کد خبر: 5270
1399/11/30 - 10:51


صدای زنجان علت عدم برگزاری انتخابات برخی اتحادیه‌های صنفی را بررسی می‌کند؛

طعمِ خوشِ ریاست

کسبه‌: نگران به حد نصاب نرسیدن آرا هستند، به همان دلیل انتخابات برگزار نمی‌کنند!/ رئیس اتاق اصناف زنجان: قبل از عید انتخابات رؤسای اتحادیه‌های «تراشکاران» و «آجیل و خشکبارفروشان» زنجان را برگزار می‌کنیم

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- برخی از کسبه‌ها می‌گویند: «مسئولان اتاق اصناف در شرایطی به برگزاری انتخابات سایر اتحادیه‌ها حساسیت دارند که 3 تا 9 ماه از زمان برگزاری انتخابات رؤسای اتحادیه‌هایی مثل «تراشکاران» و «آجیل و خشکبارفروشان» سپری شده است و مدعی اند که مسئولان امر که علاقه‌ای به برگزاری انتخابات به علت نگرانی از به حد نصاب نرسیدن آرای ندارند و از طرفی کرونا و سخت‌گیری‌های ستاد استانی مقابله با کروناویروس را بهانه کرده‌اند» اما رئیس اتاق اصناف با رد این اظهارات می‌گوید: «به دعوت افراد در انتخابات اتحادیه تراشکاران و اتاق اصناف حضور یافتم. در انتخابات اتحادیه تراشکاران شرکت کرده‌ام، فکر می‌کنم اولین کسی خواهید بود که پیگیر می‌شوید و تبریک اول را هم از شما (صدای زنجان) می‌شنوم. اگر هم رای نیاورم نمی‌گویم خوشحال می‌شوم اما ناراحت هم نمی‌شوم.»

تعدادی از مسئولان اتحادیه‌ها و کسبه طی تماس با صدای زنجان ضمن نارضایتی از اقدام مسئولان اتاق اصناف در برگزاری انتخابات رؤسای اتحادیه‌های صنفی اعلام کردند: قبلا مسئولان اتاق اصناف شیوع کروناویروس را بهانه کرده و علت برگزار نکردن انتخابات صنف‌شان را کرونا اعلام می‌کردند اما چند وقت پیش حدود 7 اتحادیه که حدود یک ماه از زمان برگزاری انتخابات آنها سپری می‌شد، انتخابات مربوطه را برگزار کردند اما 2 نفر از اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف که ماه‌هاست از انتخابات رؤسای اتحادیه‌شان می‌گذرد هنوز اقدام به برگزاری انتخابات اتحادیه تحت ریاست خود، نکرده‌اند.

چرا انتخابات اتحادیه‌های «تراشکاران» و «آجیل و خشکبارفروشان» زنجان برگزار نمی‌شود؟

یکی از این کسبه در گفت‌وگو با صدای زنجان می‌گوید: 3 ماه از وقت قانونی برگزاری انتخابات رئیس اتحادیه تراشکاران و 9 ماه از زمان انتخابات رئیس اتحادیه آجیل و خشکبارفروشان زنجان می‌گذرد، در این مدت انتخابات اتحادیه‌هایی که از وقت قانونی‌ آنها سپری می‌شد پس از صدور مجوز از متولیان ذیربط و تائید بهداشت، انتخابات رؤسای اتحادیه‌ها برگزار شد. حدود 7 مورد طی روزهای اخیر بود، این اتحادیه‌ها حدود یک ماه از زمان قانونی برگزاری انتخابات ریاست‌شان سپری می‌شد. چرا اتاق اصناف در رابطه با 2 نفر از اعضای هیئت رئیسه که 2 نفرشان ماه‌هاست به بهانه کرونا انتخابات برای صنف ذی‌ربطشان برپا نمی‌کنند؟

یکی از شروط برای حضور در ترکیب هیئت رئیسه اتاق اصناف، دارا بودن سمت ریاست در یکی از اتحادیه‌های زیرمجموعه اتاق اصناف است. هم‌اکنون از زمان انتخابات رؤسای اتحادیه‌های هدف 3 الی 9 ماه سپری شده است. گفته می‌شود مسئولان امر که علاقه‌ای به برگزاری انتخابات به علت نگرانی از به حد نصاب نرسیدن آرایشان ندارند، کرونا و سخت‌گیری‌های ستاد استانی مقابله با کروناویروس را بهانه کرده‌اند!

با اولویت‌بندی، انتخابات رؤسای اتحادیه‌ها برگزار می‌شود

اما سیدمحمود موسوی، رئیس اتاق اصناف زنجان برخلاف برخی از کسبه معترض می‌گوید: چند وقت پیش انتخابات رؤسای 6 اتحادیه اعم از صنف لباس‌فروشان، لوازم یدکی، موبایل و کامپیوتر و لوازم‌التحریر برگزار شد. رئیس اتحادیه لوزم التحریرفروشان تغییر کرد. یکی از این اتحادیه‌ها نیز به علت حد نصاب نرسیدن در مراحل اول و دوم به مرحله سوم کشیده شد که شنبه هفته آتی برگزار می‌شود. زمان اتمام ریاست اتحادیه‌هایی که چند وقت پیش انتخابات رؤسای آن‌ها برگزار شد، قبل از پایان دوران ریاست اتحادیه محل خدمتم (اتحادیه تراشکاران) بود. برخی از این اتحادیه‌ها اسفندماه سال 98 و برخی نیز فروردین‌ماه سال جاری دوران ریاست اتحادیه‌شان به اتمام رسیده بود در حالی که زمان ریاست اتحادیه تراشکاران در برج هشتم (آبان‌ماه) امسال یعنی حدود 3 ماه پیش به پایان رسیده است.

رئیس اتاق اصناف زنجان با اشاره به برگزاری کمیته تطبیق برای برگزاری انتخابات رؤسای اتحادیه‌های باقیمانده دارای شرایط می‌گوید: در مرحله فرآیند آماده‌سازی برگزاری انتخابات رؤسای اتحادیه‌های هدف از جمله اتحادیه تراشکاران و آجیل و خشکبارفروشان هستیم. ما نیز در تلاشیم روند برگزاری انتخابات سریعتر صورت گیرد.

موسوی با بیان اینکه در برگزاری انتخابات رؤسای اتحادیه‌های باقیمانده طبق اویت‌بندی اقدام می‌کنیم، تصریح می‌کند: اتحادیه‌های «مشاوران املاک» و «مشاوران خودرو» که اخیرا تفکیک شده‌اند. با توجه به اهمیتی که دارند در اولویت ما برای برگزاری انتخابات رؤسا هستند.

قبل از عید انتخابات رؤسای اتحادیه‌های «تراشکاران» و «آجیل و خشکبارفروشان» زنجان را برگزار می‌کنیم

رئیس اتاق اصناف زنجان در مورد زمان قطعی برگزاری انتخابات اتحادیه‌های «تراشکاران» و «آجیل و خشکبارفروشان» به صدای زنجان می‌گوید: ما سعی می‌کنیم قبل از عید 1400 انتخابات این دو اتحادیه را هم برگزار کنیم.

موسوی در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر اینکه «مسئولان امر که علاقه‌ای به برگزاری انتخابات به علت نگرانی از به حد نصاب نرسیدن آرایشان ندارند، کرونا و سخت‌گیری‌های ستاد استانی مقابله با کروناویروس را بهانه کرده‌اند» به صدای زنجان می‌گوید: «چنین چیزی صحت ندارد. به دعوت افراد در انتخابات اتحادیه تراشکاران و اتاق اصناف حضور یافتم. در انتخابات اتحادیه تراشکاران شرکت کرده‌ام، فکر می‌کنم اولین کسی خواهید بود که پیگیر می‌شوید و تبریک اول را هم از شما (صدای زنجان) می‌شنوم. اگر هم رای نیاورم نمی‌گویم خوشحال می‌شوم اما ناراحت هم نمی‌شوم. من از وقتی این سمت (رئیس اتحادیه تراشکاران و رئیس اتاق اصناف زنجان) را عهده‌دار شده‌ام در کسب و کارم و زندگی شخصی‌ام آسیب دیده‌ام بقیه این آسیب را ندیده‌اند.»

 

لیلا محمدی

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاناتاق اصناف زنجانانتخابات اتحادیه های صنفی
sedayezanjannews.ir/nx5270


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»