کد خبر: 5208
1399/11/14 - 9:58


صدای زنجان از برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر پس از تعطیلی طولانی مدت سینماها در زنجان گزارش می‌دهد؛

طلوع دوباره سینماها

جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی سینمایی ایران است که نیمه بهمن هر سال برگزار می‌شود. جشنواره امسال تحت تاثیر همه‌گیری کرونا تجربه‌ای جدید خواهد بود و باید دید در این شرایط سینما و دوست‌دارانش چطور با مساله کرونا روبه رو خواهند شد؟

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی سینمایی ایران است که نیمه بهمن هر سال برگزار می‌شود. جشنواره امسال تحت تاثیر همه‌گیری کرونا تجربه‌ای جدید خواهد بود و باید دید در این شرایط سینما و دوست‌دارانش چطور با مساله کرونا روبه رو خواهند شد؟

اما نکته‌ای که در این زمینه اهمیت پیدا میکند، این است که بالاخره سینماها پس از دوره‌ای طولانی تعطیلی، باز شدند و دوست‌داران خود را بار دیگر به بهانه سی و نهمین دوره جشنواره فجر گرد هم می‌آورند. تفاوت این دوره از جشنواره فجر با دوره‌های دیگر این است که امسال 16 فیلم انتخاب شده برای این جشنواره در تمامی استان‌ها به اکران در خواهد آمد که استان زنجان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

به گزارش صدای زنجان، ویژگی مهم دیگر این دوره جشنواره فجر مربوط به بلیت فروشی این جشنواره است که بلیت‌فروشی امسال، امکان خرید بلیت در طول روزهای جشنواره را به مخاطبان در سراسر ایران می‌دهد و مخاطبین می‌توانند از طریق سامانه‌های بلیت فروشی، بلیت‌های موردنظر خود را خریداری کنند. همچنین بلیت‌فروشی اکران مردمی تا روز پایانی جشنواره ادامه دارد و علاقه‌مندان تا لحظه نمایش فیلم، می‌توانند بلیت‌های موردنظر خود را خریداری کنند. همچنین بر اساس شیوه‌نامه بلیت‌فروشی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، پس از خرید بلیت از طریق سامانه‌های تعیین شده، کدی برای خریداران ارسال می‌شود و افراد با ارائه آن به سینما، می‌توانند بلیت خود را تهیه کنند ضمن آن که امسال مشارکت در آرای مردمی هم در سراسر کشور وجود دارد.

جشنواره فیلم فجر در زنجان، از 15 تا 22 بهمن ماه برگزار می‌شود

 محمدربیع احمدخانی، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، در این خصوص با اشاره به اینکه سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر از 15 تا 22 بهمن ماه در استان زنجان برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره با 16 فیلمی که معرفی شده است، برگزار می‌شود.  

وی با اشاره به اینکه در وضعیت کرونا سالن‌های سینما با 30 درصد ظرفیت و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی فعالیت خواهند کرد، گفت: امسال بلیت فروشی کاغذی نداریم و همه به صورت دیجیتالی است و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق مراجعه به سایت‌های کشوری «گیشه» و «سینماتیکت» نسبت به خرید بلیت این دوره از جشنواره اقدام کنند.

احمد خانی با اشاره به اینکه این فیلم‌ها در دو سینمای استان زنجان یعنی «سینما روشا» و «سینما بهمن» زنجان اکران خواهند شد، گفت: 16 فیلم انتخابی در سراسر استان‌های کشور پخش می‌شود.

وی افزود: امید است که مردم با توجه به شرایط کرونایی موجود با رعایت پروتکل‌های لازم در سینماهای استان حضور یابند تا علاوه بر لذتی که از تماشای فیلم می‌برند، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از بروز هر گونه مشکلی در این ‌زمینه جلوگیری کنند.

سی و نهمین جشنواره فیلم فجر؛ متفات‌تر از سال‌های گذشته

در ادامه؛ میثم زنجانی، مدیر امور سینمایی استان با اشاره به اینکه امسال جشنواره فجر یک میزان متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد و بنا است تا 16 فیلم  انتخابی این جشنواره در تمامی شهرستان‌ها نیز به صورت هم‌زمان با تهران اکران شود، گفت: برنامه‌ریزی سانس‌ها و فیلم‌ها هنوز به ما اعلام نشده است که به زودی این اتفاق نیز خواهد افتاد.

قیمت بلیت از در تهران 30 و در شهرستان‌ها 20 هزار تومان

این مسئول ادامه داد: طبق اعلام دبیرخانه جشنواره، بلیت سینماها در تهران 30 هزار تومان و در شهرستان‌ها 20 هزار تومان خواهد بود که افراد می‌توانند با مراجعه به سایت‌های گیشه و سینما تیکت نسبت به خرید بلیت این جشنواره اقدام کنند.

حق سینما این مدت تعطیلی نبود

مدیر امور سینمایی استان با اشاره به اینکه حق سینما این مدت تعطیلی نبود، افزود: بهترین پروتکل‌های بهداشتی در سینما‌ها اجرا می‌شود و این جشنواره بهترین فرصت برای اثبات این ادعا است چرا که سینماها با 30 درصد ظرفیت خود را فعالیت دارند و قبل و پس از هر سانس فیلم، ضد عفونی سالن صورت خواهد گرفت.

خبری از فیلم‌های کودک جشنواره فجر نیست

به گفته زنجانی امسال اما خبری از فیلم‌های کودک جشنواره فجر نیس و دلیل این موضوع به تعطیلی مدارس برمی‌گردد و اینکه وقتی مخاطبی برای سینمای کودک نیست، اختصاص سانسی در این زمینه چندان عاقلانه نیست.

صدای زنجان نگاه کوتاهی به 16 فیلم انتخابی این دوره جشنواره فجر دارد:

ابلق

«ابلق»، به کارگردان «نرگس آبیار» و تهیه‌کننده «محمدحسین قاسمی» است که در خلاصه داستان این فیلم آمده: برای یک زن که در حاشیه شهری بزرگ با همسر و فرزندش زندگی می‌کند، ماجرایی رقم می‌خورد. این فیلم در خردادماه سال جاری با حضور بازیگرانی چون بهرام رادان، الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، مهران احمدی و گلاره عباسی در سکوت خبری کلید خورد و فیلم‌برداری آن تا شهریورماه ادامه داشت.

بی‌همه‌چیز

«بی همه چیز» به نویسندگی «محسن قرایی» و «محمد داودی» و تهیه‌کنندگی «جواد نوروزبیگی» است. پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، هادی حجازی‌فر، باران کوثری، مهتاب نصیرپور، پدرام شریفی، لاله مرزبان، بابک کریمی بخشی گروه بازیگران «بی همه چیز» را تشکیل می‌دهند.

تک‌تیرانداز

«تک‌تیر‌انداز» به کارگردانی «علی غفاری» و تهیه‌کنندگی «ابراهیم اصغری» تولید شده است. این فیلم روایتی از زندگی شهید عبدالرسول زرین است. او بزرگ‌ترین تک‌تیرانداز جنگ‌های معاصر است. نقش شهید زرین را کامبیز دیرباز ایفا می‌کند. همچنین این فیلم برخلاف فیلم «تک تیرانداز آمریکایی»، وجهه عرفانی و معرفتی تک‌تیرانداز ایرانی را به تصویر می‌کشد.

تی تی

«تی تی» فیلمی به کارگردانی« آیدا پناهنده» و نویسندگی« ارسلان امیری» محصول سال ۱۳۹۸ است. الناز شاکردوست، پارسا پیروزفر و هوتن شکیبا از بازیگران این فیلم هستند. در خلاصه این فیلم آمده است استادی که قصد دارد پایان‌نامه‌ای در مورد پایان جهان به اثبات برساند، با مادری عجیب و غریب که می‌خواهد لیاقت انسانیت را داشته باشد ملاقات می‌کند و..

خط فرضی

«خط فرضی» فیلمی به نویسندگی و کارگردانی فرنوش صمدی و تهیه‌کنندگی «علی مصفا» محصول سال ۱۳۹۸ است. سحر دولتشاهی و پژمان جمشیدی از بازیگران این فیلم هستند. در خلاصه داستان فیلم سینمایی «خط فرضی» آمده است: سارا به همراه همسرش حامد و دختر خردسالشان به یک عروسی در شمال ایران دعوت شده‌اند، اما حامد به دلیل مشکلات کاری نمی‌تواند به این سفر برود و این سرآغاز اتفاقی است که زندگی سارا را دگرگون می‌کند.

رُمانتیسم عماد و طوبا

رمانتیسم «عماد و طوبا» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی «کاوه صباغ‌زاده »محصول سال ۱۳۹۸ است. تهیه‌کنندگی کار بر عهده «مهدی صباغ‌زاده » بوده و الناز حبیبی و علی انصاریان از بازیگران این فیلم هستند . در خلاصه داستان این فیلم آمده است وقتی سرنوشت برای اولین بار عماد و طوبا را روبه‌روی هم قرار داد، هر دو خوب می‌دانستند که عشق بیشتر یک مهارت است تا هیجان و تپش قلب و خارش پوست.

روزی روزگاری، آبادان

«روزی روزگاری در آبادان» به کارگردانی «حمیدرضا آذرنگ» و تهیه کنندگی «عبدالله اسکندری» و «علی اوجی» است. فاطمه معتمد‌آریا، محسن تنابنده، الهام شفیعی، هیراد آذرنگ، سهیل جمالی، امیرحسین ابراهیمی در این فیلم نقش آفرینی دارند. در خلاصه داستان فیلم آمده است: در آبادان، سال ۱۳۸۱ خانواده پنج نفری مصیب چرخیده در آخرین روز سال مشغول خرید شب عید هستند اما به دلیل حال بد مصیب که ناشی از گرفتاری‌اش به مواد مخدر است کشمکشی میان آن‌ها در می‌گیرد و در اوج تلاش خیری مادر خانواده برای به آرامش رساندن خانواده به ناگاه اتفاقی غیرمنتظره همه آن‌ها را غافلگیر می‌کند  و ...

روشن

«روشن» فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی« روح‌الله حجازی» محصول سال ۱۳۹۸ است. رضا عطاران، سارا بهرامی و سیامک انصاری از بازیگران این فیلم هستند. در خلاصه داستان این فیلم امده است: روشن، مرد میانسال عشق بازیگرى، نمى‌تواند خانه ثبت‌نامی‌اش را بگیرد و در آستانه فروپاشى همه‌چیز، تصمیم مى‌گیرد نقشش را بازى کند.

زالاوا

«زالاوا» فیلمی به کارگردانی« ارسلان امیری» و تهیه‌کنندگی« روح‌الله برادری» و« سمیرا برادری» و نویسندگی «ارسلان امیری »، «آیدا پناهنده» و« تهمینه بهرام» محصول سال ۱۳۹۹ است. این کار اولین فیلم ارسلان امیری به عنوان کارگردان بوده و نوید پورفرج و هدی زین‌العابدین از بازیگران این فیلم هستند.

«زالاوا» در دهه پنجاه شمسی می‌گذرد و راوی اتفاقی است که باعث ترس مردم شده و رئیس پاسگاه تلاش می‌کند تا امنیت را به روستا بازگرداند.

ستاره بازی

«ستاره بازی» فیلمی به کارگردانی «هاتف علیمردانی» و تهیه‌کنندگی «علی سرتیپی» محصول سال ۱۳۹۸ است. فرهاد اصلانی، مایکل مدسن، شبنم مقدمی، مارشال منش و ملیسا ذاکری در کنار لیندا جویز، هاوارد رسنزتین، دان لیستر، هیدی کدنبرگ، دان فورد، جان ویلر، حسن صنعتی، سامان اصلانی، هستی جوادی در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

شیشلیک

 فیلم «شیشلیک» به کارگردانی «محمدحسین مهدویان» و به تهیه‌کنندگی «محمدرضا منصوری»، نویسندگی «امیرمهدی ژوله» محصول سال ۱۳۹۹است. این فیلم اولین تجربه محمدحسین مهدویان در مقام کارگردانی است. این فیلم در قالب فیلم‌های کمدی قرار دارد .

 این فیلم ماجرای یکی از اهالی شهرکی در حاشیه تهران است که تحت تاثیر شرایط خاصی که از سوی رئیس کارخانه‌ای برایش رقم خورده است، طغیان کرده و در جستجوی رهایی خانواده‌اش برمی‌آید و

گیج‌گاه

«گیج‌گاه» فیلمی به کارگردانی «عادل تبریزی» و نویسندگی« ارسلان امیری »و «عادل تبریزی »محصول سال ۱۳۹۹ است. حامد بهداد، باران کوثری و جمشید هاشم‌پور از بازیگران این فیلم هستند.

مامان

«مامان» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی «آرش انیسی» و تهیه‌کنندگی «مجید برزگر» محصول سال ۱۳۹۹ است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «مامان» که با وجود جدایی از شوهرش برای خواهر و برادرهای او هنوز همان «نانسی» دختر آبادانیِ با کلاس و دوست‌داشتنی است، برای پسرهایش یک پیرزن بداخلاق و غرغرو است که با تاکسی خود مسافر جابه‌جا می‌کند و در ظاهر بزرگترین مانع خوشبختی آن‌ها در زندگی است.

مصلحت

«مصلحت» با نام‌های سابق «پدری» و «مصلحت نظام» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی«حسین دارابی» و تهیه‌کنندگی« محمدرضا شفاه» محصول سال ۱۳۹۹ است. این فیلم، نخستین فیلم بلند سینمایی به کارگردانی حسین دارابی است که پس از تکمیل عوامل و بر اساس داستانی از سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی جلوی دوربین رفته است.

فرهاد قائمیان، وحید رهبانی، مهدی حسینی‌نیا، مجید نوروزی، امیر نوروزی، سهی بانو ذوالقدر و نازنین فراهانی از جمله بازیگران «مصلحت نظام» هستند که تولید باشگاه فیلم سوره حوزه هنری است.

منصور

«منصور» با نام سابق «اوج ۱۱۰» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی «سیاوش سرمدی» و تهیه‌کنندگی «جلیل شعبانی» محصول سال ۱۳۹۸ است. این فیلم یکی از بزرگترین پروژه‌های سینمایی است که سازمان‌های مختلفی همچون ارتش جمهوری اسلامی و اوج در ساخت آن همکاری دارند.

یدو

«یدو» سومین فیلم بلند سینمایی «مهدی جعفری» پس از «ایستگاه اتمسفر» و «۲۳ نفر» است. قصه فیلم «یدو» در آبادان در حال محاصره، طی ماه‌های اول جنگ تحمیلی می‌گذرد.


زهره میرعیسی خانی

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانجشنواره فیلم فجرسینمای زنجان
sedayezanjannews.ir/nx5208


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»