نمره قبولی دعوت به مصاحبه شده‌اند که از این تعداد 300 نفر پس از قبولی در مصاحبه جذب خواهند شد. مصاحبه افراد متقاضی دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس با مدارک تحصیلی مدیریت صنایع و مکانیک و حسابداری و برق به اتمام رسیده و گزینش و مصاحبه متقاضیان دارای مدرک دیپلم و فوق دیپلم در حال انجام است. برای حفظ سلامتی متقاضیان مصاحبه ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می شود.»

به دنبال لیست اولیه 600 پذیرفته‌شده در آزمون جذب شرکت ایران ترانسفو

با توجه به عدم پاسخگویی شفاف به سؤالات، موضوع به صورت مکرر از معاونت منابع انسانی و پشتیبانی گروه صنعتی ایران ترانسفو و واحد روابط عمومی پیگیری و سؤالان کتبی از طریق واتساپ به هر دو واحد ذیربط ارسال شد که سؤالات صدای زنجان و پاسخ مجموعه ایران تراسنفو به شرح ذیل است؛

«مدیریت محترم شرکت ایران‌ترانسفو

ضمن عرض سلام و خسته نباشید

سؤالات رسانه صدای زنجان مربوط به برگزاری آزمون جذب و استخدام نیرو توسط شرکت ایران‌ترانسفو به شرح ذیل است؛

1- چه مدت طول می‌کشد تا مدارک 600 نفر از اسامی دارای رتبه معرفی شده از سوی دانشگاه زنجان توسط گروه ذیربط شرکت ایران ترانسفو مورد بررسی قرار گیرد؟

2- بنا به اظهارات مسئولان برگزاری آزمون کتبی قرار است 300 نفر از سوی شرکت ایران ترانسفو انتخاب شوند. تماس‌های صورت گرفته از سوی این واحد به شرکت‌کننده‌ها این شبهه را در بین اشخاص ایجاد کرده که ممکن است اسامی تعدادی از سفارش‌شده‌ها به جای آن‌ها در لیست رد شود. آیا بهتر نیست برای شفافیت در عمل اسامی 600 نفر از افراد حائز رتبه در آزمون اولیه (کتبی) منتشر شده و ابهامات نیز برطرف گردد؟

3- بنا به گفته مدیرعامل شرکت ایران ترانسفو ۳۰۰ نفر از قبول‌شدگان مرحله نهایی در رشته‌های برق، مکانیک، متالوژی و حسابداری در گروه صنعتی ایران‌ترانسفو استخدام و فعالیت خواهند کرد. اما چند وقت پیش استاندار زنجان خبر از استخدام 420 نیروی جدید در این مجموعه خبر داده است. 300 نفر از بین 600 نفر شرکت‌کننده در آزمون جذب می‌شوند. فرآیند جذب 120 نفر از 420 فرد مذکور چگونه خواهد بود؟»

و همان‌طور که در مطلب منتشر شده شرکت در سایت قابل مشاهده است، خبری از پاسخ به سوال‌های صدای زنجان نیست!

هیچ‌گونه دخل‌وتصرفی در آزمون و اعلام نتایج نداریم!

از سویی دیگر روابط عمومی  ایران‌ترانسفو نیز در پاسخی کتبی به صدای زنجان اعلام کرد: «مصاحبه تخصصی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی کارشناسی و کارشناسی ارشد به اتمام رسیده و مصاحبه پذیرفته‌شدگان دیپلم هم از هفته گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

در اطلاعیه شرکت ایران ترانسفو آمده است مصاحبه تخصصی متقاضیان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی وکارشناسی ارشد به اتمام رسیده و قبول شدگان نهایی در  حال طی مراحل معاینات ادواری استخدام هستند.

شایان ذکر است گزینش و مصاحبه متقاضیان دارای مدرک دیپلم هم با توجه به فراخوان تدریجی قبول‌شدگان آزمون کتبی به دلیل رعایت دستورالعمل های بهداشتی در حال انجام است.

در ادامه اطلاعیه شرکت ایران ترانسفو آمده است پس از اتمام مصاحبه تخصصی متقاضیان دیپلم، قبول شدگان آزمون کتبی مقطع فوق دیپلم برای مصاحبه تخصصی با زمان بندی مشخص در این شرکت حضور خواهند یافت.

 بنابر اعلام و تاکید مسئولان ایران ترانسفو برگزاری آزمون کتبی و اعلام نتایج برعهده دانشگاه زنجان بوده و شرکت ایران ترانسفو هیچ گونه دخل و تصرفی در آزمون و اعلام نتایج ندارد.

دانشگاه زنجان به‌عنوان مجری آزمون استخدامی با همکاری سازمان سنجش اسامی 600 نفر از داوطلبان حائز کسب بالاترین نمره را برای مصاحبه تخصصی و گزینش نهایی 300 نفر نیرو به شرکت ایران ترانسفو اعلام نموده است.

به دلیل تخصصی بودن و زمان‌بر بودن پروسه مصاحبه‌ها و نیز رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضدعفونی مکان مصاحبه همچنان این روند در حال انجام است.

روابط عمومی ایران ترانسفو در اطلاعیه خود آورده است: 24 نفر از قبول شدگان آزمون کتبی و مصاحبه تخصصی وارد مجموعه ایران ترانسفو شده و در حال طی مراحل اداری هستند.

گفتنی است آغاز به کار رسمی نیروهای جذب شده پس از طی مراحل قانونی و اتمام مصاحبه ها و گزینش به قبولشدگان نهایی اعلام خواهد شد. ضمنا خبر اعلام شده مبنی بر جذب ۴۲۰ نفر از سوی استاندار محترم مربوط به کل نیروهای جذب شده از ابتدای سال تاکنون در شرکت اصلی و شرکت‌های تابعه گروه ایران ترانسفو بوده که از این میان ۳۰۰ نفر استخدامی در شرکت اصلی طی این آزمون بوده و مابقی بصورت مصاحبه و آزمون های تخصصی جذب شده اند .

شایان ذکر است شرکت ایران ترانسفو و شرکت‌های تابعه مشمول مقررات جذب نیروی انسانی شرکت‌های دولتی نبوده و از جهت تعیین شرایط استخدامی و نحوه و تعداد جذب تابع آیین نامه های داخلی خود و تصویب هیت مدیره می‌باشد.»

ما فقط پیمانکار بودیم، لیست 600 نفر را شرکت ایران ترانسفو باید منتشر کند نه دانشگاه زنجان!

ایران ترانسفو که معتقد است، این شرکت و شرکت‌های تابعه مشمول مقررات جذب نیروی انسانی شرکت‌های دولتی نبوده و از جهت تعیین شرایط استخدامی و نحوه و تعداد جذب تابع آیین‌نامه‌های داخلی خود و تصویب هیت‌مدیره می‌باشد، در اطلاعیه خود تاکید می‌کند که اعلام نتایج بر عهده دانشگاه زنجان بوده و شرکت ایران ترانسفو هیچ گونه دخل‌وتصرفی در آزمون و اعلام نتایج ندارد.

این در حالی است که رضا نوروزیان، نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه زنجان در مورد امکان انتشار لیست اسامی 600 نفر مورد تائید دانشگاه زنجان که موفق به اخذ نمره قبولی شدند به صدای زنجان می‌گوید: ما طبق تفاهم‌نامه‌ای که با شرکت ایران ترانسفو منعقد کردیم، نقش پیمانکار را داریم و امکان نشر لیست 600 نفر در رسانه‌ها از جمله صدای زنجان را نداریم این موضوع بهتر است از سوی شرکت ایران ترانسفو پیگیری شود.

در حال حاضر 600 داوطلب پذیرفته شده در مرحله نخست آزمون استخدامی شرکت ایران ترانسفو کاری به اینکه چه کسی در این پروسه مجری و چه کسی متولی است، ندارند، آن‌ها تنها درخواستی که دارند این است در راستای شفافیت کاری لیست تمامی افرادی که توانسته‌اند در آزمون کتبی رتبه قبولی را کسب کنند، منتشر شود تا ابهامات و شائبه جذب افراد خارج از لیست اعلامی دانشگاه زنجان که قرار است از آن 300 نفر در مجموعه ایران ترانسفو مشغول به کار شوند، برطرف گردد که تا لحظه پایانی تنظیم این گزارش هیچ مسئول یا دستگاهی مسئولیت انتشار این اسامی را بر عهده نگرفته است.

البته پایگاه خبری صدای زنجان تا حصول نتیجه و احقاق حقوق همه آزمون‌دهندگان به پیگیری خود ادامه می‌دهد.

 

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانایران ترانسفوآزمون استخدامی
sedayezanjannews.ir/nx5167


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»